افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

از چای دباش تا باغ 4200 متر; با اعتماد مردم چه کار می کنید؟

  • کد خبر : 235172
از چای دباش تا باغ 4200 متر;  با اعتماد مردم چه کار می کنید؟

آفتاب نیوز: روزنامه اعتماد نوشت: در روزهای پایانی هفته بود که ماجرای واگذاری یک باغ 4200 متری به ارزش حدود یک میلیارد تومان در ازگل تهران به شرکتی تحت مالکیت کاظم مطرح شد.صدیقی و بستگانش در کنار یاشار. سلطانی در رسانه ها مطلع شد. این فعال رسانه ای با افشای این پرونده نوشت: اخیراً 4200 […]

آفتاب نیوز:

روزنامه اعتماد نوشت: در روزهای پایانی هفته بود که ماجرای واگذاری یک باغ 4200 متری به ارزش حدود یک میلیارد تومان در ازگل تهران به شرکتی تحت مالکیت کاظم مطرح شد.صدیقی و بستگانش در کنار یاشار. سلطانی در رسانه ها مطلع شد. این فعال رسانه ای با افشای این پرونده نوشت: اخیراً 4200 متر مربع از زمین محوطه سازی شده حوزه علمیه امام خمینی (ره) که ریاست آیت الله صدیقی را بر عهده دارد به شرکت پیروان اندیشه های قائم که آذرماه سال گذشته توسط کاظم صدیقی تاسیس شده بود، واگذار شد. دو پسر و عروسش»، اما در شرایطی که افکار عمومی ایران انتظار پاسخ یا تکذیب این اتهامات را از سوی امام جمعه تهران داشتند، خبری نشد. سکوت صدیقی و اطرافیانش به حدی رسید که رسانه های اصولگرا هم صدایشان را بلند کردند. روزنامه فرهیختگان نوشت؛ وی افزود: سوال مهم و ابهام حیاتی این روزها، واکنش سرپرست امام جمعه تهران و دفتر ایشان است؛ چرا تا کنون سکوت کرده اند و پاسخ آنها به این اسناد چیست؟

موضوع اما با قرار گرفتن نام کاظم صدیقی در فهرست ائمه جمعه تهران ابعاد گسترده تری به خود گرفت. بسیاری از شخصیت های سیاسی و کارشناسان کشور از چنین تصمیمی انتقاد کرده و آن را نشان از کم توجهی تصمیم گیران به حساسیت های عمومی تعبیر کردند. بر اساس اطلاعات فاش شده، حوزه علمیه امام خمینی (ره) ابتدا در ازگل «مستقر» شد و کم کم زمین های اطراف را از «شهرداری تهران، سازمان خیرین و برخی خیرین از جمله یک تاجر متمول و نزدیک به جریان خرید». یاشار سلطانی در این گزارش یادآور شده است: «مطلبی کاشانی همان فردی است که به گفته کاظم صدیقی، مصباح یزدی را در خانه خود غسل داده است و در حال حاضر زیرساخت‌ها حدود 23 هزار متر است. پس از بیان این خاطره که نشان از رابطه نزدیک این دو نفر دارد عذرخواهی کرد.

چند روزی است که اسنادی مبنی بر تخلف جدی در مجموعه آیت الله صدیقی منتشر شده که بخشی از افکار عمومی را درگیر خود کرده است. این اسناد در غیاب «شفافیت ساختاری» بار دیگر از مسیر «پروژه عدالت» منحرف شده و از صحت آن اطلاعی نداریم. نوعی افشا و درز اطلاعات که از طرق «ویژه» برخی افراد رخ می دهد. اما جامعه منتظر واکنش افراد متهم با این اسناد است. موضوع مهم و بلاتکلیفی حیاتی این روزها، واکنش امام موقت تهران و دفتر ایشان است. چرا تا کنون سکوت کرده اند و پاسخ آنها به این اسناد چیست؟ سکوت عمیق کاظم صدیقی در برابر این اتهام تا روز یکشنبه ادامه داشت. روز یکشنبه بود که سرپرست امام جمعه تهران در اولین واکنش در محکومیت زمین خواری اعلام کرد: امضای من را جعل کردند. و در ادامه تاکید کرد: موسسه ثبت شده با کیفیتی که بدون اطلاع من در رسانه ها منتشر شد به ثبت رسیده است.

واکنش صدیقی به اتهام زمین خواری

در پی انتشار اتهامی در فضای مجازی درباره کاظم صدیقی، سرپرست امامت تهران، وی در نامه ای خطاب به دادستان تهران به این اتهام پاسخ داد. به گزارش همشهری آنلاین، متن این نامه به این شرح است: «حوزه علمیه امام خمینی (ره) از سال‌ها پیش تصمیم به تأسیس مجتمع آموزشی و حوزه علمیه برای آماده‌سازی ورود نوجوانان و طلاب علاقه‌مند به فراگیری مباحث دینی گرفت. در چارچوب اساسنامه آن فرهنگ پیشه حوزوی اخذ و مجوزهای قانونی لازم برای تأسیس این مرکز اخذ شد و بر این اساس لازم بود مؤسسه ای وابسته به حوزه علمیه امام خمینی(ره) تأسیس و بخشی از آن واگذار شود. زمین متعلق به حوزه به آن نهاد تا قبل از برگزاری سمینار این مرکز را ایجاد کند و بر این اساس شخصی به نام آقای ٭٭٭٭ که قبلا مورد اعتماد این گروه بود، مسئولیت نظارت و انجام سوابق اداری را بر عهده گرفت. اما متأسفانه فرد مذکور با سوء استفاده از اعتماد، اقدام به تنظیم و ثبت آیین نامه، جعل امضا، توزیع سهام با آن کیفیت بدون اطلاع مدیریت، مدیر حوزه و برخی از شرکا نموده و متأسفانه حتی بدون درج و امضای اینجانب و برخی اعضا این پرونده به ثبت رسید. بنابراین موسسه ثبت شده با کیفیتی که در رسانه ها منتشر شد بدون اطلاع اینجانب و جهت گیری منطقه و برخلاف اهداف مصوب آن به ثبت رسیده است. لذا اینجانب کاظم صدیقی از سمت مربی حوزه علمیه امام خمینی (ره) و به عنوان یک شهروند بدون توجه به سوابق قضایی و عناوین سیاسی اجتماعی، تقاضای ثبت شکایت رسمی از شخص مذکور و سایر عوامل دخیل در این امر را دارم. این پاراگراف ، با عنوان «جعل و خیانت در امانت» در جهت روشن و شفاف سازی ابعاد این موضوع برای مردم عزیز ایران به ویژه مومنان اقدام کرده است.

آزمون مهمی در برابر دستگاه قضایی قرار گرفته است

پس از نامه کاظم صدیقی به دادستانی نه تنها از مشکلات کاسته نشد، بلکه بر شدت واکنش ها افزوده شد. عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره انتشار اسناد تجاوز و تصرفات در حوزه علمیه ازگل نوشت: «صدیقی گفته زمین ها را جاعل به نام ما دزدیده است؟! اگر راست می گوید بزرگ است. فاجعه به خاطر ناآگاهی او و داشتن افراد قلابی در اطرافش اگر دروغ باشد صد برابر بدتر است ممکن است فساد قابل تحمل باشد اما با دروغ چه می توان کرد چای دباش ضربه پایانی به ضد فساد بود شعارها و این به نماز جمعه «آزمون مهمی به دستگاه قضایی ارائه شد».

حضور صدیقی در نماز جمعه لجاجت با مردم است

محمدعلی ابطحی در خصوص ابعاد مختلف این پرونده به «اعتماد» گفت: برخلاف نظراتی که معتقدند موضوع اختلاس، فساد و استخدام مدیران در سطوح مختلف برای مردم عادی شده است، معتقدم حساسیت ها مردم هنوز وجود دارند و حتی افزایش یافته اند، اما آنچه در حال رخ دادن است بی توجهی دولت به حساسیت های مردم است، واقعیت این است که من نمی دانم مشکل اصلی آقای صدیقی چه بوده و چه وضعیتی داشته است، اما به محض یک مورد. فساد در رسانه ها ظاهر می شود، همان هفته ایشان را برای امام جمعه می دانند که باید عدالت و شفافیت داشته باشد، لجاجت است، این لجاجت فقط با مردم نیست، بلکه با دین مردم هم هست.

وی ادامه داد: فردی که به نماز جمعه می آید باید پشت سر امام عادل نماز بخواند، حداقل شبهه بی عدالتی وجود دارد، این نوع رفتارها ممکن است در بین برخی مدیران پشتوانه عقیدتی داشته باشد، مدیرانی که می گویند آنهایی که با ما نیستند. بیگانه هستند، نه در انتخابات شرکت می کنند و نه فکری متفاوت با ما دارند، مطرودترند و هر نوع موضعی از آنها گرفته می شود تا فضا به سمتی برود که این افراد و جریان ها هیچ نداشته باشند. نوع موقعیتی که آنها می توانند شبکه سازی و مدیریت تسویه حساب مورد نظر را اجرا کنند، در مقابل افرادی که خودی هستند هر تخلفی که انجام دهند باز هم حمایت و تایید می شوند.در مورد آقای صدیقی چندین مورد وجود دارد. نگرانی ها علاوه بر این نگرانی ها که سوال امام جمعه است.

ابطحی یادآور شد: این جایگاه از شأن معنوی خاصی برخوردار است، این جلسات به معنویت جامعه نیز لطمه وارد می کند، از سوی دیگر آقای صدیقی رئیس سازمان امر به معروف و نهی از منکر کشور و عملکرد افراطی است. این سازمان در سال های اخیر منشأ بحران های گسترده بسیاری در جامعه بوده است، انتشار اخبار حادثه از سوی یک امر به معروف و نهی از منکر غیرقابل قبول است، حتی امروز هم اگر به پارکینگ پارکینگ مراجعه کنید. خودروهایی که به خاطر حجاب توقیف شده اند، مشخص می شود که مردم به خاطر حجاب چه نوع آزار و اذیت هایی را متحمل می شوند، در مرحله بعد فکر می کنم پاسخ آنها کمتر از حجم اتهام نبوده است، بگذریم که با فناوری های مدرن امضاهای روی مدارک به صورت الکترونیکی انجام می شود و جعل کار بسیار سختی است، اما پذیرفتن اینکه فردی در این شرایط بحرانی جامعه به جعل امضا برود تا یک زمین خوب در حوالی مدرسه آقای صدیقی را امضا کند که غیرقابل قبول به نظر می رسد. آسیب های ناشی از این نوع مشکلات بر دین، حکومت و نظام سیاسی کشور تأثیر می گذارد. امیدوارم در سال آینده به نوع تخلفات توجه بیشتری شود. دولت همچنان در مورد مبارزه با فساد سرود می دهد، اما پرونده نجومی چای دباش فاش می شود، اما معلوم نیست چه بر سر او آمده است. امروز دیگر نمی توان این مسائل را کتمان کرد، مردم به اخبار روشن دسترسی دارند و به این راحتی نمی توان آنها را فریب داد.»

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=235172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.