افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

ارائه آموزش به بیش از یک میلیون دانش آموز در کشور.

  • کد خبر : 412751
ارائه آموزش به بیش از یک میلیون دانش آموز در کشور.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور «غلام محسن محمدی» وی با بیان اینکه داشتن مهارت بخش مهمی از فرآیند دستیابی به موفقیت در زندگی است، افزود: در 6 ماهه اول سال جاری 1881 نفر (591 نفر در بخش خصوصی (موسسات آموزشی) مراکز صنعتی و تجاری و […]

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور «غلام محسن محمدی» وی با بیان اینکه داشتن مهارت بخش مهمی از فرآیند دستیابی به موفقیت در زندگی است، افزود: در 6 ماهه اول سال جاری 1881 نفر (591 نفر در بخش خصوصی (موسسات آموزشی) مراکز صنعتی و تجاری و بین کارگاهی آزاد و مجاور) و 435755 نفر در بخش دولتی موفق به کسب مهارت های فنی و حرفه ای شدند.

وی دستیابی به بهترین نتایج را منوط به بهترین عملکرد و داشتن بهترین عملکرد را در گرو کسب بهترین مهارت ها عنوان کرد و اظهار داشت: این سازمان وظیفه ارائه آموزش های مهارتی غیررسمی را در دو بخش دولتی و خصوصی با 19 گروه هدف و آموزش های مهارتی در سال 659 بر عهده دارد. مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور (شعبه های ثابت و شهری)، چهار میلیون و 664 کارگاه آموزشی و 27 میلیون و 225 هزار آموزشکده فنی و حرفه ای رایگان فعال در زمینه ثبت نام کارآموزان با هدف تربیت نیروی کار واجد شرایط و نیمه ماهر و گسترش چتر مهارتی ارائه می شود.

مدیرعامل سازمان آموزش فنی و حرفه ای تصریح کرد: سطح مهارت شهروندان یک دغدغه کلیدی است، اما داشتن مهارت های مناسب که می تواند اشتغال پذیری افراد را افزایش دهد و به ایجاد شغل در حال حاضر و در حال حاضر کمک کند بسیار مهم است. آینده

وی با اشاره به بیش از 11 هزار و 700 استاندارد مهارت در قالب کار و شایستگی، اسناد حرفه ای و مهارت های ایرانی در سازمان، گفت: تعداد 158 هزار و 701 زن و 27 هزار و 8054 مرد در بخش دولتی و 330 هزار و 868 زن و 26 هزار و 13 مرد در بخش خصوصی. بخش بخش، در این آموزش ها ثبت نام کرده و پس از گذراندن مراحل آموزشی، برای سنجش مهارت خود معرفی شده اند.

محمدی ارتقای کرامت و صلاحیت حرفه ای مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را برشمرد و اذعان داشت: مربیان بازیگران اصلی در عرصه مهارت آموزی و زمینه ساز دستیابی به سطح دانش و مهارت نیروی کار کشور هستند. و ارائه آموزش های مهارتی در این سازمان توسط بیش از 50000 مربی دولتی و غیردولتی انجام می شود.

وی بیان کرد: مولفه هایی که در بازار کسب و کار در دنیا شکل می گیرد و تاثیر متقابلی در توسعه کشورها و جوامع دارد، در واقع نشان دهنده آینده نه چندان دور اشتغال، تولید و بازار کسب و کار و مردم است. به عنوان اشتغال آینده متقاضیان باید بتوانند با ایجاد موقعیت‌های جدید متناسب با فرصت‌های شغلی، مهارت‌های لازم برای مشاغل جدید را کسب کنند و از این طریق امکانات و امکانات اشتغال خود را در آینده افزایش دهند، بنابراین، استانداردهای کار و شایستگی در این سازمان هستند. بر اساس این مولفه ها فرموله شده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، توسعه مراکز آموزشی در محیط کار واقعی را از دیگر برنامه های موثر این سازمان در زمینه اشتغال زایی و ثبات اشتغال با همکاری اصناف اصناف کشور عنوان کرد. و اظهار داشت: تجربه و مطالعات نشان می دهد که بهترین شکل آموزش در محیط کار واقعی است و 30 درصد از آموزش های مهارتی ارائه شده از طریق این سازمان به صورت تئوری و 70 درصد آموزش ها به صورت عملی و افراد در محیط کار واقعی است. در واحدهای کارگاهی معرفی شده و تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی می باشد. طبق آمار بیش از 58 درصد از این افراد جذب بازار کار می شوند و این طرح باعث افزایش بهره وری ملی می شود.

وی با اشاره به نقش مهم اتحادیه ها در آموزش مستقیم محیط کار واقعی گفت: آموزش و ارتقای مهارت های نیروی کار را در مراکز همجوار و بین کارگاه ها ادامه می دهیم و 91 هزار و 305 نفر در 6 ماهه اول این دوره را طی می کنند. در سال موفق به کسب و به روز رسانی مهارت های مورد نیاز در حوزه صنایع، اتحادیه ها، اصناف و … شدند.

محمدی تصریح کرد: مولفه هایی که در بازار کسب و کار در دنیا شکل می گیرد و تأثیر متقابلی در توسعه کشورها و جوامع دارد، در واقع نشان دهنده آینده نه چندان دور اشتغال، تولید و بازار کسب و کار و مردم است. به عنوان اشتغال آینده متقاضیان باید بتوانند موقعیت های جدید متناسب با فرصت های شغلی ایجاد کنند، مهارت های لازم برای مشاغل جدید را کسب کنند و در نتیجه امکانات و چشم انداز شغلی آینده را افزایش دهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.