افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
7

از بینایی خود محافظت کنید

  • کد خبر : 8742
از بینایی خود محافظت کنید

توسط Sunir Garg، MD، همانطور که به Hallie Levine گفته شده است رتینوپاتی دیابتی، نوعی بیماری چشمی دیابتی، یکی از علل اصلی نابینایی در ایالات متحده است. با وجود این، تقریباً 40 درصد از افراد مبتلا به دیابت معاینه چشمی سالانه انجام نمی دهند. اما این آزمایش‌های غربالگری کلیدی هستند، زیرا می‌توانند با ابتلا به […]


توسط Sunir Garg، MD، همانطور که به Hallie Levine گفته شده است

رتینوپاتی دیابتی، نوعی بیماری چشمی دیابتی، یکی از علل اصلی نابینایی در ایالات متحده است. با وجود این، تقریباً 40 درصد از افراد مبتلا به دیابت معاینه چشمی سالانه انجام نمی دهند. اما این آزمایش‌های غربالگری کلیدی هستند، زیرا می‌توانند با ابتلا به رتینوپاتی دیابتی در مراحل اولیه و قابل درمان بیماری از کاهش بینایی جلوگیری کنند.

رتینوپاتی دیابتی می تواند باعث از دست دادن دائمی بینایی شود.

بسیاری از مردم از دانستن اینکه رتینوپاتی دیابتی شایع ترین علت از دست دادن بینایی در افراد مبتلا به دیابت است شگفت زده می شوند. در اینجا یک پرایمر سریع است.

دیابت بیماری است که رگ های خونی کوچک در سراسر بدن از جمله رگ های خونی ظریف پشت چشم را تحت تاثیر قرار می دهد. این رگ‌های خونی درست مانند لوله‌ها هستند: وقتی آسیب می‌بینند، ضعیف شده و شروع به نشت می‌کنند. با گذشت زمان، این رگ‌های خونی کوچک، خون و پلاسما را روی شبکیه شما می‌ریزند. این باعث تورم بافت شبکیه می شود که منجر به تاری دید یا تاری دید می شود. این همچنین باعث آسیب می شود که منجر به رسیدن اکسیژن و سایر مواد مغذی کمتر به شبکیه چشم می شود.

گاهی اوقات، بدن شما سعی می کند با ساخت رگ های خونی جدید مشکل را اصلاح کند. اما این رگ‌های خونی شکننده هستند و می‌توانند ترکیده و خونریزی کنند یا بافت زخمی ایجاد کنند که شبکیه شما را از دیواره چشم شما جدا می‌کند. همه این سناریوها ممکن است در نهایت منجر به نابینایی شود.

شما می توانید رتینوپاتی دیابتی داشته باشید و آن را ندانید.

این بیماری اغلب در مراحل اولیه خود هیچ علامتی ندارد، به همین دلیل است که معاینه چشم سالانه بسیار مهم است. با بدتر شدن، ممکن است علائمی مانند:

  • تاری دید
  • دیدی که از تار به واضح تغییر می کند
  • مناطق خالی یا تاریک در میدان دید شما
  • شناورها یا نقاط تیره در بینایی شما
  • دید در شب ضعیف
  • رنگ ها محو به نظر می رسند

متأسفانه، بیماران اغلب تا زمانی که علائمی مانند شناور شدن یا تاری دید را تجربه نکنند، به متخصص چشم مراجعه نمی کنند و تا آن زمان آسیب دیده است.

کارهای زیادی می توانید برای درمان رتینوپاتی دیابتی انجام دهید.

هنگامی که در طول معاینه معمول چشم بیمار متوجه علائم رتینوپاتی دیابتی می شویم، آنها اغلب بسیار می ترسند. آنها نگران هستند که بینایی خود را از دست بدهند. اما بیشتر اوقات بیماری آنها خفیف است. ما توضیح می دهیم که بهترین راه برای جلوگیری از کاهش بینایی این است که مطمئن شوید قند خون و فشار خون آنها هر دو به خوبی تحت کنترل هستند. آنها باید رژیم غذایی خود را به دقت رعایت کنند و تمام داروهای خود را طبق دستور مصرف کنند. اغلب، ما تصویری از کره چشم خود را به بیماران نشان می‌دهیم تا بتوانند آسیب‌های وارده به دیابت را ببینند. این معمولاً برای کمک به درک اینکه چرا کنترل قند خون و فشار خون برای کمک به سلامت کلی آنها بسیار حیاتی است، کافی است.

اما اگر بیماری شما پیشرفته تر است، نترسید. مرحله اول، دسته ای از داروها است که به عنوان ضد VEGF شناخته می شوند. این داروها به کاهش تورم چشم کمک می کنند، که می تواند کاهش بینایی را کاهش دهد و حتی بینایی را بهبود بخشد. این دارو به صورت واکسن تزریق می شود و در مطب متخصص چشم به چشم شما تزریق می شود. جراحی لیزری همچنین می‌تواند به مسدود کردن رگ‌های خونی نشت‌کننده، کوچک کردن عروق خونی غیرطبیعی و کاهش تورم شبکیه کمک کند. اگر مورد بسیار پیشرفته ای دارید، ممکن است به نوعی جراحی چشم که ویترکتومی نامیده می شود نیاز داشته باشید. جراح چشم خون و پلاسما را از چشم شما خارج می کند و بافت اسکار را از شبکیه شما می کشد. این همچنین به شما کمک می کند تا دوباره واضح تر ببینید.



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=8742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.