افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

ادعای جدید آمریکا علیه ایران، روسیه و چین

  • کد خبر : 406779
ادعای جدید آمریکا علیه ایران، روسیه و چین

به گزارش خبرآنلاین، مقامات اطلاعاتی آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره امنیت انتخابات ریاست‌جمهوری آتی گفته‌اند که عوامل خارجی ممکن است تهدیدات فیزیکی و خشونت را در نظر بگیرند و به احتمال زیاد برای ایجاد بلاتکلیفی در زمینه انتشار اطلاعات نادرست اقدام خواهند کرد. جامعه و تضعیف روند انتخاباتی که آنها ارائه می کنند. به […]

به گزارش خبرآنلاین، مقامات اطلاعاتی آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره امنیت انتخابات ریاست‌جمهوری آتی گفته‌اند که عوامل خارجی ممکن است تهدیدات فیزیکی و خشونت را در نظر بگیرند و به احتمال زیاد برای ایجاد بلاتکلیفی در زمینه انتشار اطلاعات نادرست اقدام خواهند کرد. جامعه و تضعیف روند انتخاباتی که آنها ارائه می کنند.

به گزارش ایسنا، یک مقام اداره کل مدیریت اطلاعات کشور اظهار کرد: بازیگران خارجی به ویژه روسیه، ایران و چین همچنان به دنبال دامن زدن به روایت های تفرقه انگیز برای ایجاد تفرقه در میان آمریکایی ها و تضعیف اعتماد آنها به نظام دموکراتیک آمریکا هستند.

وی افزود: این فعالیت ها مطابق با آنچه این بازیگران در راستای منافع خود می بینند، حتی در شرایطی که تاکتیک های آنها همچنان در حال تکامل است، است.

این مقام در ادامه تاکید کرد که بازیگران با نفوذ به ویژه روسیه، ایران و چین از انتخابات قبلی آمریکا درس گرفته اند و آمادگی بیشتری برای استفاده از فرصت ها برای دامن زدن به ناآرامی دارند.

وی همچنین تصریح کرد: این بازیگران می توانند از همان ابزاری که در دوره پیش از انتخابات استفاده کردند، به ویژه از طریق عملیات اطلاعاتی و سایبری استفاده کنند و همچنین می توانند تهدید فیزیکی و تحریک به خشونت را نیز مدنظر قرار دهند.

اما به گفته مقامات، جامعه اطلاعاتی ایالات متحده هیچ مدرکی دال بر همکاری روسیه، چین و ایران در زمینه فعالیت های نفوذ در انتخابات ندیده است، و در حالی که بازیگران خارجی ممکن است سعی در ایجاد اختلال در روند رای گیری و دامن زدن به نارضایتی داشته باشند، سیستم رای گیری به اندازه کافی امن است که آنها می توانند. نتیجه را تغییر دهید

برخی بازیگران خارجی نیز در این دوره (پس از انتخابات) توانایی دامن زدن به اعتراضات و اقدامات خشونت آمیز را دارند. به ویژه، ایران و روسیه احتمالاً مایلند حداقل تاکتیک هایی را در نظر بگیرند که به چنین خشونتی کمک می کند.

این مقام دفتر مدیریت اطلاعات ملی آمریکا تصریح کرد: برخی از بازیگران خارجی نیز در این دوره (پس از انتخابات) توانایی تحریک اعتراض و اقدامات خشونت آمیز را دارند. به ویژه، ایران و روسیه احتمالاً مایلند حداقل تاکتیک هایی را در نظر بگیرند که به چنین خشونتی کمک می کند.

این ادعاها در حالی از سوی این مقامات آمریکایی تکرار می شود که جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است که به هیچ وجه به دنبال مداخله در انتخابات آمریکا نیست و برنده این رقابت برای ایران مهم نیست و رویکرد تهران در قبال واشنگتن باعث شده است. تغییر کرد. . خیر

به گزارش رویترز، یک یادداشت محرمانه منتشر شده پس از یک جلسه توجیهی شورای اطلاعات ملی هشدار داد که عوامل خارجی تقریباً به طور قطع ادعاهای دروغین پس از انتخابات در مورد بی نظمی های انتخاباتی را تقویت خواهند کرد.

شورای امنیت ملی همچنین گفت که آنها همچنین ممکن است از حملات سایبری و جاسوسی برای مختل کردن اخبار و وب سایت های دولتی عمومی برای ایجاد سردرگمی در مورد نتایج و انتشار اطلاعات نادرست در مورد روند شمارش آرا استفاده کنند.

انتظار می‌رود رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا که در پنجم نوامبر برگزار می‌شود، نزدیک باشد. نظرسنجی رویترز/ایپسوس که روز سه‌شنبه منتشر شد نشان داد که کامالا هریس، معاون دموکرات رئیس‌جمهور آمریکا با ۴۶ درصد نسبت به ۴۳ درصد از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه پیشی گرفته است.

سخنگوی سفارت چین در آمریکا در پاسخ به این اظهارات گفت: چین قصد دخالت در انتخابات را ندارد و امیدوار است هرکس پیروز شود متعهد به توسعه مناسب و پایدار روابط چین و آمریکا باشد.

مقامات روسیه پیشتر اتهامات مربوط به دخالت مسکو در انتخابات آمریکا را رد کرده بودند.

311311

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.