افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

ارتش نیجریه 27 پالایشگاه غیرقانونی را نابود کرد

  • کد خبر : 330559
ارتش نیجریه 27 پالایشگاه غیرقانونی را نابود کرد

به گزارش بازار به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی ارتش نیجریه گفت: ارتش نیجریه دست کم 27 واحد پالایشی غیرقانونی را منهدم کرده و نفت خام دزدیده شده را در پی حملات این هفته به تاسیسات ذخیره سازی غیرقانونی نفت در دلتای رودخانه نیجر کشف کرده است . سرقت نفت خام سالانه میلیون ها دلار […]

به گزارش بازار به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی ارتش نیجریه گفت: ارتش نیجریه دست کم 27 واحد پالایشی غیرقانونی را منهدم کرده و نفت خام دزدیده شده را در پی حملات این هفته به تاسیسات ذخیره سازی غیرقانونی نفت در دلتای رودخانه نیجر کشف کرده است .

سرقت نفت خام سالانه میلیون ها دلار برای نیجریه هزینه دارد.

نیجریه یکی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) سالهاست که صحنه خشونت در بخش نفت دلتای نیجر بوده است، در جنوب این کشور، کاهش تولید و صادرات این کشور باعث شده است. دولت را نگران کرد. بولا تینوبو، رئیس جمهور آفریقا، با یکی از بزرگترین چالش های مالی خود روبرو هستند.

دانجوما جونا دانجوما، سخنگوی رسمی ارتش گفت: در جریان این حملات، حدود 100 هزار لیتر نفت خام سرقتی کشف و ضبط شد و سه خودرو حامل نفت تصفیه شده غیرقانونی نیز توقیف شد.

وی تصریح کرد: این حملات بخشی از عملیات جاری برای جلوگیری از سرقت نفت است. ساکنان دلتای نیجر معتقدند سرقت نفت حق آنهاست زیرا در ازای نشت نفت و آتش سوزی گاز که محیط زیست آنها را از بین می برد و محصولات و محصولات آنها را از بین می برد. منابع ماهیگیری، غرامت کوچکی به آنها پرداخت شده است.

مساحت بسیاری از پالایشگاه های نفت غیرقانونی واقع در امتداد رودخانه های منطقه دلتای جنوبی نیجر بیش از 40 متر مربع نیست.

گزارش ها حاکی از آن است که سارقان نفت، که در زبان محلی به عنوان بانکرینگ شناخته می شوند، از جمله عاملان نشت نفت در نیجریه هستند. سرقت نفت که در زبان محلی نیجریه به آن «محموله غیرقانونی» می گویند، عامل اصلی ناآرامی ها شده است. در صادرات نفت نیجریه

سرقت نفت در نیجریه که درآمد نفتی این کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده، منجر به آلودگی نفتی در منطقه دلتای نیجر شده است.

مجرمان اغلب نفت را با آسیب رساندن به خطوط انتقال می دزدند و از آن در پالایشگاه های محلی استفاده می کنند یا آن را با کامیون های تانکر به خارج از کشور ارسال می کنند.

تحلیلگران بر این باورند که خریداران اصلی محموله های نفت خام نیجریه جنایتکاران سازمان یافته در بالکان و پالایشگاه ها در سنگاپور هستند.

بیشتر این خسارت شامل به دام انداختن نفت و مکیدن آن در مسیر خطوط لوله است که بازار سیاه بسیار جذابی را ایجاد کرده است و بیشتر این سرقت ها با انفجار، آتش سوزی و آلودگی نفتی همراه بوده است.

گزارش ها حاکی از آن است که نیجریه با تولید روزانه 1.3 میلیون بشکه نفت خام، سالانه میلیون ها دلار از درآمد نفتی خود را به دلیل این سرقت ها از دست می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=330559

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.