افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

ارتقاء اساسی به بمب افکن B-52.

  • کد خبر : 372184
ارتقاء اساسی به بمب افکن B-52.

امیر مسعود عابدین_ بیش از 70 سال پیش، بمب افکن استراتژیک افسانه ای B-52 برای اولین بار برای نیروی هوایی ایالات متحده به آسمان رفت. این هواپیمای دوربرد ممکن است به سرعت در حال پیر شدن باشد، اما هیچ راهی وجود ندارد که نیروی هوایی آن را بازنشسته کند. در واقع، استراتوفورترس تا اواسط قرن […]

امیر مسعود عابدین_ بیش از 70 سال پیش، بمب افکن استراتژیک افسانه ای B-52 برای اولین بار برای نیروی هوایی ایالات متحده به آسمان رفت. این هواپیمای دوربرد ممکن است به سرعت در حال پیر شدن باشد، اما هیچ راهی وجود ندارد که نیروی هوایی آن را بازنشسته کند. در واقع، استراتوفورترس تا اواسط قرن بیست و یکم به کار خود ادامه داد. بنابراین، عمر او ممکن است از یک صد سالگی فراتر رود تا اینکه سرانجام بازنشسته شود.

ایالات متحده در حال برنامه ریزی یک ناوگان آینده متشکل از 76 فروند B-52 جدید ارتقا یافته است. جدیدترین نوع B-52 بزرگترین ارتقا در تاریخ خود را تجربه خواهد کرد. این نوع بهبود یافته B-52J نام دارد.

شاید مهمترین نکته در مدرن سازی این هواپیما تعویض موتورهای آن باشد. اولین B-52 توسط موتورهای Pratt-and-Whitney TF33 در دوران جنگ سرد کار می کرد. نیروی هوایی اکنون موتورهای رولزرویس F130 را در B-52J به عنوان بخشی از برنامه تعویض موتور تجاری خود نصب می کند. بمب افکن ارتقا یافته همچنین سیستم های اویونیک ارتقا یافته، نمایشگرهای دیجیتال جدید و یک سلاح استنداف را دریافت خواهد کرد.

ارتقاء اساسی به بمب افکن B-52.

برای دستیابی به برتری هوایی، ایالات متحده می خواست که هواپیمای جدید با حداقل سرعت 482 کیلومتر در ساعت، با شعاع رزمی 8000 کیلومتر، علاوه بر قابلیت حمل سلاح های سنگین، حرکت کند. پیشنهادات چندین تولید کننده بزرگ آن زمان، از جمله شرکت بوئینگ و گلن آل. مارتین ارائه کرد. در نهایت، طرح بوئینگ انتخاب شد و B-52 برای اولین بار در اواخر دهه 1950 پرواز کرد.

در طول سال ها، گونه های مختلفی از Stratofortress معرفی شده اند. B-52H آخرین مدل نیروی هوایی است که به محموله بزرگتر و برد بیشتر مجهز شده است. B-52H، با نام مستعار Buff، سکوی اصلی سلاح های هسته ای و متعارف استراتژیک است. B-52H می تواند بیش از 31750 کیلوگرم سلاح های مختلف را حمل کند.

ارتقاء اساسی به بمب افکن B-52.

نسخه ارتقا یافته B-52J قدرتمندتر خواهد بود. موتور این بمب افکن شامل یک سیستم تولید برق جدید است که بازده سوخت را تا 30 درصد افزایش می دهد. از نظر تسلیحات، این بمب افکن در ابتدا برای حمل سلاح مافوق صوت AGM-183 در نظر گرفته شده بود. با این حال، به نظر می رسد که نیروی هوایی این برنامه را به نفع موشک های کروز مافوق صوت (HACM) کنار گذاشته است.

HACM یک موشک کروز اسکرام جت است که می تواند با سرعتی بیش از 5 ماخ پرواز کند و در مسیر خود به سمت هدف خود مانور دهد و سرنگونی دشمنان را دشوار کند. یک موتور جت معمولی از یک بخش کمپرسور (پره های فن) برای فشرده سازی هوا برای مخلوط شدن با سوخت و احتراق آن استفاده می کند، اما در سرعت های مافوق صوت، این کمپرسور به یک مانع تبدیل می شود و جریان هوا را در سرعت های پایین تر کاهش می دهد. با این حال، یک اسکرام جت از فشار بسیار بالای جریان هوای ورودی به موتور در سرعت‌های مافوق صوت برای کنترل تراکم استفاده می‌کند و آن را به وسیله‌ای بسیار کارآمدتر برای پیشرانش در چنین سرعت‌های بالایی تبدیل می‌کند.

58322

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.