افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 3 October , 2024
1

استارت آپ های کریپتو در سال های گذشته عملکرد خوبی داشته اند

  • کد خبر : 383784
استارت آپ های کریپتو در سال های گذشته عملکرد خوبی داشته اند

در حالی که سال 2022 با سقوط های بزرگ در بازار کریپتو مشخص شد، بیش از 1200 استارت آپ رمزنگاری موفق به جمع آوری بودجه در این سال شدند و طبق گزارش جدید Lattice Fund، 80 درصد از این پروژه ها هنوز فعال هستند. ادامه می دهند. به گزارش اسمارتک نیوز، این داده ها نشان […]

در حالی که سال 2022 با سقوط های بزرگ در بازار کریپتو مشخص شد، بیش از 1200 استارت آپ رمزنگاری موفق به جمع آوری بودجه در این سال شدند و طبق گزارش جدید Lattice Fund، 80 درصد از این پروژه ها هنوز فعال هستند. ادامه می دهند.

به گزارش اسمارتک نیوز، این داده ها نشان می دهد که در بین این استارت آپ ها که در مجموع 5 میلیارد دلار سرمایه جذب کرده اند، 76 درصد از آنها توانسته اند محصولات خود را روی شبکه اصلی راه اندازی کنند. البته 18.5 درصد از این پروژه ها نیز متوقف یا به طور کامل تعطیل شده اند.

موفقیت استارت آپ های رمزنگاری در سال های اخیر

در تاریخ 1 اکتبر (10 مهر) شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Lattice Fund گزارشی از عملکرد استارت آپ های ارز دیجیتال منتشر کرد که نشان از موفقیت بیشتر این پروژه ها در سال های اخیر دارد.

عملکرد استارتاپ های کریپتو - منبع: Lattice Fund
عملکرد استارت آپ های رمزنگاری – منبع: Lattice Fund

بر اساس داده‌های Lettice، Eigenlayer، پروتکل بازپرداخت اتریوم، موفق‌ترین پروژه این گروه بوده است، اگرچه موفقیت Eigenlayer در اجرای استراتژی خود به بازار و عرضه یک محصول چند میلیارد دلاری تا سال 2023 قابل اعتماد نبود.

تنها 1.5 درصد از استارت آپ ها توانستند به چیزی دست پیدا کنند که Lattice آن را «مناسب بازار محصول» می نامد. این بدان معناست که تعداد کمی از استارت آپ ها توانستند محصولی را ارائه دهند که کاملاً مطابق با نیاز بازار باشد.

همچنین تنها 12 درصد از پروژه ها موفق به دریافت سرمایه گذاری مجدد در مراحل بعدی تامین مالی شدند.

بخش زیرساخت و همچنین تامین مالی متمرکز (CeFi) موفق ترین بخش ها برای سرمایه گذاری بودند، به طوری که 80 درصد از پروژه های CeFi و 78 درصد از پروژه های زیرساختی محصولات خود را با موفقیت در شبکه اصلی عرضه کردند.

در همین حال، مناطق بازی و متاورس بالاترین میزان شکست را دارند در بین تمام بخش ها ریگان بوزمن، یکی از بنیانگذاران Lattice، در پستی در پلتفرم X گفت که پیروی از روایت های مرسوم می تواند منجر به شکست شود. وی افزود:

مبلغ 700 میلیون دلار در حوزه بازی سرمایه گذاری شد، اما حوزه بازی و متاورس بیشترین میزان شکست را داشت و بسیاری از پروژه های فعال در این زمینه حتی نتوانستند محصولی ارائه کنند.

سرب اتریوم و مقاومت بیت کوین

در همین حال، داده ها نشان می دهد که شبکه اتریوم همچنان اکوسیستم محبوب سطح 1 برای پروژه های جدید باقی می ماند، در حالی که پروژه های مبتنی بر بلاک چین بیت کوین ثابت کرده اند که مقاوم ترین آنها در برابر شکست هستند.

حدود 1.4 میلیارد دلار در 314 پروژه مبتنی بر اتریوم سرمایه گذاری شد که 18 درصد آن در بلندمدت شکست خورد. در همین حال، از 18 استارت آپ مبتنی بر بیت کوین که موفق به جذب سرمایه شدند، همه آنها هنوز فعال و در حال توسعه هستند.

تعداد پروژه های استارتاپی بر اساس اکوسیستم و میزان شکست آنها - منبع: Lattice Fundتعداد پروژه های استارتاپی بر اساس اکوسیستم و میزان شکست آنها - منبع: Lattice Fund
تعداد پروژه های استارتاپی بر اساس اکوسیستم و میزان شکست آنها – منبع: Lattice Fund

داستان برای سولانا متفاوت است. در حالی که 350 میلیون دلار روی 87 استارت آپ مستقر در سولانا سرمایه گذاری شد، 26 درصد از این پروژه ها تا سال 2024 به دلیل چندین عامل خارجی از جمله فروپاشی صرافی FTX و کاهش شدید قیمت توکن بومی سولانا (SOL) نتوانستند به حیات خود ادامه دهند.

قابل ذکر است که تیم های فعال در شبکه Solana و Ethereum به طور مساوی آنها امکان جذب سرمایه های جدید را داشتند. در مقابل، هیچ یک از پروژه های ساخته شده بر روی شبکه های Near، StarkNet و Flow موفق به جذب سرمایه گذاری مجدد نشدند.

چالش های پیش روی شرکت هایی که در سال 2022 سرمایه جذب کردند

تحلیلگران Lattice خاطرنشان کردند که شرکت هایی که در سال 2022 سرمایه خود را افزایش دادند، علیرغم عملکرد موفقیت آمیز خود، نسبت به شرکت هایی که در سال 2021 سرمایه را افزایش دادند، با چالش های بیشتری مواجه شدند.

یک بازار راکد، بدون مشارکت خرده‌فروشی جدید، می‌تواند برای استارت‌آپ‌هایی که به دنبال یافتن مناسب بازار محصول خود هستند، چالشی باشد، در حالی که افزایش تعداد استارت‌آپ‌های جدید و بازار عرضه توکن محدودتر به معنای تیم‌های ارائه‌دهنده توکن بیشتر است. آنها برای بازاریابی و بازگرداندن سرمایه های خود با مشکل مواجه خواهند شد.

این گزارش افزود:

با توجه به تمام این مشکلات، سرمایه گذاران به بخش های محبوب تری مانند DePIN و هوش مصنوعی و اکوسیستم های جدیدتر مانند Base و Monad روی آورده اند. این نکته نشان می‌دهد که بازده بیشتری از روایت‌های دنبال می‌شود که در آینده محبوب خواهند شد.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-02 17:30:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=383784

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.