افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
0

از گل یا پوچ مهران مدیری شکایت شد!

  • کد خبر : 382189
از گل یا پوچ مهران مدیری شکایت شد!

3 روز پیش رضا توکلی بازیگری که بیشتر در تلویزیون فعالیت داشته است به صورت زنده مدعی شد که فیلمنامه «لیلی با منست» از او به سرقت رفته است. به گزارش صبح امروز، یکی از معروف ترین پرونده های سرقت فیلمنامه در سال های اخیر به سریال «جیران» ساخته حسن فتحی برمی گردد. در نمایش […]







3 روز پیش رضا توکلی بازیگری که بیشتر در تلویزیون فعالیت داشته است به صورت زنده مدعی شد که فیلمنامه «لیلی با منست» از او به سرقت رفته است.



به گزارش صبح امروز، یکی از معروف ترین پرونده های سرقت فیلمنامه در سال های اخیر به سریال «جیران» ساخته حسن فتحی برمی گردد. در نمایش سریال جیران ظاهر شد.

در سینما هنوز موضوع کپی برداری فیلمنامه «قهرمان» اصغر فرهادی از فیلم مستند شاگردش فراموش نشده است. در آخرین مورد چنین ادعایی، یکی از کارگردانان زنجانی مدعی شده است که برنامه «گل یا پوچ» با اجرای مهران مدیری کپی برنامه ای است که قبلا ساخته است.

یحیی معصومی تهیه کننده و کارگردان زنجانی در گفتگو با پایگاه خبری حفل گفت: اخیرا مشاهده کردم که طرح تولید مسابقه «اوزوک اوزوک» اینجانب که در سال 1400 در 32 قسمت تولید و از شبکه اشراق زنجان پخش شد. ، بدون اطلاع و اجازه من به سرقت رفته و تولید شده است.

ضمناً پس از پخش سریال «اوزوک اوزوک» از مرکز زنجان، طرح کامل مسابقه را به همراه نسخه کامل برنامه آماده شده طی پیشنهادی به بسترهای پخش آنلاین جهت مشارکت در تهیه و تولید این سریال ارسال کردم. .

اما در همان زمان با عدم تایید این پروژه از سوی 2 بستر پخش آنلاین مواجه شدم. حالا در کمال تعجب شاهد سرقت هنری این 2 شرکت بودم.

وی با اشاره به سختی تهیه، تولید و طراحی این مجموعه در شرایط سخت ویروس کرونا، گفت: به عنوان طراح مسابقه اوزوک اوزوک، این مسابقه تلویزیونی را که یکی از بازی های بومی و منطقه ای است، طراحی کردم. همان روزهای شروع کار به شماره 27806-1400 در 21 دی 1400 در سامانه وزارت ارشاد اسلامی ثبت نام کردم.

تهیه کننده سریال «اوزوک اوزوک» تصریح کرد: در 3 ماه گذشته مشغول تهیه و ساخت این سریال برای منطقه شمال غرب کشور بودم که با این اقدام غیراخلاقی و غیرحرفه ای مواجه شدم. به ناچار گزینه شکایت را انتخاب کردم.

معصومی با اشاره به شکایت خود در دادسرای عمومی و انقلاب و مکاتبه با ساترا تصریح کرد: تا جبران حق و حقوق مادی و معنوی این سرقت هنری پیگیر شکایت خود هستم و خواستار توقف فوری تولید این هنر هستم. مجموعه “گل یا پوچ”. کارگردانی آقای علی اسدزاده با بازی آقای مهران است.

منبع: همشهری آنلاین




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=382189

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.