افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
0

ارائه خدمات مشاوره ژنتیک به 1442 شهروند قزوینی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 390087
ارائه خدمات مشاوره ژنتیک به 1442 شهروند قزوینی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا غلامرضایی گفت: مشاوره ژنتیکی به معنای ایجاد رابطه دو سویه است که مشاور در زمینه هایی مانند تشخیص، آگاهی اولیه و مدیریت بیماری با هدف پیشگیری از ناتوانی های ناشی از اختلالات ژنتیکی به مراجعه کنندگان کمک می کند. روش ارثی بیماری و خطر عود آن در سایر اعضای خانواده، […]

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا غلامرضایی گفت: مشاوره ژنتیکی به معنای ایجاد رابطه دو سویه است که مشاور در زمینه هایی مانند تشخیص، آگاهی اولیه و مدیریت بیماری با هدف پیشگیری از ناتوانی های ناشی از اختلالات ژنتیکی به مراجعه کنندگان کمک می کند. روش ارثی بیماری و خطر عود آن در سایر اعضای خانواده، شناسایی روش های موجود برای کاهش عوامل خطر و همچنین کمک به انتخاب موثرترین راه حل برای حل مشکل.

وی ادامه داد: این مشاوره ها برای پیشگیری از نقایص مادرزادی، تولد نوزادان معلول در موارد ازدواج فامیلی و عقب ماندگی ذهنی توصیه می شود.

غلامرضایی گفت: پنج مرکز مشاوره ژنتیک سلامت با سه آزمایشگاه در شهر قزوین طرف قرارداد هستند و افراد واجد شرایطی که به این پنج مرکز پرونده ارسال کرده اند برای دریافت تخفیفات لازم به این آزمایشگاه ها معرفی می شوند.

به گفته این مسئول، ازدواج های خانوادگی، سابقه از کارافتادگی یکی از اعضای خانواده، قرار گرفتن مادر در معرض عوامل خطرناکی مانند مواد مخدر، پرتوها و مواد شیمیایی از موارد مهمی است که آزمایش ژنتیک برای آنها ضروری است.

غلامرضایی ادامه داد: برای پیشگیری از ناتوانی های جسمی، علاوه بر طرح غربالگری ژنتیکی، برنامه ها و طرح های پیشگیرانه از جمله غربالگری شنوایی نوزادان، نوزادان و کودکان سه تا پنج ساله، پیشگیری از تنبلی چشم و شناسایی توانمندی های شناختی اجرا می شود. اختلالات (زوال عقل) برای کاهش ظاهر برخی از انواع ناتوانی ها عمل می کند.

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: مشاوره ژنتیک یکی از برنامه های اصلی این سازمان برای پیشگیری از آسیب است که برای آن برنامه ها و اهداف مشخصی در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=390087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.