افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

از جزیره نارگیل بنگلادش تا خیابان های داکا

  • کد خبر : 324280
از جزیره نارگیل بنگلادش تا خیابان های داکا

آخرین تحولات در بنگلادش از نامگذاری جزیره نارگیل این کشور تا بازگشت افسران پلیس فراری به خیابان های داکا را شامل می شود. اطلاع رسانی کند سرویس خبرگزاری بین المللی رادیو و تلویزیونبه جزیره کوکوس نام دیگر جزیره سنت مارتین در شرق خلیج بنگال است که سازمان ملل در سال 2012 حاکمیت آن را به […]

آخرین تحولات در بنگلادش از نامگذاری جزیره نارگیل این کشور تا بازگشت افسران پلیس فراری به خیابان های داکا را شامل می شود.

اطلاع رسانی کند سرویس خبرگزاری بین المللی رادیو و تلویزیونبه جزیره کوکوس نام دیگر جزیره سنت مارتین در شرق خلیج بنگال است که سازمان ملل در سال 2012 حاکمیت آن را به بنگلادش واگذار کرد.
جزیره ای که ارزش استراتژیک زیادی دارد. در نزدیکی تنگه مالاکا یکی از شلوغ ترین مسیرهای تجاری دریایی در جهان قرار دارد.

وجود یک پایگاه نظامی در این جزیره، نظارت بی نظیری بر خلیج بنگال، سرمایه گذاری های چینی و فعالیت های تجاری و نظامی در منطقه را فراهم می کند.

نام این جزیره از روز گذشته زمانی که شیخ حسینه واجید، نخست وزیر سابق بنگلادش در پیامی خطاب به پیروان خود گفت: اگر از حاکمیت جزیره سنت مارتین صرف نظر کرده و اجازه داده بودم، نام این جزیره بسیار در رسانه ها مطرح شد. برای تسلط ایالات متحده بر خلیج بنگال، او می توانست در قدرت باقی بماند.” »

علیرغم این اظهارات، وزارت امور خارجه ایالات متحده هرگونه ادعا در مورد جزیره سنت مارتین را رد کرده است. بنابراین گزارش وضعیت بنگلادش پس از روی کار آمدن دولت موقت آرام است.

پلیس این کشور به ویژه افسران راهنمایی و رانندگی که همزمان با استعفا و کناره گیری نخست وزیر سابق از خیابان های داکا ناپدید شده بودند، پس از توافق با دولت موقت برای تامین امنیت مردم به کار خود بازگشتند. زندگی آنها

42 افسر پلیس در این اعتراضات جان باختند.

در روزهای اخیر با اینکه اوضاع آرام شده است، عده ای به هندوها و معابد آنها در شهرهای مختلف بنگلادش حمله کردند. با این حال، بسیاری از مسلمانان از اقلیت هندو حمایت کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=324280

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.