افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

ادعای جدید اسرائیل در یک قدمی حمله به ایران!

  • کد خبر : 407638
ادعای جدید اسرائیل در یک قدمی حمله به ایران!

الجزیره با استناد به این شبکه اسرائیلی افزود: نتانیاهو امشب جلسه ای برای بررسی پاسخ به ایران برگزار خواهد کرد و احتمالا این حمله در روزهای آینده انجام خواهد شد. شبکه 12 این رژیم اعلام کرد: ارزیابی نهادهای امنیتی اسرائیل این است که ایران برخلاف گذشته سریعاً به حمله اسرائیل پاسخ خواهد داد، به همین […]

الجزیره با استناد به این شبکه اسرائیلی افزود: نتانیاهو امشب جلسه ای برای بررسی پاسخ به ایران برگزار خواهد کرد و احتمالا این حمله در روزهای آینده انجام خواهد شد.

شبکه 12 این رژیم اعلام کرد: ارزیابی نهادهای امنیتی اسرائیل این است که ایران برخلاف گذشته سریعاً به حمله اسرائیل پاسخ خواهد داد، به همین دلیل ایالات متحده آمریکا تصمیم به شمارش گرفت. سامانه های ضد موشکی تاد به اسرائیل که بخشی از آمادگی بیشتر برای مقابله با واکنش ایران است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۹۳ در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور اسماعیل هنیه و همچنین ترور سید حسن نصرالله و سردار عباس نیل‌فروشان، نیروی هوافضای سپاه ده‌ها موشک بالستیک را علیه اهداف نیروهای امنیتی در قلب سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

سپاه همچنین هشدار داد: هشدار داده می شود که در صورت واکنش نظامی رژیم صهیونیستی به این عملیات که مطابق با حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است، با حملات کوبنده و مخرب بیشتری مواجه خواهد شد.

سامانه TOD محصول شرکت آمریکایی لاکهید مارتین است و برای رهگیری موشک های بالستیک کوتاه و میان برد طراحی شده است. مهمات آن می تواند اهدافی را در فاصله 150 تا 200 کیلومتری و در ارتفاع 150 کیلومتری هدف قرار دهد.

رهگیرهای این سامانه پدافندی برای هدف قرار دادن موشک هایی طراحی شده اند که در مرحله نهایی پرواز خود وارد جو زمین و خارج می شوند.

قابلیت های سامانه تاد مشابه سامانه «پیکان-2» اسرائیل است. علاوه بر این، اسرائیل از سامانه «پیکان-3» برای بردهای بلندتر و سامانه فلاخان داوود برای برد متوسط ​​تا بلند و سامانه معروف «گنبد آهنین» برای تهدیدات برد کوتاه‌تر استفاده می‌کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.