افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
3

ادعای آمریکا در مورد حمله به تاسیسات مورد استفاده ایران در سوریه – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 112448
ادعای آمریکا در مورد حمله به تاسیسات مورد استفاده ایران در سوریه – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آمریکا به حملات موشکی گروه های مقاومت واکنش نشان داد. به این معنا، وزارت دفاع ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرد که دو امکانات ما در شرق سوریه که توسط سپاه و گروه های مرتبط استفاده می شود، ضربه زدیم. پنتاگون یا وزارت دفاع آمریکا نیز […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آمریکا به حملات موشکی گروه های مقاومت واکنش نشان داد.

به این معنا، وزارت دفاع ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرد که دو امکانات ما در شرق سوریه که توسط سپاه و گروه های مرتبط استفاده می شود، ضربه زدیم.

پنتاگون یا وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که ارتش آمریکا اوایل امروز یک حمله هوایی علیه دو سایت «مرتبط با سپاه پاسداران ایران» در شرق سوریه انجام داد.

وزارت دفاع آمریکا گفته است که حملات در سوریه در پاسخ به یک سری حملات مداوم علیه پرسنل آمریکایی در عراق بوده است.

ساعاتی قبل برخی منابع صدای انفجار را در میدان گاز شنیده بودند کونکو گفته می شود که این انفجارها در حومه شمالی دیرالزور سوریه به دلیل هدف قرار دادن پایگاه نظامی آمریکا در حومه غازی رخ داده است.کونکوبا چندین موشک و موشک در شرق سوریه واقع شد.

هنوز جزئیاتی از خسارات احتمالی و خسارات وارده به این پایگاه نظامی اعلام نشده است و به نظر می رسد پایگاه مذکور آمریکا هدف گروه های مقاومت قرار گرفته است.

این دومین حمله به پایگاه نظامی فوق الذکر در سوریه در کمتر از 10 روز بود.

هفته گذشته گروه مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه ای مسئولیت حمله به پایگاه نظامی آمریکا در میدان غازی را بر عهده گرفت. کونکو گروه مقاومت اسلامی عراق در این بیانیه اعلام کرد: مجاهدان مقاومت اسلامی عراق پایگاه متجاوزان آمریکایی را در حومه غزه منهدم کردند. کونکو در شمال شرق دیرالزور با موشک حمله کردند و اهداف با دقت مورد اصابت قرار گرفت.

منابع محلی گفتند که پس از این حمله، سربازان آمریکایی مستقر در این پایگاه در حالت آماده باش هستند. خوب جنگنده ها و هلیکوپترهای آمریکایی نیز بر فراز این منطقه پرواز کردند.

مقاومت اسلامی عراق نیز مسئول حمله به پایگاه آمریکایی است.التنفاین کشور که در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن قرار دارد، با استفاده از 3 پهپاد نیز کنترل را به دست گرفت. هواپیماهای بدون سرنشین آنها موفق شدند بر پایگاه آمریکایی غلبه کنند. التنف پرواز کنید و آن را هدف حملات خود قرار دهید.

مقاومت اسلامی عراق نیز با صدور بیانیه ای نسبت به افزایش حملات علیه متجاوزان آمریکایی هشدار داد. ماندن در 2 پایگاه آمریکایی «عین شیر“در استان انبار عراق وحریرواقع در شمال این کشور و افزود: این پایگاه ها توسط پهپادها و مانند آنها دقیقاً هدف بودند.

از سوی دیگر، در پی افزایش حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه، دوشنبه گذشته وزارت دفاع آمریکا به گمانه زنی ها مبنی بر دخالت مستقیم ایران در این حملات پاسخ داد. وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) روز دوشنبه 23 اکتبر گزارش داد که هیچ دستور مستقیمی از سوی ایران که حاوی پیامی برای حمله به نیروهای آمریکایی باشد مشاهده نشده است.

بر اساس این گزارش، «پاتریک رایدرسخنگوی پنتاگون گفت: ما دستور مستقیم مثلاً از سوی رهبران ایران ندیده ایم که بیرون بروند و این کار را انجام دهند.

با این حال، وزارت دفاع آمریکا خاطرنشان می کند که در نهایت ایران را مسئول این حملات می داند، زیرا این حمله توسط گروه های مورد حمایت این کشور انجام شده است.

در همین حال، مقامات امنیتی ایران به رویترز گفته‌اند که استراتژی آنها این است که نیروهای نیابتی‌شان در خاورمیانه، مانند حزب‌الله، حملات محدودی را علیه اهداف اسرائیلی و آمریکایی انجام دهند، اما از تشدید تنش‌ها که تهران را وارد معارضه می‌کند، اجتناب کنند.

به این معنا، پس از حملات موشکی و وزوز مقاومت عراق روز دوشنبه، پایگاه های ارتش اشغالگر آمریکا مستقر در سوریه، سه پایگاه آمریکایی استالشدادی“و”التنف“و پایگاه ارتش اشغالگر در میدان نفتی”سن» سوریه هدف حملات بود. در همین راستا شبکه خبری المیادین نیز حضور میدانی نیروهای آمریکایی را تایید کرد سن در حومه دیرالزور (شرق سوریه) و پایگاه التنف و الشدادی (شمال شرقی سوریه) مورد بمباران های متعددی قرار گرفتند.

نیروهای آمریکایی از زمان آغاز درگیری بین اسرائیل و حماس در 7 اکتبر، بارها مورد حمله موشکی و پهپادی قرار گرفته اند. در آخرین حادثه، نیروهای آمریکایی در سوریه روز دوشنبه مورد دو حمله قرار گرفتند. وزوز آنها توسط پدافند هوایی خنثی شدند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=112448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.