افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

ارز تقریبا 4 میلیون تومباس سقوط کرد/ قیمت طلا 5 درصد کاهش یافت/ تا کی افت قیمت ادامه دارد؟

  • کد خبر : 410998
ارز تقریبا 4 میلیون تومباس سقوط کرد/ قیمت طلا 5 درصد کاهش یافت/ تا کی افت قیمت ادامه دارد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تحلیل تحولات قیمتی در بازار طلا حاکی از آن است که در روز شنبه قیمت هر گرم طلای 18 عیار حدود 220 هزار تومان کاهش یافت که با کاهش قیمت طلا از کانال 4 میلیونی شد. 500 هزار تومان به کانال 4 میلیون و 300 هزار تومان کاهش یافت. هر گرم […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تحلیل تحولات قیمتی در بازار طلا حاکی از آن است که در روز شنبه قیمت هر گرم طلای 18 عیار حدود 220 هزار تومان کاهش یافت که با کاهش قیمت طلا از کانال 4 میلیونی شد. 500 هزار تومان به کانال 4 میلیون و 300 هزار تومان کاهش یافت.

هر گرم طلای 18 عیار در اولین روز هفته 4 میلیون و 376 هزار تومان قیمت دارد. هر مثقال طلا نیز با 959 هزار تومان کاهش به 18 میلیون و 956 هزار تومان رسید.

از سوی دیگر، تحقیقات میدانی خبرآنلاین نشان می دهد قیمت هر قطعه سکه امامی در روز شنبه با افت 7.5 درصدی مواجه شد. هر قطعه سکه امامی در اولین روز هفته از کانال 55 میلیون تومانی به کانال 50 میلیون تومانی سقوط کرد. به این ترتیب هر قطعه سکه بهار آزادی با 3 میلیون و 795 هزار تومان کاهش قیمتی در حدود 50 میلیون و 490 هزار تومان پیدا کرد.

هر نیم سکه نیز با کاهش یک میلیون و 700 هزار تومانی 27 میلیون و 500 هزار تومان شد. قیمت ربع سکه نیز با یک میلیون و 600 هزار تومان کاهش به قیمت 17 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

تحقیقات آنلاین نشان می دهد حباب ارز روز شنبه ۲ میلیون و ۱۰۹ هزار تومان خالی شد و به کمتر از ۸ میلیون تومان کاهش یافت.

حداقل قیمت ارز کجاست؟

گزارش ها حاکی از آن است که محدوده حمایتی سکه امامی 50 میلیون تومان است و این سطح می تواند به عنوان یک خط دفاعی عمل کند.

به گفته معامله گران فنی، در صورت عدم تخطی از سقف مذکور، احتمال بازگشت قیمت به سطوح بالاتر وجود دارد. با این حال، اگر قیمت به زیر این سطح برسد، ممکن است روند نزولی تشدید شود و شاهد کاهش بیشتر قیمت باشیم.

دلیل اصلی کاهش قیمت طلا و ارز معرفی شد.

کارشناسان بازار و معامله گران فنی دلیل اصلی افت قیمت در بازار طلا و سکه را افت شدید قیمت دلار و انتشار خبر عرضه سکه از سوی بانک مرکزی عنوان کردند. روز شنبه دلار در بازار تهران 2400 تومان و نیم کانال 65 هزار تومان کاهش یافت.

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به کاهش شدید قیمت طلا و ارز در بازار می گوید: علت کاهش قیمت در بازار طلا کاهش نرخ ارز در بازار آزاد بوده است. بازار علاوه بر این، خبر عرضه یک میلیون سکه در بازارهای داخلی نیز بر افت قیمت تاثیرگذار بوده است.

بذرافشان می گوید: همچنین طبق اعلام بانک مرکزی، سکه از هفته جاری با سال ۱۴۰۰ عرضه می شود. همچنین سکه ای با تاریخ منتشر خواهد کرد که خبر آن بر قیمت ها در بازار نیز تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه باید دید شرایط بازارهای جهانی به کدام سمت می رود، تصریح می کند: در حال حاضر نسبت به حداکثر قیمت ها قیمت ارز و طلا کاهش یافته و التهابی در بازار نداریم و بازار در شرایط عادی است بر این اساس امیدواریم شاهد ثبات قیمت باشیم.

۲۲۳۲۲۵

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.