افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

ارائه کتاب “فلسفه نماز در ادیان” به دو زبان – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 360566
ارائه کتاب “فلسفه نماز در ادیان” به دو زبان – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری نهر، انجمن ادیان و مذاهب نشست علمی «فلسفه نماز در ادیان» را در دبیرخانه انجمن های علمی قم برگزار کرد. در این نشست حجت الاسلام محمدحسین مختاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان به عنوان نویسنده کتاب «فلسفه نماز در ادیان» به ارائه سخنرانی پرداخت. دکتر محمد کاشانی نائب رئیس هیئت مدیره […]

به گزارش خبرگزاری نهر، انجمن ادیان و مذاهب نشست علمی «فلسفه نماز در ادیان» را در دبیرخانه انجمن های علمی قم برگزار کرد.

در این نشست حجت الاسلام محمدحسین مختاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان به عنوان نویسنده کتاب «فلسفه نماز در ادیان» به ارائه سخنرانی پرداخت.

دکتر محمد کاشانی نائب رئیس هیئت مدیره مجمع ادیان و مذاهب به عنوان دبیر علمی این نشست در ابتدای این نشست گفت: نماز در مکتب اهل بیت(ع) در بین مذاهب بی نظیر است. همه ادیان و اوج ماست وراثت دعای ائمه معصومین علیهم السلام است. در فرهنگ نماز شیعه در هیچ کجای دنیا دعای حجمی وجود ندارد. کتاب «فلسفه نماز در ادیان» یک کتاب دو زبانه به زبان انگلیسی و ایتالیایی است که توسط انتشارات بین در ایتالیا منتشر شده است. بین المللی در سه فصل منتشر شده است.

تاریخچه تالیف کتاب فلسفه نماز در ادیان.

حجت الاسلام محمدحسین مختاری سفیر ایران در واتیکان در ادامه این نشست درباره انگیزه خود از نگارش کتاب «فلسفه نماز در ادیان»، اظهار داشت: انگیزه نگارش این کتاب از سخنان یکی از بزرگان دین بوده است. جماعت که گفت من تمام دعاهای قرآن کریم را آرزومندم. بیاورید و مسائل تفسیری پیرامون آن بیاورید در مراسمی که همه سفرا به دیدار پاپ می روند، جزوه هایی در مورد دعا و نیایش بین حاضران توزیع شد و وقتی آنها را خواندم یاد مضامین دعای امام سجاد افتادم، دعاهایی که محتوای عمیق و کامل تری داشت.

وی ادامه داد: پس از رایزنی ها مقرر شد کار تطبیقی ​​انجام شود و یادداشت جمع آوری شود بیاورید تبدیل شود. ما از نظرات برخی از مفسران بزرگ کتاب مقدس برای استخراج نکات مهم در مورد دعا در اندیشه مسیحی استفاده کردیم و آیات و روایات مرتبط را نیز استخراج کردیم. کتاب «فلسفه نماز در ادیان» به گونه ای نوشته شده است که ابتدا عبارتی از کتاب مقدس آمده و سپس آیه یا روایتی با همین مضمون به صورت مقایسه ای درج شده است.

سفیر ایران در واتیکان افزود: سال 2025 در ایتالیا به عنوان سال مقدس شناخته می شود و این نامگذاری هر چند سال یکبار اتفاق می افتد. تمامی مردم ایتالیا نیز از نظر معنوی به آن توجه ویژه ای دارند و این فصل معنوی تا یک سال ادامه خواهد داشت. به همین منظور سعی کرده ایم کتاب «فلسفه نماز در ادیان» را قبل از آغاز سال 2025 منتشر کنیم تا به دست مبلغان و مبلغان برسد. غیر مبلغین در این فصل معنوی، مسیحیان باید فرازهایی از کتاب مقدس را بخوانند و همچنین با بیان عمیق قرآن و احادیث آشنا شوند. این کتاب در اصل به زبان انگلیسی بود، اما چون زبان تبلیغات در آن کشور ایتالیایی بود، توسط یک استاد ادبیات به ایتالیایی ترجمه شد و به زودی در دانشگاه رم و میلان ارائه خواهد شد.

جایگاه مهم سفارت ایران در واتیکان

حجت‌الاسلام مختاری با اشاره به ویژگی‌های سفارت جمهوری اسلامی در واتیکان گفت: این سفارت به برکت خون این سفارت، ستاد انتشار معارف اهل بیت (ع) در اروپا خواهد بود. شهدا.” ما حامل کلام اهل بیت هستیم و برکت از آنهاست. گفتار ناقص ما اثر دارد چون از دریای تعالیم ائمه می آید.

وی خاطرنشان کرد: وی همچنین در حال تدوین اثر تطبیقی ​​دیگری بر یکی از کتب ارزشمند اخلاقی مسیحیت با عنوانمشابه به مسیح)، همه واعظان مسیحی این کتاب را مطالعه کرده اند و شبیه به کتاب معراج است. شادی است

در قسمت پایانی این نشست، کتاب «فلسفه نماز در ادیان» به زبان های انگلیسی و ایتالیایی با حضور حجت الاسلام «محمدحسین مختاری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان ارائه شد. و نویسنده این کتاب و حجت الاسلام «مهدی فرمانیان» معاون علمی فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع)TO) رونمایی شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=360566

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.