افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

از آستانه بسته شدن به صادرات به چین و هند؛ چگونه این شرکت به زندگی بازگشت؟

  • کد خبر : 156066
از آستانه بسته شدن به صادرات به چین و هند؛  چگونه این شرکت به زندگی بازگشت؟

بازار؛ گروه ایران: شرکت فرابند مهراد شرق یکی از تولیدکنندگان قیر در کشور است که در شهرستان زاهدان واقع در استان پهناور سیستان و بلوچستان واقع شده است. مجموعه ای صنعتی که در سال های اخیر در زمینه تولید قیر ساختمانی و راه سازی با مشکلات اقتصادی متعددی مواجه بوده و بنیاد برکت با گشودن […]

بازار؛ گروه ایران: شرکت فرابند مهراد شرق یکی از تولیدکنندگان قیر در کشور است که در شهرستان زاهدان واقع در استان پهناور سیستان و بلوچستان واقع شده است. مجموعه ای صنعتی که در سال های اخیر در زمینه تولید قیر ساختمانی و راه سازی با مشکلات اقتصادی متعددی مواجه بوده و بنیاد برکت با گشودن چتر حمایتی خود از مجموعه تولیدی مذکور جان تازه ای به آن بخشیده است.

اکنون این شرکت تولید کننده انواع سطوح قیری نه تنها راه اندازی شده و فعالیت آن در راستای تولید و تامین نیازهای داخلی است، بلکه با حمایت بنیاد برکت توانسته مسیر توسعه را در پیش گیرد. و به یکی از صادرکنندگان در این زمینه تبدیل شود. نیما سلطانی مدیرعامل شرکت فرابند مهراد شرق در گفتگو با بازار به تشریح فعالیت ها و توانمندی های این شرکت می پردازد.

* به عنوان اولین سوال از محصولات شرکت فرابند مهراد شرق بگویید.

همانطور که می دانید شرکت فرابند مهراد شرق اکنون زیر نظر بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) فعالیت می کند. گروه تولید کننده انواع قیر در شهر زاهدان واقع در استان سیستان و بلوچستان با تنها پالایشگاه کوچک خود.

* محصولات فرابند مهراد شرق عمدتا در کدام بخش ها استفاده می شود؟

محصولات شرکت فرابند مهراد شرق عمدتاً برای مصارف داخلی مانند شهرداری ها، وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و غیره استفاده می شود. البته محصولات این شرکت تنها به دلیل کیفیت بالای خود در داخل کشور مورد استفاده قرار نمی گیرد و در حال حاضر با حمایت بنیاد برکت توانسته ایم محصولات این شرکت را به کشورهای دیگر مانند چین و هند صادر کرده و درآمد کسب کنیم. واحد پول این مکان

* با توجه به اینکه فرابند مهراد شرق از اوج مشکلات مالی خارج شد و امروز توانست برای تعیین مقاصد صادراتی محصولات خود وارد شود، آیا برنامه توسعه دیگری در دست اقدام دارید؟ سبد محصولات شما در آینده چقدر توسعه خواهد یافت؟

بله همانطور که اشاره کردید شرکت فرابند مهراد شرق با حمایت بنیاد برکت برنامه های توسعه خوبی در دست اجرا دارد که در آینده بیشتر در مورد آن گزارش خواهیم داد.

همچنین در نظر داریم در زمینه مناطق کمتر توسعه یافته استان به ویژه در حوزه راهسازی فعالیت کنیم. چرا که سیستان و بلوچستان در زمینه راهسازی نیاز به توسعه بیشتری دارد.

همچنین با حمایت بنیاد برکت و توانمندی های این شرکت در نظر داریم در زمینه مناطق کمتر توسعه یافته استان به ویژه در زمینه راه سازی فعالیت کنیم. چرا که سیستان و بلوچستان در زمینه راهسازی نیاز به توسعه بیشتری دارد. در این راستا برنامه هایی در دست داریم تا بتوانیم با کمک همگان این موضوع را در سریع ترین زمان ممکن به اتمام برسانیم.

* با این تفاسیر یکی از اهدافی که اکنون دنبال می کنید رفع نواقص جاده ای استان سیستان و بلوچستان است؟

بله، البته با توجه به رسالت بنیاد برکت، هم اکنون این شرکت در حال اجرای برنامه هایی در زمینه نوسازی مدارس با حمایت این بنیاد است. از این نظر در نظر داریم قیر لازم برای ساخت مدارس را تامین کنیم. همچنین با توجه به اینکه یکی از محصولات شرکت تولیدی ایزوگام می باشد امیدواریم با کمک استانداری هر چه سریعتر پروژه های مورد نظر را اجرا و به اتمام برسانیم.

* از بازار مصرف محصولات شرکت فرابند مهراد شرق بگویید. وضعیت فعلی بازار محصولات خود را چگونه ارزیابی می کنید؟

مصرف قیر در استان سیستان و بلوچستان بسیار بالا و مطلوب است اما در استان های شمالی به دلیل تغییر فصل میزان مصرف آن کمی کاهش یافته است.

* در حوزه صادرات چه برنامه ای را اجرا می کنید؟

طی سال گذشته سبد محصولات این شرکت توسعه چشمگیری داشته و قیر با کیفیت های متفاوتی تولید می شود. همچنین از نظر صادرات نیز بر اساس نیاز و سفارشات تولید می کنیم. البته در نظر داریم در آینده محصولات متنوع و بیشتری در زمینه توسعه کسب و کار تولید کنیم و بازارهای داخلی و صادراتی را عرضه کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=156066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.