افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

از مطالبات میلیونی که مطرح کردیم، یک میلیارد دلار به سفره های مردم برسانیم.

  • کد خبر : 122730
از مطالبات میلیونی که مطرح کردیم، یک میلیارد دلار به سفره های مردم برسانیم.

به گزارش بازار، سرلشکر یحیی صفوی در «همایش ملی فرصت ها و تهدیدات نوظهور دریایی» با بیان اینکه حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای آزاد و نزدیک تضمین کننده ترانزیت تجاری و انرژی کشور است، اظهار داشت: و سناریوهای نبرد آتی تحت تأثیر پارادایم، فناوری در عرصه های نظامی قرار دارد و […]

به گزارش بازار، سرلشکر یحیی صفوی در «همایش ملی فرصت ها و تهدیدات نوظهور دریایی» با بیان اینکه حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای آزاد و نزدیک تضمین کننده ترانزیت تجاری و انرژی کشور است، اظهار داشت: و سناریوهای نبرد آتی تحت تأثیر پارادایم، فناوری در عرصه های نظامی قرار دارد و توسعه روزافزون فناوری باعث شده است تا نیروهای نظامی تحت تأثیر نیازها، توانمندی های فناورانه خود را تقویت کنند.

و افزود: دریا فرصت و تهدید است. فناوری قدرتی است که هر دو طرف می توانند از آن استفاده کنند. تهدیدهای آینده علیه ایران بر اساس دریا و هوا است. ما باید استراتژی دشمن را به درستی بشناسیم و استراتژی خود را به درستی تدوین کنیم و از فناوری های جدید در این زمینه بهره ببریم.

مشاور فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: یکی از فرصت ها افزایش توان مراقبتی است که در کشف، شناسایی و ردیابی اهداف در سطح دریا قابل توجه است. همین معادله در مورد پدافند هوایی نیز صدق می کند و اگر بتوانیم به قدرت کشف، شناسایی و رهگیری پرندگان نظامی دست پیدا کنیم، می توانیم قدرت بازدارندگی را افزایش دهیم.

صفوی تاکید کرد: در این حوزه ها استفاده از حسگرها و فناوری هوش مصنوعی که منجر به مانورپذیری و سرعت در تصمیم گیری و کاهش وابستگی به نیروی انسانی می شود که بهترین اقدام در هوا و دریا برای کاهش خطرات احتمالی است. در این زمینه به صفر نزدیک شوید

وی افزود: ارتقای قدرت ملی و فراملی و وزن ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک ایران با حضور همه جانبه سیاسی، اقتصادی و نظامی ایران در سازمان همکاری شانگهای، برجام و سایر توافقات منطقه ای و بین المللی محقق می شود.

مشاور فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر اینکه باید فرصت حضور موثر در سازمان همکاری شانگهای و برجام را غنیمت شمرده، تصریح کرد: به ویژه در حال حاضر که روسیه به دلیل جنگ با اوکراین با آمریکا درگیر است. و چین نیز رقیب اقتصادی ایالات متحده است. ما باید از این فرصت استفاده کنیم و نقش خود را به عنوان سازمان های همکاری منطقه ای و بین المللی ارتقا دهیم.

صفوی همچنین به اهمیت تدوین سند چشم انداز ایران 1424 اشاره و بیان کرد: سند چشم انداز ایران 1424 باید برای تحقق اهداف سرزمینی و جهت گیری های کلان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی تدوین شود و دولت ها موظف به اجرای آن هستند.

وی یادآور شد: باید به تقویت استراتژی دریایی در ابعاد اقتصادی، سیاسی و نظامی توجه کنیم. در سطح هوایی و دریایی باید قدرت خود را افزایش دهیم و البته به تقویت نفوذ فرهنگی و افزایش توان اقتصادی و همچنین افزایش قدرت نظامی توجه کنیم و باید بدانیم که افزایش قدرت تنها بعد نظامی ندارد.

مشاور فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه انسجام ملی و استحکام قدرت درون زا با حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و جدی گرفتن رضایت آنان از وضعیت کشور امکان پذیر است، تصریح کرد: از میلیاردها دلاری که ما داریم. یک میلیارد دلار به میز مردم تحویل داده می شود و به یخچال مردم تحویل می شود. مردم باید از دولت ما راضی باشند تا انسجام و استحکام قدرت درون زا نیز محقق شود.

صفوی همچنین به تأثیر جنگ غزه بر محور مقاومت اشاره کرد و تصریح کرد: این جنگ اخیر غزه با ادامه بمباران رژیم صهیونیستی ممکن است تأثیرات عمیقی بر این منطقه داشته باشد، اما بدون شک در نهایت به جنگ غزه منجر خواهد شد. پیروزی فلسطینیان و تحقق آرمان فلسطین. جبهه مقاومت و کشورهای عضو مقاومت نیز با این جنگ اخیر در غزه متحدتر و قدرتمندتر می شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=122730

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.