افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

ارتش اوکراین در خاک روسیه؛ گرفتن بعد از گرفتن

  • کد خبر : 332188
ارتش اوکراین در خاک روسیه؛ گرفتن بعد از گرفتن

برای اولین بار پس از پایان جنگ جهانی دوم، خاک روسیه توسط ارتش یک کشور خارجی اشغال شد و یک شهر مرزی روسیه به نام Sudzha به طور کامل توسط ارتش اوکراین اشغال شد و پیشروی ارتش اوکراین به داخل خاک روسیه و استان مرزی کورسک ادامه دارد. آفتاب نیوز: ارتش اوکراین طی چند روز […]

برای اولین بار پس از پایان جنگ جهانی دوم، خاک روسیه توسط ارتش یک کشور خارجی اشغال شد و یک شهر مرزی روسیه به نام Sudzha به طور کامل توسط ارتش اوکراین اشغال شد و پیشروی ارتش اوکراین به داخل خاک روسیه و استان مرزی کورسک ادامه دارد.

آفتاب نیوز:

ارتش اوکراین طی چند روز گذشته با تکیه بر سلاح های جدیدی که از غرب به ویژه از آمریکا، آلمان و انگلیس دریافت کرده بود، برای اولین بار موفق شد به عمق خاک روسیه نفوذ کند. فشار آتش اوکراین به حدی بود که ارتش روسیه در برخی مناطق عقب نشینی کرد و شهروندان را تخلیه کرد.

از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در 5 مارس 1400 اتحادیه اروپا و غرب و همچنین ناتو از اوکراین حمایت کرده و به طور متوالی بسته های مالی و نظامی به این کشور ارسال کرده اند، اما همواره تاکید کرده اند که این کمک ها مشروط به این است که مقامات دفاعی در کیف، از جمله ولودیمیر زلنسکی، دیگر مجاز به استفاده از این سلاح ها علیه ارتش روسیه در خاک روسیه نباشند.

با اعمال این محدودیت‌ها، غرب همچنین به پوتین اطمینان می‌داد که دایره حمله خود را به سمت سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا ناتو گسترش نخواهد داد، بنابراین روسیه را از دستیابی به هدف اصلی خود یعنی الحاق بخش‌های بیشتری از اوکراین، همانطور که در این اتفاق افتاد، باز می‌دارد. شبه جزیره از کریمه. 2014 و در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما – توقف و ارسال پیام به کرملین بدون اینکه بخواهد آسیب جدی به مسکو وارد کند، اما در مقابل این تجاوز، مانند شبه جزیره کریمه کنار نمی‌ایستد و تماشا نمی‌کند.

به نظر می رسد این رویه در روزهای اخیر تغییر کرده و شاهد هستیم که ارتش اوکراین با اتکا به کمک های ارسالی غرب و با وجود کمبود شدید نیروی انسانی و جنگنده، پیشرفت های چشمگیری داشته است. طبق اعلام رسمی و برای اولین بار پس از پایان جنگ جهانی دوم، خاک روسیه توسط ارتش یک کشور خارجی و یک شهر مرزی روسیه – Sudzha – به طور کامل توسط ارتش اوکراین و ارتش اوکراین در حال پیشروی اشغال شد در خاک روسیه و در استان مرزی کورسک ادامه دارد.

تاکنون شهر سودژا در روسیه به دست ارتش اوکراین افتاده و 82 روستا در منطقه کورسک به کنترل ارتش اوکراین درآمده است.

این شهر تقریباً 10 کیلومتر با مرز اوکراین فاصله دارد و جمعیت آن 5500 نفر است که تقریباً همه آنها تخلیه و به داخل کشور روسیه منتقل شدند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز در پستی در کانال تلگرامی خود گفت که ژنرال الکساندر سیرسکی، فرمانده ارتش از «تکمیل عملیات آزادسازی شهر سودا از دست نیروهای نظامی روسیه» خبر داد.

این بزرگترین پیروزی و پیشروی ارتش اوکراین در خاک روسیه از زمان آغاز جنگ است که از 10 روز پیش با حمله زمین به هوای گسترده علیه استان مرزی کورسک روسیه آغاز شد و منجر به تصرف بخش بزرگی شد. مناطق این استان در یک لحظه

سه چیز در مورد این پیروزی وجود دارد که آن را وحشتناک و حتی کمی غیرعادی می کند.

اول اینکه، هم ایالات متحده، هم آلمان و هم بریتانیا به اوکراین اجازه داده اند از سلاح های تحویلی از این کشورها در حملات تهاجمی استفاده کند و ناگفته نماند که احتمال هدف قرار دادن غیرنظامیان در حملات تهاجمی اوکراین در اعماق خاک روسیه وجود دارد.

آیا آمریکا و متحدان غربی نشانه ای از ضعف نظامی جدی در ارتش روسیه دیده اند که در شرایطی که انتخابات آمریکا و جنگ خاورمیانه و احتمال ورود جمهوری اسلامی ایران به این جنگ، باعث شده است؟ آنها محتاط تر از هر زمان دیگری از جنگ اجتناب کردند، آیا به اوکراین اجازه حملات تهاجمی با کمک سلاح های غربی را دادند؟

نکته دوم سکوت و رضایت مرموز روسیه در قبال این شکست است، از این نظر که هنوز واکنشی نشان نداده و تنها غرب را تهدید و هشدار داده است که این حملات با حمایت ناتو و اوکراین انجام می شود. شرکای غربی این نوع برخورد مسکو با حملات اوکراین حتی در افکار عمومی روسیه نیز مورد سوال قرار گرفت و افسانه شکست ناپذیری “ولادیمیر پوتین” به طور جدی زیر سوال رفته است.

در رابطه با این موضوع، می توان فرض کرد که این طرح جدید پوتین برای جلب افکار عمومی در داخل کشور است و پس از یک سری حملات و ورود بیشتر ارتش اوکراین به خاک روسیه، اقدامی برای مقابله به مثل و دستیابی به هدف خواهد داشت. هدف خود از اشغال و سپس الحاق بیش از نیمی از خاک اوکراین و در این صورت واکنش کشورهای اتحادیه اروپا که هرگز این تجاوز را نمی پذیرند، می تواند شعله جنگ را در دنیایی که در رنج است گسترش دهد. به دلیل جنگ در خاورمیانه و تنش های جهانی ناشی از آن نمی توان جنگ دیگری را تحمل کرد.

سومین نکته ای که می توان به موضوع فوق الذکر مربوط کرد، تمایل عمومی لهستان، همسایه غربی اوکراین و عضو ناتو، برای وارد شدن به جنگ با روسیه است.

روز گذشته نخست وزیر لهستان از آمادگی ارتش کشورش برای جنگ احتمالی با روسیه خبر داد. «دونالد فرانسیسک تاسک» گفت: ما برای جنگ با روسیه آماده می شویم، در زمان جنگ زندگی می کنیم.

وی همچنین گفت: امروز اعلام می کنم که با هم هر روز هر کاری که ممکن است انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که لهستان، ارتش لهستان و مردم لهستان دیگر مجبور به حساب کردن معجزه نباشند.

فیلم های منتشر شده در این کشور نیز از حرکت تانک ها و خودروهای زرهی لهستانی در خیابان های ورشو صحبت می کنند.

لهستان یکی از اعضای ائتلاف ناتو به رهبری ایالات متحده در قاره اروپا است و واکنش ورشو پس از آن رخ داد که دو جنگنده F-16 لهستان در روزهای اخیر یک هواپیمای شناسایی ایلیوشین-20 روسیه را بر فراز دریای بالتیک که کشور را نقض کرده بود، رهگیری کردند. فرماندهی عملیاتی نیروهای مسلح لهستان اعلام کرد که امنیت حریم هوایی یکی از اولویت های نیروهای مسلح لهستان است.

مجموع وقایع جنگ اوکراین دو فرضیه را تقویت می کند. اولا، روسیه در موقعیت ضعیفی قرار داشت و دوران افول ولادیمیر پوتین آغاز شد و شکست در جبهه‌های غربی نوک کوه یخی است که هنوز به طور کامل ظهور نکرده است. در این صورت می توان انتظار داشت که پیشروی ارتش اوکراین به داخل خاک روسیه تا روزی ادامه یابد که پوتین از عزم خود برای الحاق مناطق بیشتری از خاک اوکراین به روسیه صرف نظر کند و این جنگ با صلح پیوند خورده باشد.

فرضیه دوم این است که افکار عمومی روسیه از فرسایش جنگ خسته شده اند و در ماه های اخیر شاهد اعتراضات مدنی سلبریتی ها و هنرمندان علیه آن بوده ایم و پوتین به دنبال اقدامی برای شعله ور شدن آتش جنگ است. حتی به قیمت گسترش آن به دیگر کشورهای اروپایی. و این ناتو است که باید از این وضعیت «نیمه راه» و «بدون پیروزی» اجتناب کند. «هیچ شکستی وجود نخواهد داشت» تا اعتبار او را خدشه دار کند، در این صورت ما نیز منتظر جنگ جهانی سوم خواهیم بود. وقایع روزهای آینده در استان کورسک و در جبهه‌های اطراف شهر سودا به کدام گزینه نزدیک هستیم: صلح یا جنگ جهانی؟

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=332188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.