افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

ارزهای جدید بانک مرکزی وارد بازار می شود

  • کد خبر : 178413
ارزهای جدید بانک مرکزی وارد بازار می شود

آغاز معاملات شمش طلا از چهارشنبه در مرکز مبادلات آفتاب نیوز: طی چند روز گذشته و پس از حادثه تروریستی کرمان و اعلام تغییرات در روند مبادلات ایران و عراق، افزایش قیمت طلا و ارز در بازار و تنش در منطقه و جنگ بین آمریکا آغاز شد. آمریکا و یمن به التهاب بازار ارز دامن […]

آغاز معاملات شمش طلا از چهارشنبه در مرکز مبادلات

آفتاب نیوز:

طی چند روز گذشته و پس از حادثه تروریستی کرمان و اعلام تغییرات در روند مبادلات ایران و عراق، افزایش قیمت طلا و ارز در بازار و تنش در منطقه و جنگ بین آمریکا آغاز شد. آمریکا و یمن به التهاب بازار ارز دامن زدند.

این التهابات باعث شد قیمت دلار که در ماه های اخیر نسبتا ثابت مانده بود به قیمت های جدیدی برسد. قیمت طلا و سکه همزمان با افزایش قیمت ارز وارد کانال های جدید شد.

البته همزمان با نوسانات اخیر ارز؛ فعالان بازار و کارشناسان اقتصادی بر اساس تجربه ماه های اخیر پیش بینی کردند که بانک مرکزی اجازه نخواهد داد نوسانات در بازار ارز تشدید شود.

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی از سیاست های جدید بانک مرکزی در حوزه طلا و ارز خبر داد. ما همیشه سعی می کنیم ذخایر طلای کشور را افزایش دهیم. اقدامات اخیر باعث افزایش ذخایر ارزی و طلای کشور شد. تصمیم جدید ما این است که از چهارشنبه طلا در مرکز مبادلات عرضه شود.

وی با اشاره به حضور خود در مرکز انتشار اسکناس و ضرب سکه بانک مرکزی گفت: در دستور کار این مرکز ارز جدیدی است که روانه بازار می شود. سکه های جدید بدون تاریخ و در بهار آزادی با طرحی جدید ضرب می شوند.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: از امروز عرضه طلا در بازار افزایش می یابد و این افزایش عرضه از طریق ضرب سکه جدید و عرضه سکه قدیم انجام می شود.

فرزین با بیان اینکه سکه های جدید بانک مرکزی با سکه های قبلی متفاوت است، تصریح کرد: روزانه 20 هزار قطعه سکه ضرب می کنیم. فعلا همه کار را با ضرب سکه شروع می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه صرافی بستری برای مبادلات طلا نیز هست و برنامه بانک مرکزی تقویت این مرکز است، گفت: در حال حاضر در نظر داریم شمش را در مرکز مبادلات عرضه کنیم؛ آیین نامه این کار در سال 96 نهایی شده است. در روزهای گذشته اگر بخواهیم سکه عرضه کنیم در آینده تصمیم خواهیم گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=178413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.