افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

اراده مقامات سیاسی ایران و عربستان حل مشکلات دو کشور است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 372372
اراده مقامات سیاسی ایران و عربستان حل مشکلات دو کشور است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشترعبدالله بن سعود الانزی سفیر عربستان در ایران با عبدالعزیز احمد سرحان نماینده و مشاور ویژه دبیرکل جمهوری اسلامی ایران اسلامی وی در رأس هیئتی عالی رتبه با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، موسس و رئیس هیئت امنای دانشگاه ادیان و مذاهب دیدار […]

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشترعبدالله بن سعود الانزی سفیر عربستان در ایران با عبدالعزیز احمد سرحان نماینده و مشاور ویژه دبیرکل جمهوری اسلامی ایران اسلامی وی در رأس هیئتی عالی رتبه با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، موسس و رئیس هیئت امنای دانشگاه ادیان و مذاهب دیدار و گفتگو کرد .

سفیر عربستان در ایران به برنامه های سفارت عربستان برای همکاری مشترک با دانشگاه های ایران اشاره کرد و گفت: همانطور که می دانید ما نیز معتقدیم که باید ارتباطات را افزایش دهیم و در این راستا می توان از فضای مجازی که فرصت های خوبی را ارائه می دهد استفاده بهینه کرد. عربستان و ایران اشتراکات زیادی دارند و ما باید منطقی پیش برویم.

سفیر عربستان افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب به عنوان اتاق فکر نقش بسزایی در ایجاد عقلانیت در بین اندیشمندان دارد. برای ارتقای سطح تعامل و ارتباط مشترک با دانشگاه های ایران تلاش شده است و این دانشگاه پیوندی بین اندیشمندان مسلمان در اقصی نقاط جهان ایجاد می کند.

وی ادامه داد: اراده مقامات سیاسی دو کشور حل مشکلات دو کشور است. همانطور که این وصیت نامه را در آیت الله رئیسی دیدیم، در دکتر بزیکیان هم می بینیم.

عبدالله بن سعود الانزی وی در پایان بر لزوم بهره گیری دوجانبه عربستان و ایران به عنوان کشورهای همسایه از تجربیات یکدیگر و کنار گذاشتن اختلافات گذشته و وحدت برای حل مشکلات مشترک تاکید کرد و افزود: امیدواریم این دیدارها انجام شود. منجر به توافقات مشترک بیشتر شود. فعالیت های علمی و فرهنگی در آینده نزدیک

ایران و عربستان دو بال جهان اسلام هستند

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب با معرفی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب نزدیک است. تپه ها فکر کردن به مراکزی مانند رابطه دنیا. اسلامی امیدواریم این دیدار سرآغاز ارتباط دانشگاه ادیان و مذاهب با مرکز روابط بین الملل باشد. اسلامی و دانشگاه های عربستان سعودی برای همکاری علمی و کار مشترک.

وی ادامه داد: ایران و عربستان دو بال جهان اسلام هستند. قطع ارتباط این دو کشور در سال های اخیر آسیب های زیادی به بار آورده بود و برخی کشورهای ثالث دلیل این قطع را نمی دانستند و برایشان قابل درک نبود و خدا را شکر می کنیم که این مشکل حل شد.

رئیس هیات امنای دانشگاه ادیان و مذاهب با اعلام آمادگی برای گسترش روابط علمی و پژوهشی با دانشگاه های عربستان، تاکید کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب دارای سه ویژگی مهم است. ذهن باز او فکر می کند ما با اهل سنت مشکلی نداریم و مرتب با مذاهب ابراهیمی هم صحبت می کنیم، نمونه آن سفر نایب السلطنه پاپ به این دانشگاه است. این دانشگاه از دین ابراهیمی و سایر ادیان است. نه ابراهیمی او ارتباط خوبی دارد. تقریبا تمام ادیان دنیا در این دانشگاه تدریس می شود.

وی افزود: ثانیاً این دانشگاه دارای تحصیلات تکمیلی است و اکثر دانشجویان ما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند. علاوه بر این، دانشجویانی از 30 کشور مختلف در این دانشگاه حضور دارند و دانشگاه ادیان و مذاهب حدود پانصد جلد کتاب در زمینه ادیان و مذاهب منتشر کرده است، بنابراین دانشگاه ادیان و مذاهب توانایی خوبی در ارتباط با دانشگاه ها دارد. از عربستان سعودی

نواب گفت: این دانشگاه می تواند با نهادهای غیردولتی عربستان ارتباط موثر داشته باشد. در حال حاضر برخی موسسات در ریاض و جده ارتباطات خوبی با این دانشگاه دارند. حضور 14 دانشکده در رشته های مختلف در این دانشگاه نشان می دهد که می توان با موسسات و دانشگاه های عربستان ارتباط خوب و موثری داشت.

وی اعلام کرد: این دانشگاه حدود 13 هزار دانشجوی عراقی دارد که بسیاری از این دانشجویان از دانشگاه ادیان و مذاهب فارغ التحصیل شده اند. فارغ التحصیل زبان عربی در اینجا رایج است و حدود 1000 دانشجوی زبان و ادبیات عرب از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند. فارغ التحصیل علاوه بر این در رشته های دیگر مانند حقوق و علوم قرآنی نیز دانشجویان زیادی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. فارغ التحصیل بوده است

وی افزود: مشکل رئیس جمهور جدید ما نیز این است که چرا روابط ما با کشورهای همسایه ضعیف است و باید با همسایگان خود روابط بیشتری داشته باشیم. ما نیز به این امر اعتقاد داریم و معتقدیم که رابطه ما با همسایگان باید بیشتر از گذشته باشد. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان اهل سنت در این دانشگاه تحصیل می کنند.

نواب تاکید کرد: هیچ دینی تحصیل در این دانشگاه را ممنوع نکرده و مسیحیان و یهودیان می توانند در این دانشگاه تحصیل کنند. در گذشته ایجاد چنین مکانی بسیار سخت بود اما خدا را شکر توانستیم بیش از 30 سال این مرکز را حفظ کنیم و این کار جهادی در راستای همزیستی مسالمت آمیز ادیان الهی بود.

وی در پایان افزود: آینده ایران و عربستان را بسیار روشن می بینم و اخبار آنها را با جدیت دنبال می کنم. قدرت این دو کشور اسلام را قوی و قدرتمند می کند. کشورهای اروپایی نه تنها روابط خود را با ایران قطع نکرده اند، بلکه کشورهای اسلامی بیش از پیش به دنبال روابط موثر با این کشور هستند. من روابط خوبی با رهبران مذاهب مختلف در جهان دارم و امیدوارم بتوانم روابط موثری با رهبران جدید عربستان سعودی برقرار کنم. من جایگاه علمی را بر موضع سیاسی ترجیح می دهم زیرا ایجاد و افزایش روابط علمی و فرهنگی بین مسلمانان برای ما بیش از هر چیز دیگری مهم است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.