افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

استاد دانشگاه سیستان و معاون فناوری و نوآوری بلوچستان – خبرگزاری مهر | روزنامه ایران و جهان

  • کد خبر : 355485
استاد دانشگاه سیستان و معاون فناوری و نوآوری بلوچستان – خبرگزاری مهر | روزنامه ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، در متن حکم صادره خطاب به شاهیکی آمده است: نظر بسیار مخدوش است. با توجه به دانش و تجارب ارزنده جناب عالی، به موجب این حکم به سمت «معاون فناوری و نوآوری» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب می شوید. انتظار می رود با پیروی از […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، در متن حکم صادره خطاب به شاهیکی آمده است:

نظر بسیار مخدوش است. با توجه به دانش و تجارب ارزنده جناب عالی، به موجب این حکم به سمت «معاون فناوری و نوآوری» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب می شوید.

انتظار می رود با پیروی از معارف اسلامی، مبانی علمی و توجه به راهبردهای اساسی حکومت وحدت ملی و برنامه های ارائه شده به شورای اسلامی و جلب همکاری مدیران و کارمندان معاونت آموزشی دانشگاه ها ، وظایف و مسئولیت های محوله را با شایستگی انجام خواهد داد.

لازم است اولویت ها و برنامه های زیر در دستور کار قرار گیرد قرار دادن:

– توجه ویژه به استفاده از فناوری های جدید برای یک هدف بهبود جایگاه وزارتخانه و دانشگاه ها در استفاده از دستاوردهای علمی در حوزه فناوری.
– حمایت از محور و ایجاد اکوسیستم نوآوری شامل پارک های علم و فناوری، مناطق و مناطق نوآوری، مراکز رشد واحدهای فناورانه و مراکز نوآوری در سراسر کشور با هدف اشتغال زایی و تولید و توسعه پایدار.

– هماهنگی و هم افزایی با نهادهای نظام نوآوری به ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در امور ماموریت و وظایف سازمانها و پرهیز از موازی کاری

– بررسی و تسهیل فرآیندهای مالی و معاملاتی نهادهای اکوسیستم نوآوری مطابق با ماموریت آنها

– بستر برای بهبود شاخص ها استخدام دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه از فعالیت های شرکت های نوآور (استارت آپ ها) و کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​حمایت می کنند. و تقویت همکاری با بخش خصوصی

– تسهیل تبدیل علم به فناوری و ثروت با تقویت اکوسیستم فناوری و نوآوری و ایجاد بنگاه‌های تولید مثلی متمرکز بر اعضای محترم هیات علمی و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی.

– طراحی سازوکارهای لازم برای جذب و حفظ نیروی انسانی متخصص، متخصص و کارآمد در ارکان نظام نوآوری و فناوری.
موفقیت و سربلندی روزافزون شما را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

حضرت محمد شاهیکی سنگوی متولد 1359، دارای دکترای اقتصاد، عمومی و دارایی و استاد ارشد، عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان است.

از دستاوردهای علمی وی می توان به نگارش هفت کتاب اقتصادی در زمینه تدوین سیاست و اقتصاد سنجی، 160 مقاله علمی پژوهشی به زبان فارسی، 45 مقاله به زبان انگلیسی، 17 مقاله ترویجی علمی و 21 مقاله کنفرانسی اشاره کرد.

رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان (1393 تا کنون)، دبیر کمیسیون دائمی و هیأت امنای مناطق چهارگانه فناور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (1400 تا کنون)، عضو کمیسیون دانشگاه سیستان و بلوچستان (1398-تاکنون)، دبیر دبیرخانه تخصصی توسعه ظرفیت بین المللی و تبادل فناوری در حوزه اقتصاد دریا محور پارک های علمی و فناوری کشور (1403-تاکنون)، دبیر دبیرخانه شبکه ملی تولید سریع محصولات از نظر فن آوری (تخته کامل) پارک های علم و فناوری کشور (1403-تاکنون)، عضو کارگروه تخصصی فناوری کمیسیون تحقیقات و فناوری شورای برنامه ریزی و توسعه آموزش عالی وزارت. توبه (1396-تاکنون)، عضو ستاد فرهنگ و فناوری های نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصادی معاونت علمی دانش¬بنیان رئیس جمهور (1402-تاکنون) و عضو اتاق فکر سیاست فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (1400-تا کنون) برخی سوابق اجرایی شاهیکی سنگ است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه ای جداگانه از خدمات و تلاش های دکتر سجاد محمد علینژاد معاون سابق فناوری و نوآوری رئیس جمهور در دوران تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=355485

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.