افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

از یک میلیون خانه در سال، حتی 300000 خانه ساخته نشد

  • کد خبر : 121773
از یک میلیون خانه در سال، حتی 300000 خانه ساخته نشد

آفتاب نیوز: عادل نجف زاده در خصوص وضعیت قیمت مسکن اظهار داشت: قیمت مسکن کاهش نیافته، بلکه تا حدی ثابت شده است، ابزار قانونی که امروز مجلس در اختیار دولت قرار داده به اندازه کافی قوی و قدرتمند است که دولت بتواند از آن برای کنترل و کنترل استفاده کند. قیمت های بی رویه مسکن […]

آفتاب نیوز:

عادل نجف زاده در خصوص وضعیت قیمت مسکن اظهار داشت: قیمت مسکن کاهش نیافته، بلکه تا حدی ثابت شده است، ابزار قانونی که امروز مجلس در اختیار دولت قرار داده به اندازه کافی قوی و قدرتمند است که دولت بتواند از آن برای کنترل و کنترل استفاده کند. قیمت های بی رویه مسکن را متوقف کنید

یکی از اعضای کمیسیون ساخت و ساز شورای اسلامی گفت: یکی از این موارد، قانون «مالیات بر خانه های خالی» است که وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی کشور در حال آماده سازی برای اجرای این قانون است. زیرا خانه های زیادی ساخته شد اما به بهره برداری نرسید و مطمئن باشید در صورت اجرای این قانون در کنترل قیمت بازار ملک موثر است.

وی افزود: ساخت یک میلیون مسکن در سال از دیگر مصوباتی است که به عنوان قانون تدوین شده به دولت ابلاغ شده است، اما به نظر من کاستی هایی از سوی دولت وجود دارد و با وجودی که این وزارتخانه دارد. عزم خوبی برای انجام آن است و از بسیاری جهات در شهرها موفق بوده است، اما هنوز رقمی را نمی بینیم که بتواند در کنترل قیمت بازار املاک و به معنای واقعی کلمه عرضه نقشی داشته باشد.

نجف زاده با اشاره به عملکرد بانک ها در تامین مسکن گفت: دولت باید بانک ها را مجبور به تامین مالی قوی کند، متاسفانه مشارکت بانک ها در بحث تولید مسکن بسیار ضعیف است و این یک واقعیت است که اگر ما ساختار حاکمیتی دولت می خواهد که امروز سطح اشتغال و فضای کسب و کار زمان بر باشد تا شغل ایجاد شود، مسکن بهترین مکانی است که با شکوفایی خود صدها هزار شغل برای کشور و جوانان ما ایجاد می کند.

عضو کمیسیون ساخت و ساز شورای اسلامی با اشاره به تعداد خانه های ساخته شده در یک سال گفت: از میلیون خانه پیش بینی شده در قانون به نظر من حتی 300 هزار خانه هم ساخته نشده است. دور

نماینده مردم خوی در شورای اسلامی تصریح کرد: قانونی که اکنون در حوزه املاک در حال اجراست و عزم خوبی که دولت در زمینه مدیریت املاک دارد در کنترل قیمت مسکن موثر است و در صورت اجرا با انقباض و انقباض بیشتر اگر دولت اجازه ندهد املاک و مشاغل به کانون افزایش تصاعدی قیمت ها تبدیل شوند، در کنترل قیمت مسکن موثر خواهد بود. این کار مستلزم ایجاد سیستم های قدرتمند است، کاری که وزارت راه و اقتصاد انجام می دهد.

وی گفت: ما در قانون اساسی تعیین کردیم که داشتن مسکن یکی از الزاماتی است که دولت ها باید در اختیار مردم قرار دهند و اگر مردم بخواهند حداقل نیاز خود را که مسکن است برآورده کنند و اگر بخواهیم حاشیه نشینی و حاشیه نشینی صورت نگیرد. در بحث انرژی باید کارایی اقتصادی وجود داشته باشد.» مسکن باید به درستی ساخته و عرضه شود. اما فکر می‌کنم امروز بزرگترین مشکل برای نرسیدن به افق یک میلیون مسکن در سال، بحث سیستم تامین مالی و عدم مشارکت بانک‌ها است.

نجف زاده در خصوص تاثیر قیمت مصالح ساختمانی بر قیمت تمام شده مسکن گفت: ما سه برابر مصرف سیمان، آجر و فولاد کشور تولید می کنیم، بنابراین قیمت تمام شده مسکن نباید اینقدر بالا باشد و به نظر من وجود دارد. کنترلی در این زمینه وجود ندارد دولت ها مسکن ارزان قیمت را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند تا قیمت نهایی کاهش یابد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=121773

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.