افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
1

اراکی ها به خوردن این غذا افتخار می کنند!

  • کد خبر : 393462
اراکی ها به خوردن این غذا افتخار می کنند!

۱۴۶۱۳۷۹ 21 بیشتر 1403 07:31 کباب ته تالی یا تتلی یکی از خوشمزه ترین غذاهای محلی اراک است که شباهت زیادی به همان نان کباب دارد. در گویش محلی اراکی به ماهی تابه تال می گویند. بهترین ها: کباب ته تالی یا تتلی یکی از خوشمزه ترین غذاهای محلی اراک است که شباهت زیادی به […]





۱۴۶۱۳۷۹


21 بیشتر 1403 07:31

کباب ته تالی یا تتلی یکی از خوشمزه ترین غذاهای محلی اراک است که شباهت زیادی به همان نان کباب دارد. در گویش محلی اراکی به ماهی تابه تال می گویند.

بهترین ها: کباب ته تالی یا تتلی یکی از خوشمزه ترین غذاهای محلی اراک است که شباهت زیادی به همان نان کباب دارد. در گویش محلی اراکی به ماهی تابه تال می گویند.

با توجه به روش پخت این کباب یعنی قرار دادن مواد کباب در کف تابه، به این غذا کباب ته تالی می گویند.

طرز تهیه کباب تتلی مخصوص بازاری

مدت زمان تهیه و آماده سازی این غذا 60 تا 90 دقیقه می باشد.

میزان مطالب اعلام شده در این آموزش برای 2-3 نفر مناسب می باشد.

درجه سختی تهیه این غذا متوسط ​​است.

مواد لازم برای تهیه کباب ته تالی یا تتلی:

اراکی ها به خوردن این غذا افتخار می کنند!

مرحله اول آماده سازی پیاز

در مرحله اول پیاز را آماده کنید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. با کمک رنده رنده کنید برای افزایش سرعت کار می توانید پیاز را با کمک مخلوط کن یا خردکن پوره کنید. حالا پیازهای رنده شده یا پوره شده را داخل صافی بریزید و آب اضافی پیازها را خوب بگیرید.

مرحله دوم ترکیب پیاز و گوشت چرخ کرده.

در مرحله دوم گوشت چرخ کرده و پیاز رنده شده را در ظرف مناسبی با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم ادویه جات را اضافه کنید

در مرحله سوم به مقدار دلخواه نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه را به گوشت خود اضافه کنید و مواد را خوب ورز دهید تا همه با هم ترکیب شوند.

مرحله چهارم به مواد باربیکیو استراحت دهید.

در مرحله چهارم روی مواد را با پلاستیک بپوشانید و بگذارید مواد گوشت در یخچال استراحت کند. بهتر است مواد را به مدت 30-60 دقیقه در یخچال بگذارید.

مرحله پنجم تهیه سس باربیکیو

در مرحله پنجم برای افزایش سرعت کار به سراغ تهیه سس تالی کباب جذاب خود بروید. پیاز را پوست بگیرید و به قطعات کوچک خرد کنید. در یک ماهیتابه مناسب کمی روغن بریزید و تابه را گرم کنید. پیازهای خرد شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا پیازها شفاف و طلایی شوند.

مرحله ششم سیر و ادویه را اضافه کنید.

در مرحله ششم کمی زردچوبه و فلفل به پیازها اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه ها گرفته شود. در این مرحله به سراغ سیر بروید. سیر را بشویید و پوست بگیرید. آنها را با کمک سیر له کنید. پوره سیر را به محتویات تابه اضافه کنید و تفت دهید تا بوی سیر گرفته شود.

مرحله هفتم رب گوجه فرنگی را اضافه کنید

در مرحله هفتم کمی رب گوجه فرنگی به محتویات تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا رنگ رب تغییر کند و بوی خامی آن به خوبی گرفته شود.

مرحله هشتم آماده سازی BBQ

در مرحله هشتم سیخ ها را آماده کنید. گوشت را از یخچال خارج کرده و به اندازه گردو خرد کنید. کمی آن را در دست خود شکل دهید و صاف کنید. تمام مواد گوشت را به همین ترتیب آماده کنید و سیخ ها را روی سس در حال جوش داخل تابه قرار دهید.

مرحله نهم تهیه سیب زمینی و گوجه فرنگی.

در مرحله نهم به سراغ سیب زمینی بروید. آنها را بشویید و پوست بگیرید. سیب زمینی ها را حلقه ای برش دهید و روی گوشت در تابه قرار دهید. گوجه ها را به همین ترتیب بشویید و حلقه ای برش دهید و روی سیب زمینی ها بچینید.

مرحله دهم پودر غور و آب جوش را اضافه کنید.

در مرحله دهم مقداری پودر زردچوبه به مواد داخل تابه اضافه کنید. آب جوش را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا محتویات قابلمه شروع به جوشیدن کند. حالا درب تابه را ببندید و حرارت را کم کنید. 30 تا 40 دقیقه صبر کنید تا همه مواد خوب بپزند و سس غلیظ شود.

مرحله یازدهم چاشنی را اضافه کرده و غذا را سرو کنید.

در مرحله آخر وقتی سس به غلظت مناسب رسید چاشنی را با کمی نمک تنظیم کنید و در ظرف سرو بریزید. این کباب خوشمزه را می توانید با نان یا برنج میل کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.