افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

استاندارد مهمترین رکن تسهیل تجارت است

  • کد خبر : 30837
استاندارد مهمترین رکن تسهیل تجارت است

به گزارش بازار، فرحناز قالاسی، مدیرکل دفتر مطالعات تطبیقی ​​و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی گفت: در زمینه صادرات، مهمترین رکن در تجارت استانداردها است؛ به طوری که در حوزه صادرات، مهم ترین رکن تجارت، استانداردها است. به عبارت دیگر استانداردها ابزار اصلی ارزیابی انطباق محصولات در مبدا و مقصد هستند. برای صادرات کالا […]

به گزارش بازار، فرحناز قالاسی، مدیرکل دفتر مطالعات تطبیقی ​​و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی گفت: در زمینه صادرات، مهمترین رکن در تجارت استانداردها است؛ به طوری که در حوزه صادرات، مهم ترین رکن تجارت، استانداردها است. به عبارت دیگر استانداردها ابزار اصلی ارزیابی انطباق محصولات در مبدا و مقصد هستند. برای صادرات کالا از کشورمان این مهم است که بدانیم کشور مقصد ما از چه استانداردهایی استفاده کرده است.

قالاسی در ادامه افزود: صادرکنندگان باید ابتدا استانداردهای کشور مقصد را شناسایی کنند. گاهی معیارهای کشورهای مقصد، استانداردهای خودشان یا استانداردهای بین المللی و منطقه ای مانند اتحادیه اروپا یا استانداردهای کشورهای اسلامی است.

وی گفت: صادرکننده ما باید این استانداردها را شناسایی و با اطمینان از اینکه کالای صادراتی مطابق با خواست مشتری در کشور مقصد است صادر کند.

در ادامه مدیرکل دفتر مطالعات تطبیقی ​​و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی خاطرنشان کرد: صادرکنندگان به ویژه صادرکنندگان محصولات کشاورزی باید به آلاینده ها، بقایای سموم و داروهای دامپزشکی توجه داشته باشند، این امکان وجود دارد که سموم و سموم دفع آفات در کشور استفاده می شود که در کشور مبدا ممنوع است یا برعکس.

غلاسی در پایان به نقش دولت در استانداردسازی محصولات صادراتی اشاره کرد و گفت: وظیفه دولت بررسی و شناسایی دلایل بازگشت محصولات است و به دنبال هماهنگی بسترها به منظور رفع این مشکلات است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=30837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.