افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

اساسنامه کمیته ریسک و کمیته انتصاب شرکت نمونه.

  • کد خبر : 367590
اساسنامه کمیته ریسک و کمیته انتصاب شرکت نمونه.

به گزارش بازار، اساسنامه کمیته ریسک و کمیته تعیین یک شرکت نمونه (سهام عمومی) با هدف تسهیل در اجرای تبصره اول ماده 14 دستورالعمل حاکمیت شرکتی ناشران ثبت شده در بورس به تصویب رسید. آژانس بورس و اوراق بهادار. (مصوب 27 مهر 1401 سازمان بورس و اوراق بهادار) توسط مدیریت نظارت ویراستاران سازمان منتشر شد. […]

به گزارش بازار، اساسنامه کمیته ریسک و کمیته تعیین یک شرکت نمونه (سهام عمومی) با هدف تسهیل در اجرای تبصره اول ماده 14 دستورالعمل حاکمیت شرکتی ناشران ثبت شده در بورس به تصویب رسید. آژانس بورس و اوراق بهادار. (مصوب 27 مهر 1401 سازمان بورس و اوراق بهادار) توسط مدیریت نظارت ویراستاران سازمان منتشر شد.

بر این اساس اساسنامه کمیته ریسک و انتصاب شرکت نمونه به مواردی از قبیل «تعریف، اهداف، وظایف و اختیارات، ترکیب و ویژگی اعضا، برگزاری جلسات، سایر الزامات» در 6 فصل اشاره دارد.

بر این اساس، ارائه نظرات مشورتی و کمک به ایفای مسئولیت نظارتی هیئت مدیره شرکت و بهبود آن برای کسب اطمینان معقول از اجرای مواردی مانند «سیاست‌ها و تعیین خط‌مشی‌های ریسک شرکت، ایجاد فرآیندهایی برای شناسایی، ارزیابی، تجزیه و تحلیل و پاسخگویی به ریسک ها وجود فرآیندها و سیستم های لازم برای گزارش ریسک های شرکت، مدیریت موثر ریسک و اطمینان معقول از دستیابی به اهداف و ارزش های اصلی شرکت، تعیین ریسک پذیری شرکت و اطمینان از ایجاد تدابیر مناسب از جمله این موارد است. اهداف تشکیل “کمیته ریسک” مکانیسم هایی برای مدیریت ریسک است.

در عین حال ارائه نظرات مشورتی و کمک به ایفای مسئولیت نظارتی هیات مدیره شرکت و ارتقای آن جهت کسب اطمینان معقول از رعایت مواردی مانند “پیشنهاد انتصاب و عزل مدیران عامل شرکت های بزرگ و اعضای هیات مدیره”. پیشنهاد مدیران شرکت های تابعه و وابسته به هیئت مدیره معرفی نامزدهای عضویت در کمیته های تخصصی شرکت به هیات مدیره و پیشنهاد برنامه آموزشی و اتخاذ سیاست های لازم برای توجیه وظایف هیات مدیره و جانشینی و حفظ آنها. از جمله اهداف کمیته انتصابات مدیران ارشد است.

همچنین بررسی و ارزیابی مدیریت ریسک در شرکت، بررسی وضعیت ریسک شرکت با توجه به میزان ریسک پذیری و ریسک پذیری تعیین شده توسط هیات مدیره و در صورت لزوم ارائه مشاوره به مدیرکل و سایر واحدها. ، نظارت بر عملکرد واحد مدیریت ریسک شرکت، شناسایی نواقص موجود. در مدیریت ریسک جزو وظایف و اختیارات کمیته ریسک طرح در هیئت مدیره است.

برای مشاهده منشور کمیته ریسک کامل و نمونه قرارهای شرکت کلیک کنید انجام دهید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=367590

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.