افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

ادعای رویترز: ایران تحویل پرتابگرهای ICBM به روسیه را به تعویق انداخته است/ یکی از دلایل این اقدام احتمالاً احتمال مذاکره ایران با قدرت های غربی برای کاهش تنش است.

  • کد خبر : 370710
ادعای رویترز: ایران تحویل پرتابگرهای ICBM به روسیه را به تعویق انداخته است/ یکی از دلایل این اقدام احتمالاً احتمال مذاکره ایران با قدرت های غربی برای کاهش تنش است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): العربیه: منابع خبرگزاری رویترز که یک دیپلمات اروپایی، یک مقام اطلاعاتی اروپا و یک مقام آمریکایی بودند، می گویند دلیل عدم ارسال پرتابگرهای موشک فتح 360 توسط ایران به روسیه را نمی دانند. اما به این ترتیب این موشک ها فعلا عملیاتی نخواهند شد. در حالی که این مقام آمریکایی […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

العربیه: منابع خبرگزاری رویترز که یک دیپلمات اروپایی، یک مقام اطلاعاتی اروپا و یک مقام آمریکایی بودند، می گویند دلیل عدم ارسال پرتابگرهای موشک فتح 360 توسط ایران به روسیه را نمی دانند. اما به این ترتیب این موشک ها فعلا عملیاتی نخواهند شد.

در حالی که این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، به رویترز گفت که ایران هنگام ارسال موشک‌ها به روسیه، پرتابگرهای خود را تحویل نداده است، یک مقام اطلاعاتی اروپایی نیز گفت که انتظار نمی‌رود این پرتابگرهای متحرک به این زودی‌ها وارد روسیه شوند.

خبر ارسال موشک های بالستیک قاره پیما ساخت ایران به روسیه ماه گذشته منتشر شد که با واکنش شدید آمریکا و اروپا مواجه شد.

دو کارشناس نظامی به رویترز گفتند که این می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از جمله احتمال تغییر پرتابگرها از سوی روسیه و امکان مذاکره ایران با قدرت های غربی برای کاهش تنش با تاخیر در تحویل پرتابگرها به روسیه.

مسعود مزکیان، رئیس جمهور ایران در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود ارسال موشک های قاره پیما به روسیه را تکذیب کرد و اظهار داشت که طبق گفته مقامات مربوطه در دو ماه اخیر چنین اقدامی صورت نگرفته است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در 10 سپتامبر اعلام کرد که موشک های ارسالی ایران به روسیه می تواند ظرف چند هفته در جنگ علیه اوکراین استفاده شود.

بلینکن این موشک ها با برد بیش از 120 کیلومتر را خطری برای امنیت اروپا دانست و اظهار داشت: روسیه با استفاده از آنها می تواند مواضع دور از خط مقدم را هدف قرار دهد.

در حالی که ایالات متحده، آلمان، فرانسه و بریتانیا اعلام کردند که تحریم هایی را علیه ایران به دلیل ارائه موشک های بالستیک قاره پیما به روسیه اعمال خواهند کرد، اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی تحریم ها علیه دولت ایران است.

«رویترز» پیش از این بر اساس اطلاعات کشتیرانی از انتقال این موشک ها از دریای خزر به روسیه خبر داده بود.

با این حال، فابیان هینز، کارشناس نظامی که در مورد موشک های ایران تحقیق می کند، معتقد است که ایران تحویل پرتابگرها را به تاخیر نینداخته، بلکه سعی دارد تغییراتی ایجاد کند تا امکان استفاده از این پرتابگرهای متحرک در زمستان سخت اوکراین را فراهم کند. این پرتابگرها با قطعات. ساخته شده توسط مرسدس و سایر شرکت ها در انجام تغییرات لازم به تعویق افتاده است.

به گفته این کارشناس نظامی، روسیه نیز می تواند در تلاش برای ایجاد تغییراتی در این پرتابگرهای متحرک باشد.

اما دیوید آلبرایت، بازرس سابق هسته ای سازمان ملل، می گوید که مسعود مزیکیان و دیگر مقامات ایرانی اولین آزمایش خود را هفته آینده در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل انجام خواهند داد تا با مقامات اروپایی برای یافتن راه حلی برای کاهش تنش بین دو طرف گفتگو کنند. . در مورد برنامه هسته ای

به گفته وی، با تأخیر در تحویل این پرتابگرها، دولت ایران می‌تواند از آن برای مذاکره و کسب امتیاز استفاده کند، زیرا «اگر فرض کنیم موشک‌های ایران همزمان در اوکراین فرود بیایند، ایران با محکومیت گسترده ایالات متحده مواجه خواهد شد. ملت ها.” مجمع عمومی.» این طور خواهد بود». اما او به توافق اساسی بین دو طرف خوشبین نیست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.