افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

ادعای ایلان ماسک درباره ساخت ماشینی که پرواز می کند!

  • کد خبر : 306169
ادعای ایلان ماسک درباره ساخت ماشینی که پرواز می کند!

بر اساس گزارش جدید فعلی؛ ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا او اخیرا در پستی در پلتفرم X اعلام کرد که خودروی «رودستر» قادر به پرواز خواهد بود. البته او جزئیات بیشتری برای حمایت از ادعای خود فاش نکرد، اما این توییت توجه بسیاری از ناظران صنعت را به خود جلب کرد. در کنار این موارد باید […]

بر اساس گزارش جدید فعلی؛ ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا او اخیرا در پستی در پلتفرم X اعلام کرد که خودروی «رودستر» قادر به پرواز خواهد بود.

البته او جزئیات بیشتری برای حمایت از ادعای خود فاش نکرد، اما این توییت توجه بسیاری از ناظران صنعت را به خود جلب کرد.

در کنار این موارد باید توجه کرد. الون ماسک او سابقه طولانی در طرح ادعاهایی دارد که بعداً نادرست بودن آنها مشخص شد. با این حال، خودروی آینده “تسلا رودستر” احتمالا سرعت بالایی خواهد داشت. ماسک قبلاً ادعا کرده بود که رودستر می تواند پرواز کند. این در حالی است که انتظار برای عرضه رودستر پس از معرفی همچنان ادامه دارد. این خودرو 7 سال پیش طی مراسمی معرفی شد. رودستر خودروی پرچمدار این برند است که از سال 2020 تاکنون عرضه نشده است. ابتدا قرار بود این وسیله نقلیه جایگزین رودستر 2008 شود.

در اصل، رودستر باید توانایی شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 1.9 ثانیه داشته باشد. آن سرعت در آن زمان خارق العاده بود، اما اکنون چندان عجیب نیست. در حال حاضر چندین خودروی تسلا و لوسید ساخته شده اند که شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت کمتر از 2 ثانیه دارند. علاوه بر این، ابرخودروهای این رده، مانند رودتزر، می توانند این عملکرد را در 1.7 ثانیه به دست آورند.

در سال 2021، ایلان ماسک ادعا کرد که رودستر می تواند در 1.1 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و برای این کار از فناوری SpaceX استفاده می کند که شامل 10 موتور موشک کوچک است که در اطراف خودرو قرار گرفته اند. این ویژگی در سال 2018 اعلام شد و این اولین باری است که ماسک ادعا می کند رودستر قادر به پرواز خواهد بود.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این خودرو امسال معرفی می شود و در سال 2025 وارد تولید می شود، قیمت پایه این خودرو 200 هزار دلار خواهد بود اما تسلا هنوز قیمت فعلی آن را اعلام نکرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=306169

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.