افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
0

از جنگ اکتبر تا طوفان الاقصی؛ اسرائیل چگونه شگفت زده شد؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 391053
از جنگ اکتبر تا طوفان الاقصی؛ اسرائیل چگونه شگفت زده شد؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رژیم صهیونیستی ممکن است تنها دو بار در تاریخ خود غافلگیر شده باشد. یکی در بعدازظهر 6 اکتبر 1973 و دیگری در اوایل صبح 7 اکتبر 2023، این دو رویداد نیم قرن با هم فاصله دارند. از زمان اعلام تشکیل خود در سرزمین فلسطین در سال 1948 […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رژیم صهیونیستی ممکن است تنها دو بار در تاریخ خود غافلگیر شده باشد. یکی در بعدازظهر 6 اکتبر 1973 و دیگری در اوایل صبح 7 اکتبر 2023، این دو رویداد نیم قرن با هم فاصله دارند.

از زمان اعلام تشکیل خود در سرزمین فلسطین در سال 1948 با حمایت گسترده قدرت های اصلی غربی، این رژیم اغلب کنترل ابتکار عمل را در دست داشته است. او حمله کرد، توسعه داد و سرزمین ها را اشغال کرد.

اما طرف مقابل، اعراب، که از سوی قدرت‌های بزرگ ملزم به کنار گذاشتن بخشی از سرزمین خود برای ایجاد یک کشور یهودی بودند، اغلب با شکست مواجه می‌شدند و در بهترین حالت، این یک پیروزی جزئی یا معنوی برای آنها بود.

نکبت، تجاوز و سپس شکست

اگر به جنگ اول در ماه می 1948 برگردیم، بزرگترین خلاصه برای توصیف آن این است که این جنگ تأسیس رژیم صهیونیستی را پایه گذاری کرد و آن را به واقعیت تبدیل کرد، در حالی که اعراب آن را «نکبت» نامیدند، بدون اینکه به این سؤال پاسخ دهند. چگونه سرزمین فلسطین به این راحتی از دست رفت و چگونه این کشورها با ارتش خود در برابر گروه های صهیونیستی شکست خوردند؟

جنگ جهانی دوم در سال 1956 زمانی رخ داد که رژیم صهیونیستی در 29 اکتبر به مصر حمله کرد و به زودی بریتانیا و فرانسه به آن پیوستند و بزرگترین کشور عربی مورد بمباران هوایی قرار گرفت و نیروی هوایی آن منهدم شد.

متعاقباً عملیات تهاجمی برای اشغال کانال سوئز آغاز شد، اما با مداخله قوی اتحاد جماهیر شوروی که در آن زمان یک ابرقدرت جهانی بود و با هشدار جدی به رژیم صهیونیستی، انگلیس و فرانسه، این امر میسر نشد. . امکان پذیر است و ایالات متحده نیز از آنها خواست که عقب نشینی کنند.

جنگ سوم؛ شکست اعراب و توسعه اشغال.

جنگ سوم در ژوئن 1967 اتفاق افتاد و به سادگی به عنوان “شکست” شناخته شد. رژیم صهیونیستی در یک طرف و مصر، سوریه، اردن، عراق و با کمک های فنی لبنان، الجزایر، عربستان سعودی و کویت در طرف دیگر بودند، اما نتیجه این شد که رژیم صهیونیستی سه برابر بیشتر از سرزمین های فلسطینی را اشغال کرد. سرزمین های اشغالی در سال 1948

رژیم صهیونیستی نوار غزه، کرانه باختری رود اردن، صحرای سینا در مصر و بلندی های جولان در سوریه را تصرف کرد.

از اکتبر تا طوفان الاقصی

پنجاه سال و یک روز پس از جنگ اکتبر، غافلگیری دوم در شرایط مشابه آغاز شد. دشمن به حملات خود ادامه می دهد. او غزه را محاصره می کند، حرم ها را زیر پا می گذارد و برنامه های خود برای نابودی مسئله فلسطین و یهودی سازی سرزمین را اجرا می کند. جدیدترین پیشرفت آن نزدیک شدن به توافقات برای عادی سازی روابط با برخی کشورهای عربی است.

طوفان

در چنین شرایطی، هر چند به هر قیمتی، واکنش لازم بود. این چیزی بود که مقاومت فلسطین به رهبری گردان های عزالدین قسام با دقت برنامه ریزی کرد. آنها در بیانیه ای دلایل و جزئیات این اقدام را تشریح کردند.

این عملیات به «طوفان الاقصی» معروف شد، اما واقعیت این بود که این بزرگترین حمله به رژیم صهیونیستی در دهه‌های اخیر بود. در اولین ساعات این حمله صدها صهیونیست کشته و بیش از دویست نفر اسیر شدند.

شاید مقایسه ارتش رژیم صهیونیستی با ارتش های عربی قابل قبول باشد، اما در طوفان الاقصی، مقاومت فلسطین در برابر این رژیم که با انواع سلاح های پیشرفته و حمایت گسترده قدرت های بزرگ جهانی روبرو بود، بدون جنگیدن. هر کدام از این سلاح ها

اما این غافلگیری مانند مرگ اکتبر 1973 تایید کرد که رژیم صهیونیستی آنطور که اعلام می کند شکست ناپذیر نیست و مقاومت تنها راه حل است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.