افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
0

ارتش کره جنوبی پس از تشدید تنش ها با کره شمالی در حالت آماده باش قرار دارد

  • کد خبر : 394420
ارتش کره جنوبی پس از تشدید تنش ها با کره شمالی در حالت آماده باش قرار دارد

آفتاب نیوز: بر اساس بیانیه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، کانگ هوپیل، فرمانده عملیاتی این ستاد از طریق ویدئو کنفرانس با فرماندهان یگان های نظامی این کشور مستقر در نزدیکی مرز با کره جنوبی، جلسه هماهنگی اضطراری برگزار کرد. در بیانیه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی آمده است: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این […]

آفتاب نیوز:

بر اساس بیانیه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، کانگ هوپیل، فرمانده عملیاتی این ستاد از طریق ویدئو کنفرانس با فرماندهان یگان های نظامی این کشور مستقر در نزدیکی مرز با کره جنوبی، جلسه هماهنگی اضطراری برگزار کرد.

در بیانیه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی آمده است: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این نشست اضطراری، مقرر شد یگان های ارتش کره جنوبی در نزدیکی مرز با کره شمالی به دلیل تشدید تنش بین دو کشور مستقر شوند. . دو کشور به دلیل اتهامات نفوذ پهپاد سئول در آسمان پیونگ یانگ، وضعیت را به حالت هشدار تغییر دادند.

به گزارش وب سایت شبکه خبری KBS، حدود یک ساعت پس از آنکه ارتش کره جنوبی در ابتدا ادعای کره شمالی مبنی بر نفوذ پهپادهای سئول به آسمان پیونگ یانگ را تکذیب کرد، کیم یونگ هیون، وزیر دفاع کره جنوبی نیز در بیانیه رسمی رد شده این ادعا را تایید کرد.

در همین راستا، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی پیشتر با صدور بیانیه ای، کره شمالی را مسئول تشدید تنش کنونی بین سئول و پیونگ یانگ دانسته و هشدار داده بود که در صورت تهدید امنیت مردم کره جنوبی، پاسخ خواهد داد. قاطعانه

به گزارش ایرنا، خواهر کیم یو جونگ رهبر کره شمالی پیشتر هشدار داده بود که در صورت مشاهده مجدد پهپادهای کره جنوبی در آسمان، سئول با “فاجعه وحشتناک” مواجه خواهد شد.

این اظهارات از طریق خبرگزاری دولتی کره شمالی، یک روز پس از ارسال بالون های این کشور به کره جنوبی و ادعای ارسال پهپادهای کره جنوبی به کره جنوبی در سه نوبت منتشر شد.

کیم یو جونگ تصریح کرد: ما نمی خواهیم عوامل تحریک پهپاد را شناسایی کنیم، اما تاکید می کنیم که اگر پهپادی حامل مواد تبلیغاتی کره جنوبی وارد حریم هوایی ما شود، با اقدام نظامی پاسخ خواهیم داد.

وی به موضع ارتش کره جنوبی که اعلام کرد نمی تواند این ادعاها را تایید کند، واکنش نشان داد و آن را پذیرش ضمنی نقش سئول در این رویداد دانست.

با این حال، کیم یونگ هیون، وزیر دفاع کره جنوبی گفت که نمی تواند این ادعاها را تایید کند.

روز جمعه، وزارت امور خارجه کره شمالی مدعی شد که پهپادهای کره جنوبی در روز 3 اکتبر (12 مهر) و چهارشنبه و پنجشنبه گذشته (18 و 19 اکتبر) در آسمان پیونگ یانگ مشاهده شده و هشدار داد در صورت تکرار چنین پروازهایی تلافی جویانه خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=394420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.