افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
5

ارتباط طولانی کووید با بیش از 3500 مرگ: گزارش CDC

  • کد خبر : 7311
ارتباط طولانی کووید با بیش از 3500 مرگ: گزارش CDC

15 دسامبر 2022 – گزارش جدید CDC نشان می دهد که بیش از 3500 آمریکایی در طول سال های اول همه گیری بیماری کووید طولانی مدت جان خود را از دست دادند. مردان، افراد بالای 75 سال و جمعیت بومی سرخپوستان آمریکا/آلاسکا در معرض بالاترین خطر مرگ قرار داشتند. دکتر ویلیام شافنر، استاد پزشکی در […]


15 دسامبر 2022 – گزارش جدید CDC نشان می دهد که بیش از 3500 آمریکایی در طول سال های اول همه گیری بیماری کووید طولانی مدت جان خود را از دست دادند. مردان، افراد بالای 75 سال و جمعیت بومی سرخپوستان آمریکا/آلاسکا در معرض بالاترین خطر مرگ قرار داشتند.

دکتر ویلیام شافنر، استاد پزشکی در بخش بیماری‌های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه وندربیلت در نشویل، می‌گوید که مطالعه CDC «مطمئناً بسیار نگران‌کننده است».

او می گوید که اطلاعات جدید نشان می دهد که کووید طولانی مدت جدی تر از آن چیزی است که بسیاری از مردم قبلاً در نظر گرفته بودند. ما می دانیم که کووید طولانی مدت بسیار رایج است و باعث غم و اندوه بسیاری برای بسیاری از بیماران می شود. خوشبختانه با گذشت زمان، بسیاری از این بیماران بهبود می یابند.»

شافنر، که همچنین مدیر پزشکی بنیاد ملی بیماری‌های عفونی است، می‌گوید: «اکنون از گزارش CDC می‌بینیم که در واقع، برخی از مردم می‌میرند».

محققان مرکز آمار سلامت CDC به گواهی‌های مرگ که در آن از کووید طولانی مدت (یا کووید مزمن، کووید طولانی مدت، سندرم پس از کووید و غیره) به عنوان علت مرگ یا یک عامل کمک کننده یاد شده بود، پرداختند. آنها این گواهی ها را با سوابق پزشکی با کد مربوط به COVID-19 مطابقت دادند.

آنها 3544 آمریکایی را شناسایی کردند که از اول ژانویه 2020 تا 30 ژوئن 2022 بر اثر کووید-19 جان خود را از دست دادند. این گروه کسری از 1.02 میلیون نفری است که در آن زمان بر اثر کووید-19 جان باختند. یافته های آنها در دسامبر 2022 منتشر شده است انتشار سریع آمار حیاتی CDC گزارش.

“من فکر می کنم مطالعه جذاب و جالب است. توماس گات، DO، معاون رئیس پزشکی و مدیر پزشکی مرکز بهبودی پس از کووید در بیمارستان دانشگاه استیتن آیلند در نیویورک می‌گوید: این چشم‌اندازی را به عواقب کووید می‌آورد، حتی پس از اینکه تمرکز خود را روی عفونت حاد به پایان رساندیم. شهر.

او می گوید: هنوز روزهای اولیه است. “این فقط نوک کوه یخ است… برای عواقبی که درازمدت با آن روبرو خواهیم شد.”

گات می‌گوید در مورد 3500 مورد مرگ، «فکر می‌کنم در مجموع تعداد کمی است». «احتمالاً تعداد زیادی از مردم مرده اند. ما احتمالاً در اوایل کووید طولانی مدت زیادی را از دست دادیم، اما متوجه نبودیم که این همان چیزی است.

گوت می‌گوید: بعید است گواهی‌های مرگ در اوایل این همه‌گیری شامل عفونت حاد کووید به عنوان عامل مرگ 3 تا 6 ماه بعد باشد. در آینده، این می تواند تغییر کند. کووید طولانی یک بیماری مزمن است، بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که در گواهی فوت ذکر شود.

برخی در معرض خطر بالاتر

بیش از نیمی از مرگ و میرهای مرتبط با کووید طولانی، 57 درصد، در افراد 75 سال و بالاتر رخ داده است. همچنین، مردان 51.5 درصد از مرگ و میرهای طولانی مدت کووید را تشکیل می دهند.

علاوه بر این، 79 درصد از مرگ و میرهای طولانی مدت ناشی از کووید را افراد سفیدپوست غیراسپانیایی تبار تشکیل می دهند و پس از آن 10 درصد افراد سیاه پوست غیر اسپانیایی و حدود 8 درصد افراد اسپانیایی تبار بودند.

حتی با وجود اینکه افراد غیراسپانیایی آمریکایی سرخپوستی/بومی آلاسکا کمتر از 2 درصد از کل مرگ و میرهای طولانی مدت ناشی از کووید را در این مطالعه تجربه کردند، آنها در یک تجزیه و تحلیل جداگانه به عنوان یک گروه پرخطر ظاهر شدند. نرخ مرگ و میر تعدیل شده براساس سن آنها برای کووید طولانی مدت، با 14.8 مرگ به ازای هر 1 میلیون نفر، بالاترین میزان بود. در مقابل، افراد آسیایی غیر اسپانیایی کمترین میزان مرگ و میر تعدیل شده بر اساس سن را داشتند، یعنی 1.5 در هر یک میلیون.

شافنر می‌گوید: گروه‌های اقلیت مانند سرخپوستان آمریکایی و بومیان آلاسکا «از ابتدای همه‌گیری به طور نامتناسبی تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته‌اند – و همچنین از جمله گروه‌هایی بودند که دسترسی و دسترسی به واکسن سخت‌تر بود.

او می گوید که این گزارش نشان می دهد که تلاش برای دستیابی به این جوامع محروم همچنان ضروری است. ما باید این کار را ادامه دهیم – و اگر دلیل دیگری برای انجام آن نیاز داشتیم، اینجاست.

محققان CDC دلیلی مبهم ارائه کردند که چرا نرخ مرگ و میر بالاتر ناشی از کووید طولانی مدت در میان سیاهپوستان و اسپانیایی تبارهای غیر اسپانیایی در این مطالعه یافت نشد، علیرغم اینکه این گروه ها نرخ مرگ و میر بالاتری از COVID-19 داشتند: بسیاری از بیماران COVID-19 در این گروه ها احتمالاً جان خود را از دست داده اند. بیماری اصلی خود را قبل از ابتلای طولانی مدت به کووید.

برخی محدودیت های مطالعه

اگرچه جامعه پزشکی به یادگیری و اذعان به بار طولانی مدت کووید ادامه می دهد و متخصصان مراقبت های بهداشتی بیشتر از این واژه استفاده می کنند، تنوع زیادی وجود دارد، زیرا ما هنوز یک تشخیص واحد برای این بیماری نداریم.

فدا شیب، پزشک متخصص، می گوید: «این واقعیت که تعداد مرگ و میرهای طولانی مدت با برچسب کووید در طول زمان در حال افزایش است، می تواند نتیجه آگاهی بیشتر جامعه پزشکی باشد و بنابراین نتیجه گیری مشخص از این مطالعه را بسیار چالش برانگیز می کند. دانشیار پزشکی در بخش ریوی، مراقبت های ویژه و پزشکی خواب، و مدیر کلینیک مراقبت پس از کووید در کالج پزشکی بیلور در هیوستون.

حتی اگر این مطالعه مرگ و میر بیشتری را در میان مردان نشان داد، «تجربه ما و تجربه دیگران نشان داده است که PASC [post-acute sequelae of COVID] یا بیماران طولانی مدت کووید عمدتاً زنان میانسال هستند.”

شیب به برخی از محدودیت های مطالعه اشاره می کند. برخی از علل مرگ و میر طولانی مدت COVID-19 می تواند ناشی از سایر اختلالات باشد – مانند بیماری قلبی – که خطر مرگ ناشی از خود COVID-19 حاد را افزایش می دهد. همچنین، داده ها شامل اطلاعاتی در مورد مدت زمان بیماری اولیه COVID-19 تا زمان مرگ نمی شود. “بنابراین، تشخیص PASC/طولانی COVID ممکن است خیلی دقیق نباشد.”

شیب می‌گوید: «به طور کلی، این مطالعه شروع خوبی برای جلب توجه بیشتر در مورد جدی بودن بیماری‌های حاد و طولانی کووید است، اما داده‌های دقیق‌تری مورد نیاز است.»

نگه داشتن “پدال روی فلز”

شافنر می گوید که در وهله اول اجتناب از COVID-19 بهترین محافظت در برابر COVID-19 طولانی مدت است. او مانند بسیاری از مقامات بهداشت عمومی، بر اهمیت به روز ماندن واکسیناسیون کووید به عنوان موثرترین استراتژی تاکید کرد.

“ایالات متحده به عنوان یک جمعیت، واقعاً از تقویت کننده های آزاد در دسترس – و واقعاً کاملاً مؤثر – که اکنون در دسترس هستند، استفاده کافی نکرده است.” آخرین تخمین CDC این را گزارش می دهد 13.5 درصد آمریکایی ها 5 سال و بالاتر یک دوز تقویت کننده به روز دریافت کرده اند.

به همین دلیل، شافنر می گوید: «ما باید واقعاً پدال را روی فلز نگه داریم و سعی کنیم پیام را به بیرون برسانیم.

“در این فصل تعطیلات، بهترین هدیه ای که می توانید به خود و اعضای خانواده، عزیزان و دوستان خود بدهید این است که تقویت کننده را دریافت کنید – و هنگام دریافت واکسن تعدادی از آنها را همراه داشته باشید تا آنها بتوانند واکسن را دریافت کنند. تقویت کننده نیز.»

نمایش منابع

منابع:

دکتر ویلیام شافنر، استاد پزشکی، بخش بیماری‌های عفونی، دانشکده پزشکی دانشگاه وندربیلت، نشویل.

توماس گات، DO، رئیس دانشکده پزشکی، و مدیر پزشکی، مرکز بازیابی پس از کووید، بیمارستان دانشگاه استاتن آیلند، شهر نیویورک.

فدا شیب، MD، دانشیار پزشکی، ریه، مراقبت‌های ویژه و پزشکی خواب، و مدیر کلینیک مراقبت پس از کووید، کالج پزشکی بیلور، هیوستون.

CDC: «شناسایی مرگ‌ها با پیامدهای پس از حاد COVID-19 از متن واقعی گواهی فوت: ایالات متحده، 1 ژانویه 2020-30 ژوئن 2022،» «ردیاب داده‌های کووید».

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=7311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.