افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

از مشهد به انگلستان; برنده مدال نقره المپیاد جهانی ریاضی چه می گوید؟

  • کد خبر : 310275
از مشهد به انگلستان;  برنده مدال نقره المپیاد جهانی ریاضی چه می گوید؟

گزارش کردن مبانی اندیشه و فرهنگ تبلیغیاین نوجوان 18 ساله مشهدی در بازگشت به ایران با موجی از تبریک و شادمانی مواجه شد و حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی این موفقیت را به امیرحسین تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد. . گفتگو با این نخبه ریاضی جهان را در زیر […]

گزارش کردن مبانی اندیشه و فرهنگ تبلیغیاین نوجوان 18 ساله مشهدی در بازگشت به ایران با موجی از تبریک و شادمانی مواجه شد و حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی این موفقیت را به امیرحسین تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد. . گفتگو با این نخبه ریاضی جهان را در زیر می خوانید:

امیرحسین چند روز پیش مدال نقره مسابقات جهانی ریاضیات را کسب کردی، موفقیت در ریاضیات در این سن چه حسی دارد؟
خیلی خوشحال بودم که انگار روی ابرها راه می رفتم، بعد از چندین سال مطالعه و تلاش بالاخره به آرزویم رسیدم و برایم بسیار شیرین و خوشحال کننده بود.

فکر می کردی به این مدال برسی؟
بله، برای من قابل پیش بینی بود. اول در المپیاد ملی طلا گرفتم. در ماه جولای ما را به چین فرستادند که در آنجا برنز گرفتم. بعد از چند روز به انگلیس رفتیم و بعد از مسابقات چند روزی منتظر ماندیم تا نتایج اعلام شود و آن روزها مطمئن بودم که مدال خواهم گرفت به خصوص مدال نقره. برای من خیلی قابل پیش بینی بود.

به نظر شما چه عواملی در موفقیت شما نقش داشته است؟
او بسیار مصمم تلاش می کرد. از زمانی که به ریاضیات علاقه مند شدم، برای موفقیت در المپیاد کشوری و سپس در عرصه بین المللی هدف گذاری و برنامه ریزی کردم.
برنامه ریزی هم نقش بسیار مهمی در زندگی من دارد، همه کارهایم را با برنامه انجام می دهم. تلاش پدر و مادرم که هر دو پزشک بودند در موفقیت من و معلمانم به ویژه معلم ریاضیم آقای سلطانی تاثیر زیادی داشت.

هدف بعدی شما در دنیای ریاضیات چیست؟
من علاقه زیادی به تحصیل در رشته ریاضی در دانشگاه دارم و انشالله به زودی این اتفاق می افتد و در دانشگاه شروع به تحصیل می کنم. من همچنین به مدال فیلدز فکر می کنم. آرزوی من کسب این مدال است.

آیا قصد ادامه تحصیل در ایران را دارید؟
بله انشالله از مهرماه در دانشگاه شریف شروع به تحصیل می کنم.

آیا به مهاجرت فکر می کنید؟
الان نه. من ایران را خیلی دوست دارم و می خواهم در کشورم درس بخوانم و به کشورم خدمت کنم.

بیش از 100 کشور در تورنمنت انگلیس حضور داشتند، نظر آنها در مورد تیم ایران که شما در آن حضور داشتید چیست؟
نگاه جهانی به تیم ایران بسیار مثبت بود و آنها با ما با احترام برخورد کردند، ایران را به عنوان کشوری با علم و تمدن پذیرفتند و صحبت های محترمانه ای با ما داشتند.

چند روز پس از کسب این موفقیت؛ حجت الاسلام والمسلمین مروی به شما تبریک گفتند که تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده گرفتید، چه صحبتی با ایشان داشتید؟
بله، لطف کردند و موفقیت را به من تبریک گفتند و در مورد مسابقه و جزئیات آن صحبت کردیم.

مشهد شهری است که امام رضا (ع) را در خود جای داده است و شما در این شهر بزرگ و رشد کرده اید و اکنون به عنوان نخبه ریاضی شهر امام رضا (ع) به دنیا معرفی می شوید، چه احساسی دارید؟
من همیشه مشهد را دوست داشتم، شهری است که در آن فرصت های رشد و پیشرفت وجود دارد و شرایطی که برای موفقیت می خواستم همه در این شهر پیدا می شود. بودن در جوار امام هشتم (ع) نیز جای خود را دارد. احساس شادی و دلگرمی می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=310275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.