افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

ادعای بورل: ایران و حزب الله مسئول اجرای قطعنامه 1701 هستند

  • کد خبر : 409650
ادعای بورل: ایران و حزب الله مسئول اجرای قطعنامه 1701 هستند

به گزارش رکنا، بورل با اشاره به اینکه دیروز نماینده اتحادیه اروپا در کنفرانس بین المللی حمایت از مردم و حاکمیت لبنان در پاریس بود، تاکید کرد که وضعیت این کشور بسیار وخیم است و پایان درگیری حزب‌الله و رژیم صهیونیستی نیازمند تلاش‌های عاجل و گسترده است، وی با تاکید بر اینکه باید مسیری محکم […]

به گزارش رکنا، بورل با اشاره به اینکه دیروز نماینده اتحادیه اروپا در کنفرانس بین المللی حمایت از مردم و حاکمیت لبنان در پاریس بود، تاکید کرد که وضعیت این کشور بسیار وخیم است و پایان درگیری حزب‌الله و رژیم صهیونیستی نیازمند تلاش‌های عاجل و گسترده است، وی با تاکید بر اینکه باید مسیری محکم و سریع بر اساس هفت گام ضروری ایجاد شود.

بورل در این رابطه اظهار داشت: اولین گام آتش بس است، بدون توقف درگیری ها، هیچ کاری امکان پذیر نخواهد بود، در این زمینه لازم است برای نقض قوانین بین المللی بشردوستانه مسئولیت هایی ایجاد شود.

وی ادامه داد: گام دوم باید سازماندهی هر چه سریعتر انتخابات ریاست جمهوری که مدت ها به تعویق افتاده است باشد.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا تصریح کرد: گام سوم اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل است. اجرای این قطعنامه به وضوح توسط منافع خارج از لبنان مختل شده است. در این زمینه، ما باید به وضوح مسئولیت حزب الله و ایران را بشناسیم.»

وی افزود: گام چهارم بازگرداندن حاکمیت لبنان بر خاک این کشور است که مستلزم استقرار نیروهای مسلح لبنان در سراسر کشور به ویژه در جنوب است و آنها باید تنها نیروی نظامی حاضر در آنجا باشند.

بورل ادامه داد: گام پنجم تضمین حضور نیروهای یونیفل در جنوب لبنان با اعطای مأموریت جدید و بسیار قوی تر است.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به گام ششم گفت: ارائه کمک های بشردوستانه اضطراری و بدون قید و شرط به مردم لبنان ضروری و فوری است، گفت: اتحادیه اروپا نقش خود را در این زمینه ایفا می کند و به کار خود ادامه خواهد داد. این رابطه.”

بورل با طرح آخرین گام گفت: در نهایت در گام هفتم باید آماده باشیم تا پس از انتخاب رئیس جمهور جدید کمک های اقتصادی قوی ارائه کنیم.

این مقام اروپایی در پایان تاکید کرد: جامعه جهانی موظف است برای برقراری صلح در لبنان هر کاری که ممکن است انجام دهد. ما باید تصمیمات خود را بگیریم و به نفع مردم لبنان و کل منطقه عمل کنیم.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.