افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

ارتقای Ethereum Verge امکان اجرای گوشی های هوشمند را فراهم می کند

  • کد خبر : 408752
ارتقای Ethereum Verge امکان اجرای گوشی های هوشمند را فراهم می کند

ارتقاء بعدی اتریوم به نام The Verge قرار است نیازهای سخت افزاری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و به گره ها اجازه دهد تا در دستگاه های روزمره مانند تلفن ها و ساعت های هوشمند اجرا شوند. بر اساس گزارش Blockchain Homeland، ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، اعلام کرده است که این […]

ارتقاء بعدی اتریوم به نام The Verge قرار است نیازهای سخت افزاری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و به گره ها اجازه دهد تا در دستگاه های روزمره مانند تلفن ها و ساعت های هوشمند اجرا شوند.

بر اساس گزارش Blockchain Homeland، ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، اعلام کرده است که این ارتقا برای افزایش امنیت و دسترسی اتریوم طراحی شده است و به کاربران اجازه می دهد تا گره های این شبکه را بر روی دستگاه های هوشمند کوچک اجرا کنند. Verge با استفاده از روش جدیدی به نام تأیید بدون وضعیت، نیازهای سخت‌افزاری را کاهش می‌دهد و به گره‌ها اجازه می‌دهد تا بلوک‌های موجود در بلاک چین را بدون ذخیره مقادیر زیادی داده تأیید کنند.

روش تأیید بدون تابعیت

یکی از چالش های اتریوم افزایش روزافزون مقدار داده مورد نیاز برای اجرای یک گره است. تحقیقات پارادایم نشان می دهد که در حال حاضر اجرای یک گره به صدها گیگابایت داده نیاز دارد.

بوترین می‌گوید با معرفی تأیید بدون حالت، ارتقای Verge تأیید زنجیره کامل را چنان مقرون‌به‌صرفه می‌سازد که کیف پول‌های موبایل، مبتنی بر مرورگر و حتی ساعت‌های هوشمند می‌توانند به‌طور پیش‌فرض گره‌ها را اجرا کنند.

در همین راستا، دیگر نیازی به گره‌های اتریوم برای ذخیره کل بلاک چین نخواهد بود و این باعث کاهش موانع فنی برای کاربران، از جمله سهام انفرادی می‌شود.

درخت ورکل و استدلال شفاف دانش مقیاس پذیر (STARK)

در پست بوترین، اشاره شد که Verge در ابتدا بر روی اجرای Verkle Trees تمرکز داشت. این ساختار رمزنگاری برای کاهش حجم شواهد و فعال کردن تأیید بدون حالت طراحی شده است.

با این حال، بوترین نگرانی‌های خود را در مورد آسیب‌پذیری درختان Workel در برابر رایانه‌های کوانتومی مطرح کرد و گفت:

درختان Verkle در برابر رایانه های کوانتومی آسیب پذیر هستند و اگر بخواهیم Merkle Patricia Tree را با تابع هش KECCAK با درختان Verkle جایگزین کنیم، باید بعداً دوباره این درخت ها را جایگزین کنیم.

توسعه دهندگان همچنین در حال بررسی استفاده از درختان هش باینری مبتنی بر STARK هستند که امنیت و چشم انداز مقیاس پذیری بهتری را در برابر تهدیدات کوانتومی ارائه می دهند.

نمودار مقایسه درخت Verkle و جایگزین های STARK - منبع: Vitalik Buterin
نمودار مقایسه درخت Verkle و جایگزین های STARK – منبع: Vitalik Buterin

Verge بر آسان‌تر کردن تأیید بلوک با معرفی درخت‌های Verkle تمرکز دارد، که میزان نیاز اعتبارسنجی‌های داده برای ذخیره و پردازش را کاهش می‌دهد. هدف این ارتقا همچنین ادغام کامل مدارک دانش صفر (مانند zkSNARKs و zkSTARKs) است که اتریوم را برای شرکت‌کنندگان جدید امن‌تر و در دسترس‌تر می‌کند.

حدس چند بعدی و انباشته شدن فردی

“Verge” همچنین شامل تغییراتی در سیستم کارمزد تراکنش اتریوم یا گاز، بر اساس پیشنهاد بهبود اتریوم (EIP-4762) برای تایید بدون تابعیت است.

این تغییرات کارمزد تراکنش را برای عملیات رمزنگاری سنگین تنظیم می کند تا امنیت شبکه و مقیاس پذیری را تضمین کند. بوترین این مفهوم را “گاز چند بعدی” می نامد.

نمودار مبادله بین داده ها، محاسبات و محدودیت گاز بلاک چین - منبع: Vitalik Buterinنمودار مبادله بین داده ها، محاسبات و محدودیت گاز بلاک چین - منبع: Vitalik Buterin
نمودار مبادله بین داده ها، محاسبات و محدودیت گاز بلاک چین – منبع: Vitalik Buterin

این ایده جدید به طور جداگانه کارمزد تراکنش را برای داده های تماس، محاسبات و دسترسی به وضعیت تنظیم می کند تا منابع اتریوم را بهتر مدیریت کند و تمرکز ارتقا را بر کاهش نیازهای سخت افزاری حفظ کند.

با این تغییرات و امکان اجرای گره‌ها در دستگاه‌های کوچک‌تر، Butrin در نظر دارد تا استیکینگ فردی را در دسترس‌تر و کاربردی‌تر کند.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-24 20:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408752

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.