افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

از ارزان ترین هارد های موجود در بازار چی بخرم خوبه ؟

  • کد خبر : 38968
از ارزان ترین هارد های موجود در بازار چی بخرم خوبه ؟

با پیشرفت تکنولوژی گجت های زیادی سبب ذخیره اطلاعات وارد بازار شده اند از جمله : فلش مموری، کار حافظه و هاردها وسایل الکترونیکیی به شمار می روند که برای ذخیره ‌ی اطلاعات استفاده می شوند.هارد اکسترنال external hard driveدر میان انواع گجت ها از محبوبیت خاصی برخوردار است چون حافظه زیادی برای ذخیره اطلاعات […]

با پیشرفت تکنولوژی گجت های زیادی سبب ذخیره اطلاعات وارد بازار شده اند از جمله : فلش مموری، کار حافظه و هاردها وسایل الکترونیکیی به شمار می روند که برای ذخیره ‌ی اطلاعات استفاده می شوند.
هارد اکسترنال external hard driveدر میان انواع گجت ها از محبوبیت خاصی برخوردار است چون حافظه زیادی برای ذخیره اطلاعات دارد و به انواع سیستم ها مانند کامپیوتر ، لپتاپ و … متصل می شود.
هارد اکسترنال دارای پروت یو اس بی برای اتصال می باشد که در هر لحظه و در هر مکان می توان از اطلاعات آن استفاده کرد .
نگهداری اطلاعات مهم در سیستم کار آنچنان درستی نیست زیرا با وجود مشکلات فنی احتمال سوختن و از بین رفتن اطلاعات وجود دارد .
هارد های اکسترنال به صورت روزمره استفاده نمی شوند به دلیل داشتن حافظه بالا و از آن‌ها برای نگهداری اطلاعات حجیم مانند عکس‌ها و فیلم‌ها استفاده می‌شود.
هارد های اکسترنال دارای ظرفیت‌های متفاوتی هستند که ازجمله ظرفیت ها می توان به 4 ترابایت و 6 ترابایت هستند لازم به ذکر است قیمت این هارد ها نسبت به ظرفیتشان متغییر است.
هارد های اکسترنال عموما در مقابل ضربات مقاوم هستند . برخی از برندها برای بدنه‌ی هاردها از انواع مواد سخت مانند پلاستیک سیلیکونی استفاده می‌کنند تا در صورت افتادن، اطلاعات بارگذاری شده بر روی دستگاه آسیب نبینند.
برخی از هاردهای اکسترنال مقاوم در برابر گردوغبار و آب نیز و حافظ اطلاعات شماست. هار های اکسترنال معملوا به رنگ سیاه هستند اما بعضی از شرکت ها هارد هایی را با رنگ های آبی و قرمز وارد بازا کرده اند.
سرعت انتقال داده در هاردهای اکسترنال متفاوت است و واحد آن گیگابیت بر ثانیه است. برخی از شرکت‌ها برای هارد کیف یا کاور محافظت‌کننده نیز تولید می‌کنند تا هیچ‌گونه گردوغبار به داخل آن نفوذ نکند.
امروز می خواهیم به بررسی ارازن ترین هارد های موجود در بازار بپردازیم تا با بررسی و مقایسه قیمت ها با سایر محصولات مرتبط ، بتوانید بهترین انتخاب و خرید را انجام دهید.

1 هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل المنتز ظرفیت 500 گیگابایت

محصول ناموجود می باشد.

اگر فضای هارددیسک داخلی کامپیوترنان پر شود چه کار می‌کنید؟ اگر تا کنون برای آزاد شدن فضای خالی مجبور بودید بخشی از اطلاعات خود را پاک کنید، به خود و اطلاعات‌تان ظلم می‌کردید. زیرا می‌توانستید به سادگی یک هارددیسک اکسترنال تهیه کنید و بخشی از اطلاعات‌تان را به این گروه از محصولات انتقال دهید. یکی از مهم‌ترین و خوش‌نام‌ترین برندهای موجود در دنیای تجیزات ذخیره‌سازی، وسترن‌دیجیتال (Western Digital) است. هارد دیسک‌ اکسترنال مدل المنتز (Elements) این شرکت از طراحی زیبا با ابعاد کوچک و وزن سبک بهره می‌برد و دارای هد 2.5 اینچی است. این هارد دیسک شباهت زیادی با هارد دیسک‌های سری مای پاسپورت (My Passport) شرکت وسترن دیجیتال دارد. طراحی باریک هارددیسک اکسترنال المنتز به نحوی است که حس خوبی از ذوق و هنر طراحان را در ذهن متبادر می‌کند و باعث می‌شود از در اختیار داشتن‌اش به خود ببالید. طراحی باریک این محصول باعث می‌شود به راحتی درون کیف لپ‌تاپ یا کوله‌پشتی جای داده‌شود و حجم زیادی هم اشغال نکند. هارددیسک‌ المنتز، در ظرفیت‌های پانصد گیگابایتی، یک و دو ترابایتی طراحی و تولید شده‌اند که مدل دو ترابایتی کمی ضخیم‌تر و سنگین‌تر از مدل‌های دیگر است و معمولاً در رنگ مشکی تولید می‌شود. هارددیسک المنتز از رابط پرسرعت USB 3.0 برای انتقال اطلاعات بهره می‌برد که به‌صورت نظری قادر است اطلاعات را با حداکثر سرعت پنج گیگابیت بر ثانیه (640 مگابایت بر ثانیه) منتقل کند. البته اگر لپ‌تاپی در اختیار دارید که به نسخه‌های قبلی پورت USB مجهز است و تصمیم به تهیه‌ی این هارددیسک گرفته‌اید نباید هیچ نگرانی‌ای به دل راه دهید؛ زیرا پورت USB3.0 از نسخه‌ی 2.0 و 1.1 هم پشتیبانی می‌کند.این محصول خوش‌ساخت و قابل اطمینان، انرژی مورد نیاز خود را از طریق رابط USB تأمین می‌کند، بنابراین نیازی نیست یک آداپتور برق با وزنی اضافی را همیشه همراه خود داشته باشید. سازگاری با سیستم‌عامل‌های جدید مانند ویندوز 8، قابلیت پشتیبان‌گیری دستی و خودکار و سازگاری با نرم‌افزار امنیتی و انحصاری SmartWare وسترن دیجیتال از دیگر قابلیت‌های این هارد دیسک خوب هستند. سری المنتز از ابتدا برای استفاده در کامپیوترهای ویندوزی (Windows) طراحی شده‌اند و در حالت پیش‌فرض با فایل‌سیستم NTFS ارایه می‌شوند. البته کاربران سیستم عامل مک (Mac) هنوز قادرند این هارددیسک را تهیه کرده و به انتخاب خودشان با فایل‌سیستم اختصاصی مک، فرمت کنند.

مشخصات فیزیکی

2 هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance ظرفیت 1 ترابایت

5ffeeb8ae467f بررسی ارازن ترین هارد های موجود در بازار

هارد «Canvio Advance» محصولی از شرکت «توشیبا» است که از طریق درگاه USB3.0 به کامپیوتر متصل می‌شود. شرکت توشیبا یکی از برندهای معتبر در حوزه‌ی تولید تجهیزات ذخیره‌سازی است که حافظه‌ی داخلی بسیاری از لپ تاپ‌ها و هاردهای اکسترنال ساخته شده توسط شرکت‌های دیگر را تولید می‌کند. بهره بردن از درگاه USB3.0 به عنوان رابط هارد با کامپیوتر باعث شده که کاربر بتواند با سرعت زیاد به انتقال اطلاعات بپردازد. این هارد از نوع اکسترنال بوده و برای تامین انرژی خود نیازی به آداپتور برق ندارد. این موضوع باعث شده که از Canvio Advance بتوان در هر زمانی به راحتی استفاده کرد. طراحی مینیمال در این محصول آن‌را به یک هارد اکسترنال بسیار شیک تبدیل کرده است. شرکت توشیبا همراه با ارائه‌ی Canvio Advance نرم افزاری را برای تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از هارد توسعه داده است که می‌تواند بسیار کاربردی باشد. با توجه به آن‌که هارد اکسترنال Canvio Advance در رنگ‌های مختلفی ارائه شده، می‌توان با هر سلیقه‌ای دست به انتخاب زد. هارد Canvio Advance ابعاد و وزن بسیار مناسبی دارد و کاربر می‌توان آن را در کیف لپ تاپ خود قرار داده و همیشه با خود همراه داشته باشد.

مشخصات فیزیکی

3 هارد اکسترنال سیگیت مدل Expansion Portable STEA1000400 ظرفیت 1 ترابایت

5ffeeb8b0ee58 بررسی ارازن ترین هارد های موجود در بازار

روی هم انباشته‌ شدن عکس‌ها، فیلم‌های اچ‌دی (HD) و فول اچ‌دی (Full HD) و فایل‌های صوتی می‌تواند در مدت کوتاهی، حافظه‌ی داخلی کامپیوتر را پر کند. پس از گذشت مدتی به خودتان می‌آیید و متوجه می‌شوید که هارددیسک لپ‌تاپ جدیدتان پر شده ‌است و به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارید. پرشدن فضای هارددیسک داخلی می‌تواند به کند شدن سیستم کامپیوتر هم منجر شود. در چنین شرایطی، برای رفع مشکل، انتخاب‌های متعددی پیش‌رویتان قرار دارد که یکی از آن‌ها، تهیه‌ی هارددیسک اکسترنال است. هارددیسک‌های اکسترنال نسبت به دیگر انتخاب‌های پیش‌رو، قیمت مناسب‌تری دارند و در طول دوره‌ی حیاتشان توانسته‌اند کیفیت و قابل‌اعتماد بودن خود را ثابت کنند. علاوه بر این موارد، با انتقال فایل‌هایتان به یک هارددیسک اکسترنال می‌توانید فایل‌های دلخواهتان را همیشه به همراه داشته ‌باشید. شرکت سیگیت (Seagate) در زمینه‌ی تولید هارددیسک‌های اینترنال و اکسترنال، سابقه‌ای دور و دراز دارد و می‌توان به‌راحتی به محصولاتش اعتماد کرد و با خیال راحت از این محصولات به عنوان راه‌حلی برای مشکل پیش‌آمده بهره گرفت. یکی از هارددیسک‌های ساخت سیگیت، مدل اکسپنشن پرتابل (Expansion Portable) است که توانست چندین سال در بازار محصولات الکترونیکی دوام بیاورد و بازخوردهای مناسبی برای شرکت سازنده‌اش داشته‌باشد؛ به همین دلیل، شرکت سیگیت به فکر ایجاد تغییرات جزیی در محصول موفق قبلی افتاد و سعی کرد با چند تغییر ظاهری ساده، به نوعی اکسپنشن پرتابل را به‌روزرسانی کند. نتیجه‌ی این تصمیم به تولید هارددیسکی منجر شد که از لحاظ ظاهری زیباتر شده و در مقایسه با ظاهر ساده‌ی مدل قبل، با زمانه‌ هماهنگ‌تر است. قسمت جلویی یا به‌عبارتی همان صورت (Face) دستگاه، از موزاییک‌هایی مربعی تشکیل شده‌ است که کنارهم قرار گرفته‌اند. این ظاهر جدید، هارمونی خاصی دارد و اکسپنشن پرتابل جدید را کاملا از هم‌نسلانش جدا می‌کند. این هارددیسک اکسترنال با استفاده از رابط USB 3.0 به کامپیوتر وصل می‌شود؛ پورت USB 3.0 قابلیت پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی‌تر را هم دارد و چنانچه از کامپیوتری استفاده می‌کنید که به پورت USB 2.0 یا USB 1.1 مجهز است، مشکلی از بابت ناسازگاری نخواهید داشت. برق موردنیاز برای کارکردن هارددیسک از طریق همان کابل USB تامین می‌شود و به این ترتیب، دیگر به همراه داشتن یک آداپتور حجیم و سنگین نیازی نخواهید داشت. سیستم‌عامل ویندوز، اکسپنشن پرتابل جدید را به سرعت و بدون نیاز به نصب هیچ برنامه‌ای شناسایی می‌کند و قادر است اطلاعات را از روی آن بخواند یا روی آن کپی کند. همه‌ چیز به سادگی و در کمال راحتی کاربر انجام می‌شود.

مشخصات فیزیکی

4 هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Ready ظرفیت 1 ترابایت

5ffeeb8b4fa39 بررسی ارازن ترین هارد های موجود در بازار

هارد «Canvio Ready» شرکت توشیبا یک هارد اکسترنال جمع‌وجور و سبک است. این محصول از طریق پورت USB3.0 به کامپیوتر یا پخش‌کننده مورد نظر متصل می‌شود و قادر است تا سرعت 5گیگابیت بر ثانیه را انتقال دهد که البته این سرعت درعمل متفاوت است. همچنین این هارددیسک از نسل قبل یا همان USB2.0 هم پشتیبانی می‌کند. راه‌اندازی و استفاده از این محصول کاملا آسان بوده و بدون نیاز به نصب نرم‌افزار و درایور آماده‌ی استفاده است. این محصول در ظرفیت‌های 500 گیگابایت تا 3ترابایت عرضه شده است که بنابر نیاز خود می‌توانید ظرفیت دلخواه را انتخاب کنید. شرکت توشیبا یکی از مشهورترین سازندگان لوازم الکترونیکی و دیجیتال است که در سال 1939 در کشور ژاپن تاسیس شد. محصولات این شرکت به‌ دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب، طرفداران زیادی دارد. اگر برای حفاظت و آرشیو‌کردن فایل‌های حجیم و مهم خود نیاز به فضایی امن و مطمئن دارید، Canvio Ready گزینه‌ای مطلوب برای شما محسوب می‌شود.

 

مشخصات فیزیکی

5 هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Basics ظرفیت 1 ترابایت

5ffeeb8b76e1c بررسی ارازن ترین هارد های موجود در بازار

هارددیسک «Canvio Basics» محصولی از شرکت «توشیبا» است که در گروه هارددیسک‌های اکسترنال قابل حمل قرار می‌گیرد. این هارددیسک از طریق رابط USB3.0 به رایانه متصل می‌شود و می‌تواند اطلاعات را با سرعت زیاد انتقال دهد. سایز هد ارایه شده روی این محصول 2.5 اینچ بوده که در یک قاب پلاستیکی بسیار ساده قرار گرفته است. بدنه‌ی پلاستیکی این محصول بسیار با کیفیت است به‌گونه‌ای که هنگام در دست گرفتنش سادگی منحصر به فرد آن هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. در قسمت بالایی این هارددیسک اکسترنال یک نشان‌گر LED مشاهده می‌شود که هنگام اتصال به رایانه روشن خواهد شد. ظرفیت 1ترابایتی این هارددیسک برای افرادی‌ که اطلاعات زیادی برای ذخیره‌سازی دارند، مناسب است. ابعاد بسیار کوچک و وزن مناسب Canvio Basics باعث شده که به راحتی بتوان همیشه آن‌را با خود همراه داشت. اگر قصد تهیه‌ی یک هارددیسک ساده را دارید، Canvio Basics می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

مشخصات فیزیکی

6 هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport WDBYvg0010BBK-WESN ظرفیت 1 ترابایت

5ffeeb8baf299 بررسی ارازن ترین هارد های موجود در بازار

هارددیسک اکسترنال «My Passport» محصولی از شرکت «وسترن دیجیتال» است که از طریق رابط USB3.0 به رایانه‌ی شما متصل می‌شود و شما را در ذخیره‌سازی اطلاعات با سرعت زیاد همراهی می‌کند. ظرفیت این هارددیسک یک ترابایت است و برای کاربرانی ‌که اطلاعات زیادی برای ذخیره‌سازی دارند، گزینه‌ی بسیار مناسبی است. هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport با تمامی سیستم‌عامل‌های رایج ازجمله‌ نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل ویندوز سازگار است. هارددیسک اکسترنال My Passport در رنگ‌های مختلفی ارائه شده که با توجه به هر سلیقه‌ای حق انتخاب مناسبی وجود خواهد داشت. نسل چهارم هارددیسک اکسترنال‌‌‌های My Passport، با طراحی زیبا از سال 2019 به بازار عرضه شده است. سرعت انتقال داده‌ها با هارد اکسترنال وسترن دیجیتال ۵ گیگابایت بر ثانیه است. گفتنی است این هارد اکسترنال وسترن دیجیتال به خاطر وزن سبکی که دارد به راحتی قابل حمل است. همچنین سرعت چرخش این هارد اکسترنال برابر با ۵۴۰۰ دور بر دقیقه است.

مشخصات فیزیکی

7 هارد اکسترنال ویکومن مدل VC-810 ظرفیت 1 ترابایت

5ffeeb8c3bc96 بررسی ارازن ترین هارد های موجود در بازار

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، لوازم ذخیره‌سازی قابل‌حمل نیز پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند. بسیاری از افراد می‌خواهند بخشی از اطلاعات شخصی خود را همیشه و همه جا همراه خود داشته باشند. یکی‌از بهترین وسیله‌ها برای اینکه اطلاعات را بتوانیم همیشه همراه داشته باشیم، هارد اکسترنال قابل حمل است. ویکومن یکی از شرکت‌هایی است که در این زمینه فعالیت دارد. یکی‌از محصولات این شرکت، هارد اکسترنال ویکومن مدل VC-810 است که ظرفیت 1 ترابایتی دارد. این هارد قابل‌حمل با بهره‌گیری از فناوری ذخیره‌سازی توشیبا ژاپن و با بهره‌مندی از چیپ‌های بسیار مقاوم و سریع ASMEDIA که به‌کاربر امکان ارتباط با درگاه USB 3.0 را می‌دهد، طراحی و تولید گردیده است. سایز هد این هارد 2.5 اینچی بوده و سرعت چرخش در این هارد 5400 دور‌بر‌دقیقه است. این هارد دربرابر لغزش، شوک و گرد‌و‌غبار مقاوم است که یک امتیاز بسیار ویژه برای این هارد محسوب می‌شود. این هارد دارای نشانگر LED است و اطراف آن با یک قاب سیلیکونی پوشیده شده است.

مشخصات فیزیکی

8 هارد دیسک اکسترنال وریتی مدل V-EH20U3 ظرفیت 1 ترابایت

5ffeeb8caf837 بررسی ارازن ترین هارد های موجود در بازار

مشخصات فیزیکی

9 هارددیسک اکسترنال ADATA مدل HV620S ظرفیت 1 ترابایت

5ffeeb8cf34e8 بررسی ارازن ترین هارد های موجود در بازار

هارد «HV620S» محصولی از شرکت «ای دیتا» است که در گروه هارد‌های اکسترنال قابل حمل قرار می‌گیرد. این هارد از طریق رابط USB3.1 به کامپیوتر متصل می‌شود. شرکت ای دیتا هارد اکسترنال HV620S را بسیار باریک طراحی کرده است. به‌گونه‌ای که اندازه‌ی ابعاد کناری آن تنها 11.5 میلی‌متر است. گوشه‌های این هارد اکسترنال شرکت ای دیتا به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند از هارد در برابر  خراشیده شدن محافظت کنند. در قسمت پایینی هارد HV620S یک نشان‌گر LED تعبیه شده است که هنگام انجام انتقال اطلاعات روشن می‌شود. هارد اکسترنال HV620S در سه رنگ مشکی، سفید و سرمه‌ای روانه بازار شده که با توجه به هر سلیقه‌ای می‌توان دست به انتخاب زد. وزن هارد اکسترنال HV620S تنها 152 گرم است که این امکان را به کاربر می‌دهد که همیشه آن را با خود همراه داشت. این محصول از سیستم‌عامل‌های رایج کامپیوتر به‌خوبی پشتیبانی می‌کند و به‌صورت Plug&Play می‌توان از آن بهره برد.

مشخصات فیزیکی

10 هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements ظرفیت 1 ترابایت

5ffeeb8d55c48 بررسی ارازن ترین هارد های موجود در بازار

هارد دیسک‌ اکسترنال مدل «Elements» محصول شرکت «وسترن دیجیتال» (Western Digital) است. این هارد اکسترنال از طراحی زیبا با ابعاد کوچک و وزن سبک بهره می‌برد و دارای هد 2.5 اینچی است. هارد Elements شباهت زیادی با هارد دیسک‌های سری «مای پاسپورت» (My Passport) شرکت وسترن دیجیتال دارد. طراحی باریک هارددیسک اکسترنال Elements به نحوی است که حس خوبی از ذوق و هنر طراحان را در ذهن متبادر می‌کند و باعث می‌شود از داشتن‌اش به خود ببالید. طراحی باریک این محصول باعث می‌شود به راحتی درون کیف لپ‌تاپ یا کوله‌پشتی قرار بگیرد و حجم زیادی هم اشغال نکند. هارددیسک Elements از رابط پرسرعت USB 3.0 برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند که به‌صورت تئوریک قادر است اطلاعات را با حداکثر سرعت پنج گیگابیت بر ثانیه (640 مگابایت بر ثانیه) منتقل کند. البته اگر لپ‌تاپی در اختیار دارید که به نسخه‌های قبلی پورت USB مجهز است و تصمیم به تهیه‌ی این هارددیسک گرفته‌اید، نباید هیچ نگرانی‌ای به دل راه دهید؛ چرا که پورت USB3.0 از نسخه‌ی 2.0 و 1.1 هم پشتیبانی می‌کند. این محصول خوش‌ساخت و قابل اطمینان، انرژی مورد نیاز خود را از طریق رابط USB تأمین می‌کند؛ بنابراین نیازی نیست یک آداپتور برق با وزنی اضافی را همیشه همراه خود داشته باشید. قابلیت پشتیبان‌گیری دستی و خودکار و سازگاری با نرم‌افزار امنیتی و انحصاری SmartWare وسترن دیجیتال از دیگر قابلیت‌های این هارد دیسک هستند. هارد Elements از ابتدا برای استفاده در کامپیوترهای ویندوزی (Windows) طراحی شده است و در حالت پیش‌فرض با فایل‌سیستم NTFS ارایه می‌شود. البته کاربران سیستم عامل مک (Mac) هنوز قادرند این هارددیسک را تهیه کرده و به انتخاب خودشان با فایل‌سیستم اختصاصی مک فرمت کنند.

مشخصات فیزیکی

11 هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport WDBYNN0010B ظرفیت 1 ترابایت

5ffeeb8de994f بررسی ارازن ترین هارد های موجود در بازار

محصول ناموجود می باشد.

هارددیسک اکسترنال «My Passport» محصولی از شرکت «وسترن دیجیتال» است که از طریق رابط USB3.0 به رایانه‌ی شما متصل می‌شود و شما را در ذخیره‌سازی اطلاعات با سرعت زیاد همراهی می‌کند. ظرفیت این هارددیسک یک ترابایت است و برای کاربرانی ‌که اطلاعات زیادی برای ذخیره‌سازی دارند، گزینه‌ی بسیار مناسبی است. سایز هد ارائه‌شده روی این محصول 2.5 اینچ است. جنس بدنه‌ی My Passport از پلاستیک است؛ ولی این به معنای کیفیت بد آن نیست و می‌تواند در برابر بسیاری از صدمات مقاومت خوبی از خود نشان دهد. طراحی بدنه‌ی My Passport را می‌توان به دو قسمت ساده و هاشورخورده تقسیم کرد که باعث زیبایی بیشتر آن شده است. هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport با تمامی سیستم‌عامل‌های رایج ازجمله‌ نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل ویندوز سازگار است. هارددیسک اکسترنال My Passport در رنگ‌های مختلفی ارائه شده که با توجه به هر سلیقه‌ای حق انتخاب مناسبی وجود خواهد داشت. اگر قصد تهیه‌ی یک هارددیسک اکسترنال برای ذخیره‌سازی اطلاعات را دارید و می‌خواهید همیشه آن ‌را به همراه‌ داشته باشید، My Passport می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این هارددیسک، نسل سوم هارددیسک اکسترنال‌‌‌های My Passport است که این‌بار با طراحی زیبا و مانند نسل قبلی خود در ابعاد مناسب عرضه شده است.

مشخصات فیزیکی

12 هارد اکسترنال اپیسر مدل AC632 ظرفیت 1 ترابایت

5ffeeb8e637cc بررسی ارازن ترین هارد های موجود در بازار

هارد اکسترنال «AC632» محصولی از شرکت «اپیسر» است که از طریق درگاه USB3.1 به کامپیوتر متصل می‌شود. شرکت اپیسر، هارد AC632 را در دو ظرفیت یک ترابایت و دو ترابایت ارائه کرده است. جنس بدنه‌ی هارد اکسترنال AC632 از آلومینیوم است که علاوه‌بر زیبایی باعث مقاوم شدن هارد در برابر بسیاری از صدمات شده است. هارد AC632 در قلب خود از یک هارد 2.5 اینچی بهره می‌برد. به یاری پشتیبانی از درگاه USB3.1 هارد AC632 می‌تواند با سرعت زیاد به انتقال اطلاعات بپردازد. هارد اکسترنال اپیسر مدل AC632 تنها 245 گرم وزن دارد که این موضوع باعث شده به‌راحتی بتوان همیشه هارد را با خود همراه داشت. هارد AC632 شرکت اپیسر در برابر شوک، لرزش و رهاشدن از فاصله‌ی 1.2 متری مقاوم است. مقاومت بسیار خوب این محصول باعث شده که‌ بتوانیم آن را جزو حرفه‌ای‌ترین هارددیسک‌های شرکت اپیسر نام ببریم. درگاه USB3.1 این هارد از نوع (Type) A است که به‌راحتی می‌توان آن را به کامپیوترهایی با درگاه USB3.0 و USB2.0 متصل کرد. شرکت اپیسر از برندهای بزرگ تولید کننده‌ی تجهیزات کامپیوتری است که همواره محصولاتی باکیفیت را روانه‌ی بازار می‌کند.

مشخصات فیزیکی

13 هارد اکسترنال اپیسر مدل AC633 ظرفیت ۱ ترابایت

5ffeeb8ec8627 بررسی ارازن ترین هارد های موجود در بازار

هارد اکسترنال «AC633» محصولی از برند «اپیسر» (Apacer) است. این هارد اکسترنال در فرم فاکتور 2.5اینچی ساخته شده. ابعاد خوب و کوچک محصول باعث شده تا بتوانید به‌راحتی این هارد را با خود همراه و هر نوع داده‌‌ای را روی آن کپی کنید. در بدنه‌ی AC633 از لایه‌ی سیلیکونی استفاده شده که باعث می‌شود این هارد اکسترنال در برابر ضربه مقاومت کند. ساختار داخلی هارد به‌گونه‌ای است که با استفاده از مکانیزم تعلیق داخلی، مانع از واردآمدن ضربه‌ به هارددیسک داخلی و اطلاعات آن می‌شود. می‌توان اطمینان داشت که AC633 سقوط از ارتفاع 1متری را هم تحمل می‌کند و آسیبی به داده‌های آن وارد نمی‌شود. می‌توان به ضدآب‌بودن محصول و مقاومت آن در برابر نفوذ گردوخاک اشاره کرد. رابط اتصال هارد AC633 به کامپیوتر، USB 3.1 Gen1 است و قابلیت اتصال به نسخه‌های پیشین USB را هم دارد.

مشخصات فیزیکی

14 هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD330 ظرفیت 1 ترابایت

5ffeeb8f6d973 بررسی ارازن ترین هارد های موجود در بازار

هارد «HD330» با ظرفیت یک ترابایت محصولی مقاوم از شرکت «ای دیتا» (ADATA) است که از طریق رابط USB3.1 به کامپیوتر متصل می‌شود. بهره بردن از رابط USB3.1 در این محصول باعث شده که بتواند اطلاعات را با سرعت زیاد انتقال دهد. این محصول بدنه‌ای مستحکم با پوشش سیلیکونی دارد که قادر است در برابر سقوط و ضربات روزمره مقاومت کند. وزن این هارد  189.8 گرم است و به راحتی می‌‌توان آن را در کیف لپ‌تاپ خود قرار داده و همیشه با خود همراه داشت. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که برای اتصال این هارد از طریق رابط USB 2.0 به دو درگاه USB نیاز خواهید داشت؛ برای این کار باید از کابل Yشکل USB استفاده کنید. پشتیبانی از فرآیند رمزنگاری AES باعث می‌شود که از امنیت اطلاعات خود مطمئن شوید. هارد HD330 با سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله نسخه‌های گوناگون سیستم‌عامل ویندوز و مک به خوبی سازگار است. این محصول در سه رنگ آبی، مشکی و قرمز روانه بازار شده است.

مشخصات فیزیکی

15 هارددیسک اکسترنال ای دیتا مدل دش‌درایو دیوربل HD650 ظرفیت 1 ترابایت

5ffeeb8fd0b4f بررسی ارازن ترین هارد های موجود در بازار

هارد دیسک HD650 نمونه‌ای دیگر از هاردهای تحسین برانگیز ضد ضربه کمپانی «ای‌دیتا» است که پس از مدل پرفروش HD710 که پیش‌تر به بازار عرضه شده بود، اوایل سال 2014 به بازار عرضه شد. بدنه این هارد دیسک از سه لایه مواد سیلیکونی و اکریلیک ساخته شده است که فوق‌العاده مستحکم، مقاوم و ضد خش است و این هارد را برای کاربرانی که همیشه در حال حرکت هستند و سبک زندگی فعال و پر جنب وجوشی دارند گزینه‌ای ایدئال تبدیل کرده‌است. همانطور که گفتیم این هارد دیسک به صورتی طراحی شده است تا از اطلاعات ارزشمنده ذخیره شده در مقابل برخوردها و ضربات ناگهانی، محافظت کند. HD650 دارای یک LED آبی رنگ است که وضعیت انتقال داده‌ها و روشن بودن دستگاه را به شما نشان می‌دهد. این هارد دیسک 1 ترابایتی در رنگ‌های مشکی و قرمز در دسترس شما می‌باشد.

مشخصات فیزیکی

16 هارد اکسترنال اپیسر مدل AC532 ظرفیت 1 ترابایت

5ffeeb90310b6 بررسی ارازن ترین هارد های موجود در بازار

هارد اکسترنال «AC532» محصول برند «اپیسر» (Apacer) است. این هارد اکسترنال در دو رنگ تولید شده و در ساخت آن، از رنگ‌های کلاسیک مشکی و سفید استفاده شده‌ است. درون هارداکسترنال AC532 از لایه‌های محافظتی استفاده شده که آن را به یک محصول ضدضربه و ضدشوک تبدیل می‌کنند. استفاده از مواد لاستیکی درون بدنه‌ی این هارد اکسترنال باعث شده تا با ایجاد تعلیق مناسب، از آسیب رسیدن به هارد بر اثر ضربات محیطی جلوگیری شود. لایه‌ی بیرونی بدنه‌ی هارد AC532 از جنس مواد ضدلغزش ساخته شده تا بر اثر حرکات پیش‌بینی نشده، هارد از روی سطوحی مثل میز لیز نخورد. اپیسر توانسته هارد AC532­ را آن‌قدر محکم بسازد که حتی با سقوط از ارتفاع یک‌متری هم آسیبی به خود محصول و فایل‌های درون آن وارد نمی‌شود. برخلاف سایر هاردهای اکسترنال که برای اتصال به کابل USB از رابط دوتکه‌ی Micro B استفاده می‌کنند، هارد AC532 از کانکتور USB Type-A استفاده می‌کند. سازنده اعلام کرده که کانکتور قرارگرفته روی هارد از کیفیت بالایی برخوردار است و تا 10هزار بار اتصال و جداکردن کانکتور مورد تست و بررسی قرار گرفته‌ است. استفاده از پورت USB 3.1 نسل اول باعث شده تا سرعت انتقال حداکثری هارد AC532 به 5 گیگابیت بر ثانیه برسد و بتوان از حداکثر سرعت آن در مادربردها و لپ‌تاپ‌های جدید بهره برد. این هارد در 2 ظرفیت 1 ترابایت و 2 ترابایت تولید شده‌ است.

مشخصات فیزیکی

17 هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A62S ظرفیت 1 ترابایت

5ffeeb9079423 بررسی ارازن ترین هارد های موجود در بازار

هارد اکسترنال «Armor A62» محصولی از شرکت «سیلیکون پاور» است که از ظرفیت یک ترابایت برای ذخیره‌سازی اطلاعات بهره می‌برد. شرکت سیلیکون پاور هارد اکسترنال A62 را در دو مدل Armor A62S و Armor A62L روانه بازار کرده است. هارد اکسترنال حاضر مدل Armor A62S بوده که ابعاد بسیار باریک‌تری دارد. این محصول شرکت سیلیکون پاور از بدنه‌ای پلاستیکی و مقاوم در برابر انواع صدمات بهره می‌برد. این بدنه که به‌صورت هاشور‌زده طراحی شده می‌تواند در برابر خط‌ و خش مقاوم باشد. شرکت سیلیکون پاور در اطراف هارد یک نوار قرمز در نظر گرفته که می‌تواند تا حد زیاد روی زیبایی هارد تاثیر مثبت داشته باشد. هارد اکسترنال Armor A62 از طریق رابط USB3.1 به کامپیوتر متصل می‌شود و می‌تواند اطلاعات را با سرعت زیاد انتقال دهد. این هارد در برابر پاشش آب، خط و خش و شوک مقاوم است. مقاومت هارد در برابر این صدمات باعث شده که خیال کاربر از به وجود آمدن مشکلات شایع در هاردهای اکسترنال آسوده باشد. کابل این محصول به بدنه‌ی آن متصل نیست و می‌توان آن را جدا کرد تا در زمان حمل فضای زیادی را اشغال نکند.

مشخصات فیزیکی

18 هارددیسک اکسترنال ای دیتا مدل DashDrive Durable HD680 ظرفیت 1 ترابایت

5ffeeb9107ebd بررسی ارازن ترین هارد های موجود در بازار

هارد دیسک HD680 دارای استاندارد نظامی Military MIL-STD-810G 516.6 می باشد. این امر به دلیل بهره گیری از یک ساختار حفاظتی سه لایه محقق شده است. لایه سیلیکونی جاذب ضربه، لایه میانی مقاوم و ضربه گیر های داخلی آن موجب شده اند که هارد دیسک HD680 حتی در سقوط از ارتفاع 122 سانتی متری نیز از اطلاعات شما کاملا مراقبت نماید.

مشخصات فیزیکی

19 هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A65 ظرفیت 1 ترابایت

5ffeeb91690e5 بررسی ارازن ترین هارد های موجود در بازار

«Armor A65» یکی از هارددیسک‌های اکسترنال شرکت «سیلیکون پاور» (Silicon Power) است که در برابر نفوذ آب، ضربه، شوک و گردوغبار، مقاوم‌تر از نسل‌های قبلی خود است. این هارددیسک به استاندارد نظامی MIL-STD 810G آمریکا مجهز است که سلامت دستگاه را در برابر سقوط از ارتفاع 122 سانتی‌متری آن هم با 26 محل برخورد، تضمین می‌کند؛ همچنین این مدل از گواهی‌نامه‌ی IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوخاک بهره‌مند است. طبق آزمایش‌های انجام‌شده، این دستگاه در برابر نفوذ آب تا عمق 100 سانتی‌متر و در مدت‌زمان 30 دقیقه مقاوم است. هارددیسک آرمور A65 بدنه‌ی پلاستیکی دارد و روی آن با پوششی مات از جنس لاستیک سیلیکونی پوشیده شده است. این پوشش علاوه‌بر جلوگیری از سرخوردن و افتادن دستگاه از دست یا از روی میز، خاصیت ضربه‌گیری هم دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های درخورتوجه آرمور A65 این است که با توجه به پوشش نسبتا ضخیم ضربه‌گیر، هنگام دردست‌گرفتن همچنان سبک و کوچک به نظر می‌رسد. این محصول یک‌ترابایتی، وزنی معادل 242 گرم دارد. یک ویژگی جالب در طراحی این محصول، ایجاد برش کوچکی به‌عنوان محل قرارگیری کابل روی بدنه است. این دستگاه به یک درگاه USB 3.0 مجهز است. برای دسترسی به درگاه USB باید پوشش آن را بردارید. این پوشش از نفوذ گردوغبار به دستگاه جلوگیری می‌کند. نکته‌ی توجه‌برانگیز دیگر این است که در این مدل، درگاه خود هارد هم از نوع USB است؛ بنابراین دو سر سیم رابط آن از نوع USB خواهد بود که این امر سبب می‌شود در صورت مشکل ‌پیداکردن کابل، بتوانید به‌راحتی کابل جدیدی برای آن تهیه کنید. سرعت انتقال اطلاعات در این دستگاه هم مطلوب و رضایت‌بخش است. سرعت نوشتن حدود 100 مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن حدود 120 مگابایت بر ثانیه است؛ علاوه‌براین یک نرم‌افزار رمزگذاری رایگان به همراه دستگاه ارائه شده که امنیتی رضایت‌بخش را برای اسناد و فایل‌های صوتی و تصویری تامین م‍ی‌کند.

مشخصات فیزیکی

20 هارددیسک اکسترنال Silicon Power مدل آرمور A15 ظرفیت 1 ترابایت

5ffeeb9200399 بررسی ارازن ترین هارد های موجود در بازار

محصول ناموجود می باشد.

• همه ما کمپانی سیلیکون پاور را با هارد دیسک، فلش مموری و کارت حافظه‌هایش می‌شنایسم. این کمپانی بعد از تولید موفق هاردهای SSD به سراغ طراحی و تولید هارد دیسک‌های پرتابل رفت و با معرفی اولین سری از هارد دیسک‌های سری Armor خود توانست طرفداران زیادی به دست آورد و نظر بسیاری را به خود جلب کند. بارزترین ویژگی‌ این سری از هارد دیسک‌ها که طرفداران زیادی هم دارد، ضد ضربه و ضد شوک بودن آن‌ها است. البته بعضی از مدل‌های این سری مانند A80 ضد آب نیز هستند. حالا این کمپانی مدلی دیگر از این سری از هارد دیسک‌ها را با نام A15 و با ظرفیت 1 ترابایت معرفی و به بازار عرضه کرده است. این هارد دیسک نیز مانند مدل‌های قبلی از سری Armor ضد ضربه و ضر شوک است و به جز 2 سانتی‌متر از قسمت پایین هارد که از جنس پلاستیک ساخته شده، بقیه بدنه با روکش سیلیکونی پوشیده شده است. البته این پوشش سیلیکونی عیب حساب نمی‌شود بلکه مزیت هم هست زیرا از سر خوردن هارد دیسک از دست شما و یا هنگامی که آن را بر روی میز و یا هر سطحی می‌گذارید، جلوگیری می‌کند. این کمپانی اعلام کرده است که این هارد دیسک را در معرض آزمایش‌هایی چون سقوط آزاد به طور مستقیم بر روی سطوح بتنی و یا سخت، آزمایش سقوط از ارتفاع 122 سانتی‌متری و تست سقوط آزاد برای آزمایش مقاومت 8 گوشه، 12 لبه و 6 سطح این هارد دیسک را که همگی موفقیت‌آمیز بوده‌اند، انجام داده است. هارد دیسک A15 از رابط USB 3.0 بهره می‌برد و همانطور که می‌دانید USB 3.0 سرعت بسیار بالایی دارد، بنابراین سرعت بالا را هم باید به 2 ویژگی ضد ضربه و ضد شوک بودن این هارد دیسک بیافزایید. اگر به قسمت بالا و سمت چپ هارد دیسک A15 توجه نمایید یک دکمه دایره‌ای شکل می‌بینید که وقتی هارد دیسک را به پورت USB متصل نمایید یک LED آبی رنگ که درون این دکمه طراحی و قرار داده شده است روشن می‌شود البته در کنار این LED آبی رنگ یک LED قرمز نیز جای داده شده که در هنگام کارد کردن هارد و انتقال اطلاعات شروع به چشمک زدن می‌کند. هنگامی که شما این دکمه را فشار دهید خود هارد دیسک به صورت خودکار از اطلاعات درونش بک‌آپ (BackUp) یا نسخه‌ی پشتیبان تهیه می‌کند. البته برای انجام این کار حتما باید نرم‌افزار مخصوص این کار را از سایت سیلیکون پاور دانلود و نصب نمایید تا هارد به صورت خودکار برای شما از اطلاعات درونش بک‌آپ بگیرید. سرعت پخش این هارد دیسک نیز مانند سایر هارد دیسک‌های اکسترنال پرتابل 5400 دور در دقیقه است.

مشخصات فیزیکی

21 هارد اکسترنال اپیسر مدل AC631 ظرفیت 1 ترابایت

5ffeeb92f3cb6 بررسی ارازن ترین هارد های موجود در بازار

شرکت «اپیسر» محصولی را با نام «AC631» روانه بازار کرده است. این محصول یک هارد اکسترنال حرفه‌ای برای ذخیره‌سازی اطلاعات با سرعت زیاد است. هارد اکسترنال AC631 از طریق درگاه USB3.1 به کامپیوتر متصل می‌شود. درگاه USB3.1 ارائه‌شده روی این محصول از نوع A است و از آن می‌توان روی کامپیوترهایی با درگاه USB2.0 و USB3.0 هم بهره برد. طراحی این محصول به‌گونه‌ای است که می‌توان کابل اتصال را روی بدنه‌ی هارد نصب کرد تا نگرانی بابت گم‌شدن آن وجود نداشته باشد و از طرفی فضای بسیار کمی را اشغال کند. هارد اکسترنال AC631 در برابر نفوذ مایعات و  شوک مقاوم است؛ همچنین درصورتی‌که این هارد از فاصله‌ی 1.2متری رها شود، آسیبی به اطلاعات موجود در آن وارد نمی‌شود. مقاومت بسیار خوب این محصول باعث شده که‌ بتوانیم آن را جزو حرفه‌ای‌ترین هارددیسک‌های شرکت اپیسر نام ببریم. شرکت اپیسر از برندهای بزرگ تولیدکننده‌ی تجهیزات کامپیوتری است که همواره محصولاتی باکیفیت را روانه‌ی بازار می‌کند.

مشخصات فیزیکی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=38968

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.