افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

از اطلاعات روی بلیط هواپیما چه می دانید؟

  • کد خبر : 16213
از اطلاعات روی بلیط هواپیما چه می دانید؟

از جمله ضروری‌ترین که قبل از سفر هوایی حتماً با آن آشنا شوید، نحوه خواندن اطلاعات روی بلیط هواپیما است. این شرایط در شرایطی که قرار است برای اولین بار سوار هواپیما شود، بیشتر می شود. به‌اوه، سفرهای هوایی کارت پرواز هم وجود دارد که آن را با ویژگی‌های متفاوتی می‌داند و برای اینکه حین […]

از جمله ضروری‌ترین که قبل از سفر هوایی حتماً با آن آشنا شوید، نحوه خواندن اطلاعات روی بلیط هواپیما است. این شرایط در شرایطی که قرار است برای اولین بار سوار هواپیما شود، بیشتر می شود. به‌اوه، سفرهای هوایی کارت پرواز هم وجود دارد که آن را با ویژگی‌های متفاوتی می‌داند و برای اینکه حین پرواز سردرگمی نشوید باشد، باید کارت‌های کارت پرواز و بخش‌های مختلف آن را به‌خوبی به‌خوبی تبدیل کند. اگر شما هم اولین دسته از مسافران هستید که همیشه سفرهای هوایی ابهامات و سوالات احتمالی می‌شوید قرار است برای بار سوار هواپیما شوید، این مطلب از مجله مجله گردشگری گردشگری اسمارتک نیوز را حتما تا انتها مطالعه کنید.

خرید ارزانترین بلیط هواپیما

نحوه خواندن بلیط هواپیما | چه اطلاعاتی روی بلیط بلیط وجود دارد؟

به طور کلی اطلاعاتی که روی بلیط هواپیما نوشته، ۳ قسمت اصلی مشخصات مسافر، پرواز و صادرکننده بلیط هواپیما دارد. درباره این موارد در ادامه به شرح توضیح داده‌ایم.

مشخصات مسافر

مهم‌ترین مرحله صدور بلیط بلیط هواپیما وارد کردن نام و نام خانوادگی مسافر است. اگر مشخصات ثبت نام و بین املای فارسی انگلیسی هویت مشتری با پاسپورت شناسنامه تداخلی وجود داشته باشد امکان دست دادن به پرواز وجود دارد. پس از تایید اطلاعات خود هنگام خرید بلیط هواپیما قبل از خرید به شما دقت کنید تا مشکلی در وجود نیاید. بعلاوه بر و نام خانوادگی که صحت آن بسیار حائز است، شماره های مشابه کد ملی و شماره پاسپورت هم دقیقاً مطابق با همان اطلاعاتی است که روی شناسنامه و پاسپورت پاسپورت وارد شده، وارد شده است.

مشخصات پرواز

اطلاعات پروازی مثل مسیر پروازی و شرکت مواردی است. غالبا در بالای بلیط، لوگو و نام شرکت ایرلاین همراه با شماره پرواز وجود دارد. . چون اگر پروازتان را از دست بدهید، تنها بخشی از هزینه آن استرداد می‌شود. آن هم در صورتی که بلیط شما چارتری نباشد. توصیه می‌شود در سفرهای داخلی ۱ و ۵ ساعت از زمان پرواز و پروازهای خارجی از ۳ ساعت قبل در فرودگاه حضور داشته باشید.

صادرکننده بلیط هواپیما

در این بخش لوگو و نام آژانس صادرکننده بلیط دیده می‌شود. بلیط شما حتما باید این مشخصات باشد و مهر صادرکننده روی آن دیده شود. توجه داشته باشید که هم مهر دیجیتالی و هم مهر دستی قابل قبول است.

علاوه بر نیاز و بسیار مهمی که در بالا به آن‌ها اشاره می‌شود، بلیط هواپیما هم درج می‌شود که در ادامه معرفی شده‌اند:

اطلاعات میزان بار مجاز برای سفر

اطلاعات میزان مجاز در سفر، از موارد دیگری است که روی بلیط هواپیما نوشته می شود. اینکه چه مقدار بار مجاز بلیط می‌توان در طول سفر همراه خود، به نوع پروازتان متفاوت بود. پروازهای اکونومی می‌توانند تا ۲۰ پروازهای تا ۳۰ بار همراه خود داشته باشند. میزان بار برای سفرهای خارجی با داخلی تفاوت قانون هرکدام از ایرلاین‌ها با تفاوت‌های متفاوت است. اگر کلاس پروازی شما بالاتر باشد، میزان بار مجاز برایتان بیشتر خواهد بود. در نظر دارد که بار شامل هزینه می‌شود به ازای هر یک، باید یک درصد از مبلغ بلیط را بپردازد. اِگر ماتوهههههههن قاریههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

زمان و ترمین پرواز روی بلیط هواپیما

برای اینکه سفرتان را با مشکلی نشوید، به مبدا و مقصد سفر خود روی بلیط هواپیما توجه کنید. مطمئن شوید که هنگام ورود و خروج به فرودگاه باید به کدام ترمینال بروید؛ زیرا برخی از فرودگاه‌ها چندین ترمینال دارند که در صورت اشتباه ممکن است از پرواب خٯ. به روز و تاریخ سفرتان هم دقت کنید تا از بروز اشتباهات احتمالی جلوگیری شود.

اطلاعات بلیط هواپیما

کد رزرو بلیط هواپیما یا pnr چیست؟

سایر موارد مهم در نوشته های روی بلیط هواپیما، pnr است. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که pnr در بلیط هواپیما چیست و به چه دردی می‌خ؟ورد PNR بلیط بلیط هواپیما در ایران مورد نظر اشاره دارد. در واقع برای دسته‌بندی‌ها و نظم‌ها بهتر است این شماره مرجع استفاده شود و در صورت مشکل و تماس با پشتیبانی ایرلاین این کد کد کد بسیار مهم است. همچنین مسافران برای بلیط های سیستمی از این کد و کارت پرواز خود را به صورت آنلاین.

شناسه نرخی روی بلیط هواپیما

در بلیط هواپیما سیستمی، قسمتی به نام شناسه وجود دارد که غالبا یک حرف یا عدد نشان می‌دهد. شناسه نرخ کدی مشخص برای ایران است که قیمت بلیط ها را بر اساس آن تعیین می کند. یکی از ویژگی های مهم شناسه قیمت بلیط هواپیما، شرایط کنسلی آن است. در واقع، هر شناسه میزان میزان بار مجاز و جریمه کنسلی یک ایرلاین را مشخص می کند. توجه داشته باشید که بلیط‌هایی که شناسه‌های ارزیابی متفاوتی در کلاس پروازی یکسانی دارند، به خدمات و امکانات در هزینه‌های متفاوت پروازی ندارند.

شماره واچر چیست؟

بلیط‌هایی که از طریق سامانه‌های خرید و فروش بلیط هواپیما اسمارتک نیوز صادر می‌شوند، شماره واچر برای بررسی رزرو بلیط بلیط دارند. این شماره هنگام رزرو هتل نیز به مسافر داده می‌شود.

تفاوت بلیط هواپیما با کارت پرواز

بلیط هواپیما شما برای دریافت کارت پرواز از پذیرش در فرودگاه می‌شود که هم به فایل و هم به صورت کاغذی قابل ارائه است. در واقع بلیط پیش‌شرط لازم برای دریافت کارت پرواز و از نظر اطلاعات تفاوت‌ها تفاوت‌هایی با کارت دارد. به‌عنوان مثال مسافرت به دو زبان فارسی و روی بلیط هواپیما درج، در حالی که روی کارت پرواز، به اختصاری و غالبا به زبان انگلیسی نوشته می‌شوند.

نحوه خواندن اطلاعات کارت پرواز

راهنمای خواندن اطلاعات روی کارت پرواز

کارت پرواز مجوز حضور شما در هواپیما است و جلوگیری از جلوگیری و مشکل در سوارشدن به هواپیما، شناخت این اطلاعات است. برای اطلاعات بیشتر:

نام مسافر (PASSENGER NAME)

در این قسمت، نام و نام خانواگی مسافر نوشته می‌شود. اسامی افراد این بخش با عبارات گوناگونی درج می‌شود و در آن آقای معرف جنسیت مرد، mrs معرف بانوان، chd برای افراد کودک و inf برای نوزادان نوزاد استفاده می‌شود.

مبدا و مقصد (از _ به)

در کنار این عبارت یک کد سه حرفی قرار می‌شود؛ کد کنار از نشان‌دهنده مبدا و کد کنار مقصد را نشان می‌دهد.

حامل

در این بخش، شرکت هواپیمایی که پرواز را انجام می دهد، با یک کد اختصاری نشان دماده .

پرواز

این مربوط به شماره پرواز است. توجه داشته باشید در پروازهای خارجی، محتویات بخش Carrier با این ادغام می‌شود و در ابتدای شماره پرواز می‌آید.

CLASS در کارت پرواز

در این قسمت، کلاس رتبه با شناسه مربوطه نوشته می شود. هر کلاس نرخی، از نظر قیمت بلیط، میزان بار مجاز، نرخ جریمه کنسلی و… با دیگران تفاوت د.

زمان قرار

در این دو بخش، به ترتیب تاریخ پرواز (به ماه) و ساعت دقیق پرواز نوشته می‌شود.

شناسه

در این قسمت، کد ملی مسافر نوشته می شود.

معنی seq no در بلیط هواپیما

Seq no روی کارت درج می‌شود و نشان‌دهنده آن است که چندمین نفری هستند که پرواز خود را دریافت کرده‌اند. مسافرانی که نفرات نخست دریافت کننده کارت پرواز هستند، شماره و ردیف صندلی ها را مشخص می کنند.

معنی seat در بلیط هواپیما

SEAT در کارت پرواز، جای صندلی و ستون آن را نشان می دهد. عدد ارائه شده در این قسمت نشان‌دهنده ردیف و حروف انگلیسی آن، ستون را نشان می‌دهد.

شرایط استعلام و استرداد بلیط هواپیما

اطلاعات مهمی که عموما روی بلیط درج نمی‌شود اما از آگاهی آن برای نیاز است، می‌توانم به کنسلی و استراد بلیط بلیط هواپیما اشاره کنم. از آنجایی که سفر و کنسلی هرکدام از ایران‌ها متفاوت است، کنسلی و استرداد هزینه روی بلیط هواپیما نوشته نمی‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از انجام پرواز با پشتیبانی سامانه خرید بلیط هواپیما تماس بگیرید و از شرایط کنسلی ایران موردنظر اطلاع پیدا کنید. به طور خلاصه کنسلی تنها شامل بلیط‌های سیستمی می‌شود و چارتری چارتری به‌ندرت استرداد هستند.

نیاز به بررسی اطلاعات بلیط هواپیما

هنگام رزرو بلیط هواپیما امکان بروز اشتباه ناخواسته وجود دارد. پس توصیه هایی که پس از درج اطلاعات شخصی بلیط هواپیما، ثبت نهایی آنها را بررسی کنید. در صورت مشکل یا ایرادی در هر قسمت از بلیط هواپیما مشاهده کردید پشتیبانی سامانه‌های که از خرید بلیط آنلاین، تماس بگیرید. در این شما درباره نحوه خواندن اطلاعات بلیط با اطلاعات کارت پرواز را بررسی قرار دادیم.

آیا تابه‌حال برایتان پیش آمده است که هنگام خرید بلیط اطلاعاتی را اشتباه وارد کنید با چه چالش‌هایی در رابطه با اطلاعات کارت پرواز و بلیط هواپیما می‌بینید؟

سوالات متداول درباره اطلاعات روی بلیط هواپیما

شماره پرواز خارجی کجای بلیط است؟

شماره پرواز در بلیط خارجی، معمول زیر لوگو ایران نوشته می شود.

کد رزرو بلیط هواپیما چیست؟

می شود. شرکت‌های ارائه‌شده از این کد برای دسته‌بندی‌ها و نظم‌های بهتر استفاده می‌کنند.

چه اطلاعاتی روی کارت پرواز وجود دارد؟

مشخصات مسافر شماره صندلی، مبدا و مقصد، نام و… از جمله اطلاعاتی که در زمان صدور کارت پرواز روی آن درج می‌شوند.

نوشته از اطلاعات روی بلیط هواپیما چه می بینید؟ اولین بار در مجله گردشگری. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.