افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

ادامه پیامدهای خصوصی سازی نکردن مغرب زمین

  • کد خبر : 212486
ادامه پیامدهای خصوصی سازی نکردن مغرب زمین

به گزارش بازار، ساعت 14 اسفندماه بود که حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی جزئیات ورود استقلال و پرسپولیس به بازار سرمایه را تشریح کرد و گفت: پس از خروج این دو باشگاه از AFC، خصوصی سازی مجاری ها سرعت گرفت. از این نظر تصمیم گرفتیم سهام آن را واگذار کنیم. قربان زاده همچنین […]

به گزارش بازار، ساعت 14 اسفندماه بود که حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی جزئیات ورود استقلال و پرسپولیس به بازار سرمایه را تشریح کرد و گفت: پس از خروج این دو باشگاه از AFC، خصوصی سازی مجاری ها سرعت گرفت. از این نظر تصمیم گرفتیم سهام آن را واگذار کنیم.

قربان زاده همچنین حل بسیار آسان و سریع بخش مهمی از مشکلات این باشگاه ها را برشمرد و گفت: این موضوع نشان می دهد که تا امروز هیچکس به طور جدی به دنبال حل مشکلات این دو باشگاه نبوده است. به عنوان مثال می توان از مالیات این باشگاه ها صرف نظر کرد، کاری که قبلا انجام نمی شد. دوای درد مشکلات این باشگاه ها شفافیت و انضباط مالی است که با ورود آنها به بازار سرمایه اتفاق می افتد. واقعیت این است که ما به سرعت از سوء مدیریت سال های اخیر فرار می کنیم. ما از پنهان کاری و عدم شفافیت این باشگاه ها فرار می کنیم.

مصطفی آجرلو، مدیرعامل باشگاه استقلال در آن زمان با تاکید بر اینکه این اتفاق بزرگ باعث شفافیت و طلیعه فوتبال پاک خواهد شد، گفت: استقلال یک ثروت ملی است و حفظ این ثروت ملی مهم است. باشگاه استقلال با بیش از 35 میلیون هوادار، ثروتمندترین شرکت اقتصادی کشور خواهد بود و سهامداران این باشگاه شرکای خوبی خواهند بود. همچنین ورود باشگاه های ورزشی به بازار سرمایه نقطه عطفی برای اقتصاد این بخش است و کافی است هواداران استقلال به شرکای اقتصادی خود اعتماد کنند. این دو باشگاه در آینده ای نزدیک اقتصاد کشور را متزلزل خواهند کرد.

رضا درویش که همچنان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس است، نیز گفت: پرسپولیس دارای ثروت فراوان و ده ها میلیون هوادار است که هنوز نتوانسته اند از پتانسیل آن استفاده کنند و بدون شک یک شرکت اقتصادی با این تعداد زیاد هواداران با قیمت های استثنایی در بازار سرمایه قابل استقبال هستند.

و به این ترتیب سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در اسفند ماه 1400 وارد بازار پایه فرابورس شد تا در کنار مشکلات کنفدراسیون فوتبال آسیا تمامی این مشکلات حل شود.

اکنون دو سال گذشته و نه تنها این مسائل حل نشده است، بلکه سهام دو باشگاه شمال آفریقا از زمان راه اندازی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، سهامداران متضرر شده اند و ایرادات AFC همچنان پابرجاست.

اهالی فوتبال به یاد دارند که یکی از مشکلاتی که باعث حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا شد بحث مالکیت مشترک بود. با وجود اینکه این باشگاه طلبکاران داخلی و خارجی داشت اما بحث مالکیت مشترک پرسپولیس و استقلال که تاکنون حل نشده، اصلی ترین موضوع حذف استقلال بود.

دو سال پیش پرسپولیس و استقلال از آسیا حذف شدند و فصل گذشته استقلال برای دومین بار پیاپی نتوانست جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا امسال بار دیگر به ایران هشدار داد که تا 21 فروردین باید مدارک نمایندگان فوتبال کشورمان برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا تکمیل شود.

با احتساب زمان کوتاه باقی مانده تا پایان سال، به نظر می رسد شمال آفریقا امسال قهرمان جام باشگاه های آسیا نشوند.

با این تفاوت که خبری از وعده های درخشان فروش سهام استقلال و پرسپولیس نیست. حسین قربانزده و مصطفی آجرلو از خصوصی سازی و استقلال گذر کرده اند و عواقب خصوصی نشدن مغرب زمین همچنان پابرجاست!

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=212486

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.