افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

اردوغان: اسرائیل به دنبال گسترش جنگ در منطقه است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 370961
اردوغان: اسرائیل به دنبال گسترش جنگ در منطقه است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان گفت: این اقدام نشان می دهد که تل آویو قصد دارد جنگ در منطقه را گسترش دهد و کشورهای غربی باید «اقدامات بازدارنده» در برابر اقدامات اسرائیل اتخاذ کنند. اردوغان که در […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان گفت: این اقدام نشان می دهد که تل آویو قصد دارد جنگ در منطقه را گسترش دهد و کشورهای غربی باید «اقدامات بازدارنده» در برابر اقدامات اسرائیل اتخاذ کنند.

اردوغان که در یک کنفرانس مطبوعاتی به جنگ غزه اشاره کرد سر وی گفت: برای اینکه جنگ در منطقه ما به یک فاجعه بزرگ تبدیل نشود، باید فشارها بر اسرائیل تشدید شود.

وی از حملات این هفته رژیم صهیونیستی علیه لبنان از جمله انفجار وسایل ارتباطی گفت. پیجر وی در این کشور به دست اسرائیل و شهادت حداقل 39 نفر افزود: زمان همه کشورها فرا رسیده است. ماموریت از صلح جهانی محافظت کنید، راه حل هایی برای توقف اسرائیل ارائه دهید.

رئیس جمهور ترکیه افزود: برای پایان دادن به این ظلم و ستم که حدود یک سال است ادامه دارد، آتش بس دائمی برقرار کنید و جریان بی وقفه کمک های بشردوستانه (به غزه) را همه ما، همه جهان و به ویژه سازمان ملل تضمین کنید. ، تعهدات سنگینی بر دوش داریم.

ترکیه اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرده و تمامی مبادلات تجاری خود با اسرائیل را متوقف کرده و خواستار پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل به اتهام نسل کشی در دیوان بین المللی دادگستری شده است.

در نتیجه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه از 7 اکتبر 2023 (15 مهر 1402) تاکنون بیش از 41000 فلسطینی به شهادت رسیده اند. در این مدت مهاجمان از حمله به بیمارستان ها، مساجد، ساختمان های مسکونی و مدارس دریغ نکردند و اخیراً بیروت را در جنایتی دیگر علیه بشریت بمباران کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.