افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
0

ادعای گروسی درباره وضعیت مجوز چند بازرس سابق آژانس انرژی اتمی در ایران

  • کد خبر : 375621
ادعای گروسی درباره وضعیت مجوز چند بازرس سابق آژانس انرژی اتمی در ایران

به گزارش رکنا، رافائل گروسی وی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که طبق آخرین رایزنی‌هایش با مقامات تهران، این افراد به فهرست بازرسان فعال آژانس در ایران اضافه نخواهند شد. گفت: کار تمام شد. جمهوری اسلامی ایران در شهریور سال گذشته پس از صدور بیانیه ای ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی […]

به گزارش رکنا، رافائل گروسی وی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که طبق آخرین رایزنی‌هایش با مقامات تهران، این افراد به فهرست بازرسان فعال آژانس در ایران اضافه نخواهند شد.

گفت: کار تمام شد.

جمهوری اسلامی ایران در شهریور سال گذشته پس از صدور بیانیه ای ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی مجوز انتصاب 8 بازرس آلمانی و فرانسوی این نهاد بین المللی در ایران را لغو کرد.

لازم به ذکر است که حق تعیین و لغو انتصاب بازرسان آژانس در ماده 9 موافقتنامه جامع پادمان ایران (INFCIRC/214) به رسمیت شناخته شده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در این خصوص تصریح کرد: اقدامات ایران مبتنی بر حقوق حاکمیتی مندرج در ماده 9 موافقتنامه جامع پادمان بین ایران و آژانس است و جمهوری اسلامی ایران امیدوار است که کشورهای غربی از اجرای الف سیاست سوء استفاده از سازمان‌های بین‌المللی از جمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از انجام فعالیت‌های حرفه‌ای و بی‌طرفانه به دور از فشارهای سیاسی به این سازمان‌ها خودداری کند.

گروسی که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود، روز گذشته (سه شنبه) با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد. بر اساس گزارش ها، در این دیدار دو طرف در خصوص تقویت روابط و همکاری های جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی بحث و تبادل نظر کردند.

متعاقبا مدیر کل آژانس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) این دیدار را مهم توصیف کرد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.