افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

ادعای جدید نتانیاهو علیه ایران

  • کد خبر : 352843
ادعای جدید نتانیاهو علیه ایران

آفتاب نیوز: نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام کرد که فیلادلفیا را بین «کنترل محور فیلادلفیا» و «آزادسازی اسرای صهیونیستی» انتخاب خواهد کرد. نتانیاهو همچنین تصریح کرد: همه ما می خواهیم افراد ربوده شده را بازگردانیم، اما مناطقی وجود دارد که نباید آنها را رها کنیم، از جمله محور فیلادلفیا. ادعای جدید نتانیاهو این […]

آفتاب نیوز:

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام کرد که فیلادلفیا را بین «کنترل محور فیلادلفیا» و «آزادسازی اسرای صهیونیستی» انتخاب خواهد کرد.

نتانیاهو همچنین تصریح کرد: همه ما می خواهیم افراد ربوده شده را بازگردانیم، اما مناطقی وجود دارد که نباید آنها را رها کنیم، از جمله محور فیلادلفیا.

ادعای جدید نتانیاهو این است که حماس از طریق فیلادلفیا به ایران و یمن متصل است و سلاح از طریق گذرگاه های این کریدور قاچاق می شود.

نتانیاهو گفت: عناصر مسلح از غزه وارد شبه جزیره سینا می شوند و سپس به یمن، ایران و مناطق دیگر می روند.

بهانه بی بی این است که اگر اسرائیل از فیلادلفیا عقب نشینی کند، حماس می تواند گروگان ها را به سینا، ایران یا یمن منتقل کند!

این ادعا در حالی مطرح می شود که محور فیلادلفیا با نیروهای نظامی ارتش مصر هم مرز است نه ایران. ارتش مصر با تل آویو هماهنگی کامل دارد. این نقطه در غزه بیش از 1200 کیلومتر با ایران فاصله دارد.

از سوی دیگر فیلادلفیا در زمین و هوا با موانعی از سوی ارتش مصر، ارتش اردن، ارتش عربستان سعودی و ناتو مواجه است و امکان ارتباط با ایران وجود ندارد. علاوه بر این، اگر حماس استراتژی ادعایی نتانیاهو را داشت، قبل از اشغال فیلادلفیا، گروگان‌ها را از غزه خارج می‌کرد.

مرکز فیلادلفیا کجاست؟

غزه با مصر 14 کیلومتر مرزی به عرض 100 متر دارد. این خط مرزی کریدور فیلادلفیا نامیده می شود.

کریدور فیلادلفیا از دریای مدیترانه تا گذرگاه کرم ابوسالم امتداد دارد. این کریدور شهر رفح را به دو قسمت تقسیم کرده است. این مرز بر اساس توافق سازش مصر و اسرائیل در سال 1979 ایجاد شد.

رژیم صهیونیستی در سال 2005 مجبور به عقب نشینی از شهر غزه شد. اسرائیل و مصر امسال توافق کردند که مرزبانان مصری این کریدور را زیر نظر بگیرند.

رژیم صهیونیستی این کریدور را فیلادلفیا و مقامات مصری آن را صلاح الدین نامیده اند. صلاح الدین نام فرمانده یکی از جنگ های صلیبی بین مسیحیان و مسلمانان بود.

موضع مصر چیست؟

مصر با اقدامات رژیم صهیونیستی در کریدور فیلادلفیا مخالف است. اما مخالفت مصر به خاطر فلسطین نیست.

به گفته مصر، حماس نماینده یک تهدید امنیتی است و این گروه را شاخه ای از اخوان المسلمین می داند. در سال های اخیر، قاهره در سرکوب آنچه قاچاق به غزه می خواند و شناسایی تونل های حماس تردیدی نداشته است.

مصر نگران است که جنگ غزه منجر به مهاجرت مردم فلسطین به صحرای سینا شود و اشغال کریدور فیلادلفیا در حال حاضر مانع از پایان جنگ می شود.

قاهره معتقد است که ورود مهاجران غزاوی به مصر باعث بی ثباتی و فشار اقتصادی بر مصر خواهد شد. علاوه بر این، ژنرال السیسی در سال 2013 کودتا کرد و دولت کوتاه مدت اخوان المسلمین را سرنگون کرد. به همین دلیل حماس نمی خواهد اثری از خود در این کشور بگذارد.

بنابراین، استدلال نتانیاهو در مورد ارتباط غزه و ایران از طریق کریدور فیلادلفیا، صرفاً مانعی برای جلوگیری از آتش بس است. زیرا ارتش مصر در سال های اخیر همراه با ارتش اسرائیل در محاصره غزه شرکت کرده است.

اشغال فیلادلفیا و مسئله بقا!

شرط حماس برای پذیرش آتش بس، «خروج نیروهای اسرائیلی» از غزه است. اسامه حمدان یکی از رهبران حماس گفت: محور فیلادلفیا مرز مشترک فلسطین و مصر است و حضور رژیم صهیونیستی در آنجا به معنای ادامه اشغال است که حماس آن را نمی پذیرد.

«ایهود باراک» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی مدعی شد که نتانیاهو شرایط و ملاحظات جدیدی را برای اطمینان از نقض توافق پیشنهاد می کند.

یایر لاپید، رهبر اپوزیسیون و نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفت: مشکل در محور فیلادلفیا نیست، بلکه در محور بن گوئر وزیر امنیت داخلی و اسموتریچ وزیر دارایی است و اینها بهانه ای برای شکست زندانی است. قرارداد مبادله.”

گالانت وزیر جنگ اسرائیل در پاسخ به سخنان نتانیاهو گفت: شرم آور است که کریدور فیلادلفیا را به قیمت جان گروگان ها در اولویت قرار دهیم.

روزنامه هاآرتص نوشت که مخالفت گالانت با نتانیاهو بر سر کریدور فیلادلفیا نشان می دهد که اصرار نتانیاهو بر ماندن در فیلادلفیا ربطی به نیازهای نظامی و امنیتی ندارد.

«الجزیره» قطر نوشت بسیاری از تحلیلگران معتقدند که «پایان جنگ می تواند پایان نخست وزیری نتانیاهو باشد». به همین دلیل است که نتانیاهو آتش‌های متعدد – مانند غزه و کرانه باختری – را تا زمانی که به نقطه‌ای برسد که احساس کند می‌تواند در انتخابات دیگری پیروز شود، روشن نگه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=352843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.