افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 3 October , 2024
0

استاندار آذربایجان غربی: شبانه روزی به دنبال کردها در مرزها می گردیم / هاکاری استاندار ترکیه: حل مشکلات تجارت مرزی با ایران در دستور کار است.

  • کد خبر : 384270
استاندار آذربایجان غربی: شبانه روزی به دنبال کردها در مرزها می گردیم / هاکاری استاندار ترکیه: حل مشکلات تجارت مرزی با ایران در دستور کار است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربیمعتمدیان در حاشیه هفتمین نشست همکاری مشترک آذربایجان غربی و استان های هم مرز با ترکیه که در هتل آنا برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته ششمین نشست همکاری مشترک دو کشور ایران و ترکیه برگزار شد و دو طرف امضا کردند. تفاهم نامه 14 ماده ای با […]

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربیمعتمدیان در حاشیه هفتمین نشست همکاری مشترک آذربایجان غربی و استان های هم مرز با ترکیه که در هتل آنا برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته ششمین نشست همکاری مشترک دو کشور ایران و ترکیه برگزار شد و دو طرف امضا کردند. تفاهم نامه 14 ماده ای با هدف توسعه روابط اقتصادی، تجاری، گردشگری، علمی و دانشگاهی و دستاوردهای اجلاس ششم امروز در هفتمین اجلاس بررسی شد.

وی افزود: مهمترین بخش های توافقات دو کشور از جمله تجاری سازی مرز رازی کاپی کوی، توسعه حمل و نقل ریلی، رفع مشکلات مرزی و تبادلات علمی و دانشگاهی و گردشگری به خوبی انجام شده است. مورد توافق قرار گرفت و امیدواریم با عزم دو کشور شاهد ساخت ترمینال بین المللی بی در کوزه رش باشیم.

وی هدف از برگزاری این نشست را بررسی میزان اجرای مصوبات ششمین نشست و تبادل نظر برای رفع مشکلات و موانع دستیابی به اهداف تعیین شده بین دو کشور برای رسیدن به 30 میلیارد دلار در حوزه اقتصادی و تجاری و تجاری اعلام کرد. وی افزود: در تلاش هستیم تا زیرساخت ها، توسعه خطوط ریلی، مرزهای 24 ساعته و گسترش حجم مبادلات و بهسازی جاده های منتهی به مرزها، توسعه یابد تا شاهد گسترش حجم مبادلات ایران و ترکیه باشیم.

استاندار خاطرنشان کرد: حضور هیئت عالی رباط در هفتمین نشست همکاری مشترک نشان از عزم جدی دو کشور برای توسعه همه جانبه روابط دو کشور دارد.

هاکاری فرماندار ترکیه: حل مسائل تجاری مرزی با ایران در دستور کار قرار دارد

علی چلیک همچنین گفت: این دیدارها در راستای اجرای توافقات منعقد شده بین رؤسای جمهور ایران و ترکیه در سال گذشته است و امیدواریم در این زمینه مثمر ثمر باشد و همچنین در تلاش هستیم تا مسائل تجارت مرزی را نیز حل کنیم. ایران. و ترکیه

وی گفت: در این دیدار تلاش می کنیم با بررسی مشترکات و بهبود روابط، تمام تلاش خود را برای افزایش همکاری ها با استان آذربایجان غربی به کار بگیریم.

فرماندار استان هاکاری ترکیه ادامه داد: باید برای بهبود وضعیت مرزنشینان در مرزهای ایران و ترکیه تلاش ویژه ای صورت گیرد و این نشست می تواند در تسهیل تجارت آزاد مرزنشینان بین دو کشور موثر باشد.

هفتمین نشست همکاری مشترک آذربایجان غربی و استان های همجوار ترکیه امروز در ارومیه برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=384270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.