افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
4

از صفر تا صد مصوبه جدید برای کاهش خدمت سربازی

  • کد خبر : 112556
از صفر تا صد مصوبه جدید برای کاهش خدمت سربازی

آفتاب نیوز: در آخرین مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح 3 ماه از دوران خدمت سربازی کاسته شد. بر اساس این مصوبه مدت خدمت سربازی که قبلاً 24 ماه بود به 21 ماه تبدیل شد. اگرچه مدت خدمت سربازی 24 ماه است. مدت خدمت سربازی که بسته به محل خدمت، از مناطق عادی تا مرزی، عملیاتی، […]

آفتاب نیوز:

در آخرین مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح 3 ماه از دوران خدمت سربازی کاسته شد.

بر اساس این مصوبه مدت خدمت سربازی که قبلاً 24 ماه بود به 21 ماه تبدیل شد. اگرچه مدت خدمت سربازی 24 ماه است.

مدت خدمت سربازی که بسته به محل خدمت، از مناطق عادی تا مرزی، عملیاتی، خصوصی، بد آب و هوا، بومی و غیربومی متغیر است، از حداقل 17 ماه به 14 ماه کاهش می یابد.

بر اساس این مصوبه خدمت در مناطق عادی برای سربازان بومی ۲۱ ماه و برای سربازان غیربومی ۱۸ ماه خواهد بود.

حال که به بومی و غیر بومی اشاره شد، باید گفت یکی از نکات مهم در این مصوبه، تغییر فاصله مورد ارزیابی است; زیرا پیش از این فاصله «تعداد» مورد نظر برای ارزیابی سربازان بومی یا غیربومی 50 کیلومتر بود. یعنی اگر فاصله یگان خدمت تا محل سکونت سرباز کمتر از 50 کیلومتر بود، سرباز بومی و در غیر این صورت غیر بومی بود. اما در وضوح جدید مقدار فاصله در نظر گرفته شده تغییر کرد و مقیاس عددی 200 شد. به این صورت که اگر فاصله واحد خدماتی تا محل سکونت کمتر از 200 کیلومتر باشد، موضوع بومی محسوب می شود و به مدت 21 ماه در منطقه عادی خدمات ارائه می کند، اما اگر فاصله محل سکونت با محل سکونت یگان بیش از 200 کیلومتر است، سرباز خارجی محسوب می شود و در مناطق عادی 18 ماه خدمت می کند.

لازم به ذکر است که مدت خدمت سربازی در مناطق عملیاتی شمال غرب و جنوب شرق کشور برای سربازان بومی و غیر بومی ۱۴ ماه است. اما سربازان در مناطق امنیتی غیر جنگی یا در شرایط بد آب و هوا 18 ماه اگر بومی باشند و 15 ماه اگر غیر بومی باشند خدمت خواهند کرد.

لازم به ذکر است 2 ماه کسر خدمت سربازان متاهل همچنان پابرجاست و برای فرزند اول 3 ماه و برای فرزند دوم 4 ماه کسر خدمت اعمال می شود.

همچنین لازم به ذکر است سربازان منصوب به یگان حفاظت سازمان هایی مانند زندان، قضایی، صیادی، اطلاعات و… آنها نیز مشمول این مصوبه بوده و از تخفیف خدمت سربازی برخوردار خواهند شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=112556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.