افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

ادامه روند صعودی قیمت آلومینیوم در بازارهای جهانی. افزایش چشمگیر قیمت در یک هفته

  • کد خبر : 28028
ادامه روند صعودی قیمت آلومینیوم در بازارهای جهانی.  افزایش چشمگیر قیمت در یک هفته

با توجه به بازار؛ قیمت هر تن آلومینیوم در بورس فلزات شانگهای این جمعه با 1.41 درصد افزایش به 2272 دلار در هر تن رسید، بنابراین این فلز اساسی می تواند برای یک هفته متوالی سود بیشتری را برای سرمایه گذاران خود به همراه داشته باشد. با وجود کاهش قیمت آلومینیوم از ابتدای بهمن ماه […]

با توجه به بازار؛ قیمت هر تن آلومینیوم در بورس فلزات شانگهای این جمعه با 1.41 درصد افزایش به 2272 دلار در هر تن رسید، بنابراین این فلز اساسی می تواند برای یک هفته متوالی سود بیشتری را برای سرمایه گذاران خود به همراه داشته باشد.

با وجود کاهش قیمت آلومینیوم از ابتدای بهمن ماه سال جاری، قیمت این فلز از 15 تیرماه افزایش یافته و روز جمعه با قیمت 2272 دلار در هر تن معامله می شد. افزایش قیمت آلومینیوم همچنین منجر به بازگشایی خط تولید این تولیدکننده آلومینیوم در استان یوننان چین شده و امید سرمایه گذاران را در بازار آلومینیوم افزایش داده است.

در واقع کاهش عرض آلومینیوم در ماه‌های اخیر و رونق بازار این فلز پایه در 10 روز اخیر باعث رشد جدید قیمت‌های جهانی شده و سرمایه‌گذاران را به سمت بازار این فلز جذب کرده است.

با وجود چشم‌انداز روشن ایجاد شده در بازار فلزات به‌ویژه آلومینیوم، هلدینگ‌های مالی اصلی دنیا انتظارات خود را برای افزایش نرخ رشد اقتصادی به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند که می‌تواند زنگ خطری جدی برای بازار فلزات اساسی تلقی شود. به عنوان مثال، S&P در آخرین گزارش خود اشاره کرده است: ما برآورد رشد اقتصادی چین برای سال 2023 را از 5.5 درصد به 5.2 درصد کاهش دادیم.

در همین حال، گلدمن ساکس در آخرین گزارش خود رشد اقتصادی تخمینی چین را از 6 درصد در گزارش قبلی به 5.4 درصد کاهش داده است. بدیهی است اگر رشد اقتصادی چین در چند ماه آینده کمتر از نرخ برآورد شده توسط بازار سرمایه باشد، شاهد کاهش بیشتر تقاضا برای فلزات اساسی از جمله آلومینیوم خواهیم بود که برای بازار مطلوب نیست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=28028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.