افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

ادعاهای آمریکا و انگلیس علیه ایران در شورای امنیت

  • کد خبر : 232732
ادعاهای آمریکا و انگلیس علیه ایران در شورای امنیت

غرب ایران را به حمایت از حوثی‌ها و منطقه پرتنش یمن متهم می‌کند آفتاب نیوز: آمریکا و انگلیس در ادامه ادعاهای خود علیه ایران در خصوص فعالیت های انصارالله در یمن، از بازرسی دریایی سازمان ملل خواستند تا اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از آنچه انتقال موشک های ایران به بنادر تحت کنترل ایران می […]

غرب ایران را به حمایت از حوثی‌ها و منطقه پرتنش یمن متهم می‌کند

آفتاب نیوز:

آمریکا و انگلیس در ادامه ادعاهای خود علیه ایران در خصوص فعالیت های انصارالله در یمن، از بازرسی دریایی سازمان ملل خواستند تا اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از آنچه انتقال موشک های ایران به بنادر تحت کنترل ایران می نامند انجام دهد.انصارالله در غرب یمن.

پس از شلیک موشک انصارالله یمن و برخورد آن با یک کشتی در حوالی شهر عدن در جنوب یمن، نمایندگان آمریکا و انگلیس در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره یمن بحث کردند. در پی این حمله، نیروهای آمریکایی فرودگاه بین المللی حدیده یمن را با موشک شلیک کردند.

حملات انصارالله در یمن در پی جنگ غزه علیه کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی و متحدانش در دریای سرخ و خلیج عدن از جمله آمریکا و انگلیس انجام شده است که از اقدامات نظامی این رژیم حمایت می کنند. انصارالله گفته است که این حملات تا پایان جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه ادامه خواهد داشت.

در گذشته آمریکا و انگلیس از اقدامات انصارالله در یمن در حمایت از مردم فلسطین بهانه ای برای حملات تهاجمی علیه یمن استفاده می کردند.

در پی ادعای غرب مبنی بر حمایت تسلیحاتی و مالی ایران از گروه‌های مقاومت منطقه‌ای و کنترل اقدامات آنها، مقامات ایرانی تاکید کردند که گروه‌های مقاومت مستقل و به تشخیص خود عمل می‌کنند و رابطه ایران با آنها نوعی اتحاد است.

با این حال، «رابرت وود» نماینده آمریکا در سازمان ملل از مکانیسم راستی آزمایی و بازرسی سازمان ملل خواست تا اقدامات بیشتری برای توقف آنچه که او عرضه تسلیحات ایرانی به انصارالله یمن خواند، انجام دهد.

این در حالی است که «امیر سعید ایروانی» نماینده ایران در سازمان ملل اوایل اسفندماه در خصوص ادعای آمریکا علیه ایران درباره اقدامات انصارالله در یمن و دریای سرخ گفته بود که ایران این اتهامات بی اساس را قاطعانه رد می کند و آنها را بهانه می داند. که ایالات متحده برای توجیه و مشروعیت بخشیدن به اقدامات غیرقانونی و تجاوز نظامی خود به یمن استفاده می کند.

ایرانی تاکید کرد که ایران به قطعنامه های 2140 (2014) و 2216 (2015) شورای امنیت پایبند است و هیچ گونه فعالیتی برخلاف این قطعنامه ها از جمله فروش یا انتقال سلاح انجام نداده است.

ایروانی گفت: همچنین ایران همواره طرفدار حل مسالمت آمیز بحران یمن از طریق مجاری دیپلماتیک بوده و بر پایبندی خود به امنیت دریایی و آزادی دریانوردی تاکید می کند.

«جیمز کاریوکی» معاون نماینده انگلیس در سازمان ملل نیز با تکرار ادعای آمریکا گفت: گزارش های دور زدن این بازرسی ها و تحقیقات توسط کشتی های ایرانی بسیار نگران کننده است. همه کشتی‌هایی که وارد حدیده می‌شوند باید به این مکانیسم سازمان ملل متحد پایبند باشند و به آن گزارش دهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=232732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.