افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

ادعای اوکراین درباره قصد روسیه برای حمله به تاسیسات هسته ای

  • کد خبر : 370802
ادعای اوکراین درباره قصد روسیه برای حمله به تاسیسات هسته ای

وزیر خارجه اوکراین مدعی شد روسیه قبل از زمستان برای حمله به تاسیسات هسته ای کشورش برنامه ریزی کرده است. به گزارش ایسنا، «آندری سیبیها» وزیر امور خارجه اوکراین امروز شنبه (31 شهریور) با انتشار توییتی اعلام کرد که روسیه قصد دارد پیش از فرا رسیدن هوای زمستانی به تاسیسات هسته ای اوکراین حمله کند. […]

وزیر خارجه اوکراین مدعی شد روسیه قبل از زمستان برای حمله به تاسیسات هسته ای کشورش برنامه ریزی کرده است.

به گزارش ایسنا، «آندری سیبیها» وزیر امور خارجه اوکراین امروز شنبه (31 شهریور) با انتشار توییتی اعلام کرد که روسیه قصد دارد پیش از فرا رسیدن هوای زمستانی به تاسیسات هسته ای اوکراین حمله کند. از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و متحدان کی‌یف می‌خواهد تجهیزات نظارتی دائمی را در نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین مستقر کنند.

سیبیها در متن پیام خود که در شبکه اجتماعی منتشر شده است، نوشته است: «به ویژه، این حملات شامل سیستم های توزیع باز در نیروگاه های هسته ای و پست های انتقال است که برای عملکرد ایمن انرژی هسته ای حیاتی هستند.

وی در مورد این اظهارات توضیح بیشتری نداد.

همزمان، آندری یرماک، رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین نیز مسئولیت تهدید حمله روسیه به تاسیسات هسته ای اوکراین را بر عهده گرفت و خواستار واکنش سریع جهانی به این تهدید شد.

در اواخر ماه اوت بود که رسانه ها و مقامات روسی از طرح اوکراینی ها برای حمله به نیروگاه های هسته ای کورسک و زاپوریژیا خبر دادند و متعاقبا روسیه را به انجام این اقدامات تحریک آمیز متهم کردند.

اندکی پس از تهاجم سال 2022 به اوکراین، نیروهای روسی امنیت تاسیسات هسته ای زاپوریژیا، بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا را به دست گرفتند. از آن زمان مسکو تلاش کرد تا از آسیب رساندن به این نیروگاه که می تواند منجر به فاجعه هسته ای شود، جلوگیری کند، اما نیروهای اوکراینی به حملات بسیار تحریک آمیز علیه این تاسیسات ادامه دادند.

در 26 آگوست، وزارت خارجه روسیه از سازمان های بین المللی به ویژه سازمان ملل و آژانس بین المللی انرژی اتمی خواست تا آمادگی اوکراین برای فعالیت های هسته ای علیه نیروگاه های هسته ای روسیه را محکوم کنند. «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای گفت: اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد که رژیم کی‌یف برای حمله به نیروگاه هسته‌ای در منطقه کورسک آماده می‌شود. ما از سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌خواهیم که فوراً این اقدامات تحریک‌آمیز توسط کی‌یف را محکوم کرده و از اختلال در امنیت نیروگاه هسته‌ای کورسک که می‌تواند منجر به یک فاجعه انسانی شود، جلوگیری کنند. “در مقیاسی در اروپا گسترده خواهد شد.”

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370802

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.