افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

ارقام واقعی بودجه در حد توان ما ویرایش می شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 405516
ارقام واقعی بودجه در حد توان ما ویرایش می شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بیزیکیان رئیس جمهور کشورمان برای ارائه قسمت اول لایحه بودجه ۱۴۰۴ وارد شورای اسلامی شد و به ایراد سخنرانی پرداخت. جمعی از نمایندگان و اعضای دولت رئیس جمهور را برای حضور در صحن علنی شورای اسلامی همراهی کردند. مسعود مزیکیان رئیس جمهور کشورمان در سخنانی گفت: امروز لایحه بودجه سال […]

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بیزیکیان رئیس جمهور کشورمان برای ارائه قسمت اول لایحه بودجه ۱۴۰۴ وارد شورای اسلامی شد و به ایراد سخنرانی پرداخت. جمعی از نمایندگان و اعضای دولت رئیس جمهور را برای حضور در صحن علنی شورای اسلامی همراهی کردند.

مسعود مزیکیان رئیس جمهور کشورمان در سخنانی گفت: امروز لایحه بودجه سال 1404 را به نمایندگان محترم مجلس تقدیم می کنم که این بودجه با علم به سابقه طولانی کار در مجلس و بر اساس تعهدات به شما تقدیم شده است. در ایام انتخابات با شما داشتم.

وی افزود: قول داده‌ام در مسیر آشتی پیشروی کنم و اعتقاد راسخ دارم که هرگونه اصلاح اقتصادی فقط با آشتی انجام می‌شود.

این پزشکان تاکید کردند: به همین دلیل سعی کردیم در تدوین لایحه همه گروه ها و اقشار را در نظر بگیریم. ما همچنین سعی می کنیم صادقانه با شما و نمایندگان شما صحبت کنیم. بیایید اعداد واقعی را بنویسیم و فقط چیزهایی را که در اختیار ما بود، انجام دهیم.

رئیس جمهور اذعان داشت: این بودجه به ویژه در حوزه اصلاحات اقتصادی حاصل جلسات متعدد با اساتید دانشگاه ها، روسای کمیسیون های اقتصادی مجلس و کارشناسان دولت بوده و در زمان تدوین دارای چهار اولویت بوده است.

پزشکان می گویند امیدوارم با کمک شما. [نمایندگان مجلس] خدایا کمکمان کن که صادق باشیم و تا جایی که می توانیم بر اساس صداقت و راستی پیش برویم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز لایحه بودجه 1404 حاصل دو ماه کار مستمر دولتمردان را تقدیم مجلس می کند، اولویت های مهم بودجه 1404 را تشریح و تاکید کرد: اولویت تدوین بودجه، صحت و سقم بودجه بوده است. اجرای قانون برنامه هفتم توسعه. بر تکمیل تکالیف برنامه هفتم تاکید کردم. در گزارش این لایحه فصلی تهیه شده که منعکس کننده مفاد برنامه است.

وی ادامه داد: عدالت محوری است. منظورم این نیست که ما می خواهیم یک بار برای همیشه تبعیض را از بین ببریم، بلکه می خواهیم به این سمت برویم. با توجه به شرایط منطقه، تقویت قرارگاه دفاعی باید در احکام بودجه لحاظ شود. کاهش تورم نیز سرلوحه مصوبات این برنامه بوده است.

رئیس قوه مجریه کشور با اشاره به وجه تمایز بودجه سال آینده گفت: مهمترین وجه تمایز بودجه جاری کامل بودن، شفافیت و جامع بودن بودجه است. رعایت انضباط و ارائه سند مالی دولت در جدول زمانی مقرر در قانون. بر اساس قانون، لایحه بودجه اول آبان ماه و در نظام جدید تدوین بودجه ارائه شد تا مجلس فرصت بررسی بودجه را داشته باشد و به نفع اقتصاد کشور باشد.

رئیس جمهور گفت: امسال برای اولین بار تمامی اقلام فرا بودجه ای منابع و هزینه های سازمان هدف در سقف بودجه لحاظ شد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مقایسه احکام این بودجه با سال های گذشته نیازمند ارزیابی دقیق است، زیرا با نسبت قبلی متفاوت است و دیگر قابل مقایسه با نسبت و درصد نهادها و موضوعات مختلف نیست و نیازمند برنامه ریزی و بازنگری جدی است. .

وی افزود: یکی دیگر از اصلاحات مهم در تدوین بودجه استفاده از شناسایی تخصصی در بودجه است. تمام ترتیب ردیف ها و جدول ها بر اساس بیان شناسه تخصصی توابع دولتی جمع آوری می شوند.
این اهمیت در بند 9 سیاست های کلی نظام مقننه مورد تاکید قرار گرفته و در این لایحه به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

پزشکان گفتند: معرفی این سیستم شناسایی در فصل سوم گزارش توضیح داده شده است. یکی از مهمترین اصلاحات در ساختار بودجه تاکید بر پرداخت به ذینفع نهایی با بهبود بودجه دولت برای اجرای تخصیص اعتبار است. برای ماده 13 قانون پیوست هفتم است.

رئیس قوه مجریه کشور با اشاره به قسمت دوم این لایحه تصریح کرد: در قسمت دوم این لایحه اصول کلی اعتبار بر برنامه اجرایی مجلس حاکم خواهد بود.

وی افزود: برای تحقق بسیاری از احکام برنامه هفتم طی تبصره های بودجه، احکام اجرایی بودجه به طرح پیشنهادی تبدیل شده است. به طور خاص، طرح افزایش ظرفیت تولید نفت، ایجاد ذخایر دارویی از طریق مشارکت با بخش خصوصی، تقویت منابع پایگاه دفاعی، مدیریت و کنترل تعهدات و تضمین می کند مدیریت دولت در توزیع عادلانه آب، مدیریت بافت زباله و حمایت از مسکن از محرومان در لایحه بودجه منعکس شده است.

رئیس جمهور افزود: برخی از مفاد برنامه هفتم برای تدوین اسناد حقوقی دائمی مانند قانون فراهم کند تامین مالی زیرساختی به ویژه در مشارکت های دولتی و خصوصی نیازی به تکرار در لایحه بودجه ندارد و تنها در ردیف های بخش دولتی و جداول تفصیلی تخصیص های لازم برای آن ها تهیه شده است.

این پزشک گفت: در بخش عدالت محوری رهنمودهای مقام معظم رهبری، نحوه اجرا مشخص شده است، بنابراین اگر قرار است حکمی فاصله را بیشتر کند، آن را برطرف کرده ایم، چرا که برای ما حمایت از مستضعفان و کاهش طبقه است. شکاف معیار اصلی بود.

وی ادامه داد: ما به دنبال شکست هایی بوده ایم که باعث توزیع عادلانه منابع و فرصت ها شود. کرامت و کرامت انسانی باید حفظ شود و مشارکت مردم در اقتصاد محقق شود.

رئیس جمهور با اشاره به موضوع عدالت بین نسلی تاکید کرد: عدالت بین نسلی برای دولت نیز اساسی است. از نظر حکومت بسیاری از احکام بر این عدالت است.

وی ادامه داد: در این سطح یارانه نقدی کمیته امداد و مستمری اجتماعی به جداول بودجه منتقل شده است و این واگذاری نه تنها انسجام بودجه را بهبود می بخشد، بلکه نسبت یارانه و کمک به اقشار محروم را افزایش می دهد. در بودجه

مدیرعامل کشور گفت: اگر منابع یارانه را مانند سال های گذشته به فروش حامل های انرژی پیوند می دادیم، نمی توانستیم به رشد کافی برای حمایت از محرومان دست یابیم. علاوه بر این، دو برابر شدن سقف مالیات برای حقوق بگیران و صاحبان مشاغل نیز در راستای حمایت از گروه های کم درآمد و کاهش شکاف طبقاتی است.

در حال تکمیل…

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.