افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

اخذ مجوز فعالیت شرکت های غیرمجاز در کمتر از 2 هفته – خبرگزاری بعلاوه اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 298632
اخذ مجوز فعالیت شرکت های غیرمجاز در کمتر از 2 هفته – خبرگزاری بعلاوه اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، یاسر روسری دبیر کارگروه کنترل بازار املاک با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم با هدف کنترل بازار املاک و جلوگیری از سفته بازی با وضع قوانین و اجرای آن اقدام به ساماندهی شرکت های مشاور املاک در کشور کرد و گفت: مصوبه هفتمین جلسه شورای عالی مسکن وزارت کشور با همکاری […]

به گزارش خبرگزاری مهر، یاسر روسری دبیر کارگروه کنترل بازار املاک با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم با هدف کنترل بازار املاک و جلوگیری از سفته بازی با وضع قوانین و اجرای آن اقدام به ساماندهی شرکت های مشاور املاک در کشور کرد و گفت: مصوبه هفتمین جلسه شورای عالی مسکن وزارت کشور با همکاری وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت، معدن، تجارت و وزارت دادگستری و تعزیرات حکومتی، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه سازمان، اتاق اصناف و فرماندهی نیروی انتظامی در تمامی استان ها با اولویت مراکز استان ها و شهرهای جدید ساماندهی شرکت های مشاور املاک را بر عهده داشتند.

روسری وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه هشتاد و هشتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، در سال گذشته کارگروه ساماندهی بنگاه های مشاور املاک در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد، تصریح کرد: اردیبهشت ماه سال گذشته، کارگروه ساماندهی بنگاه های مشاور املاک در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد. با شروع فصل اجاره، گشت‌هایی برای نظارت بر عملکرد مشاوران املاک تشکیل شد. اولین اقدام این گشت از شهرستان پردیس آغاز و در سایر شهرستان ها و عمدتا در مرکز استان ادامه یافت.

حدود 16500 مشاور املاک غیرمجاز در کشور وجود دارد

به گفته وی، نتیجه بررسی های این کارگروه و اقدامات انجام شده برای این مصوبه توسط کارگروه ساماندهی بنگاه های املاک شامل 104 هزار بازرسی از بنگاه های املاک کشور، حدود 8 هزار تمبر و مجموعه است. حدود 300 میلیارد تومان جریمه تعزیری.

روسری وی با اشاره به اینکه تعداد کل شرکت های بازاریابی املاک در کشور حدود 185 هزار شرکت است که از این تعداد 16 هزار و 500 شرکت فاقد مجوز هستند، افزود: این تعداد کمتر از 10 درصد است اما 90 درصد شرکت هایی که مجوز دارند و مالیات می پردازند را تحت تاثیر قرار داده است. . خود شرکت ها با این موضوع مخالفت کردند.

وی تصریح کرد: بنگاه های معاملات ملکی در صورت داشتن مجوز تخصصی، مدرک دیپلم و گواهی عدم سوء پیشینه با مراجعه به سامانه پرتال ملی صدور مجوز می توانند در مدت دو هفته پروانه کسب دریافت کنند. با تلاش دولت سیزدهم، روند اخذ مجوز معاملات ملکی از حدود ۲ سال به تقریبا ۲ هفته افزایش یافت.

به گفته دبیر کارگروه بازار املاک، بر اساس قانون، پلیس محل می تواند با صدور اخطار و مهلت 15 روزه به شرکت های مشاور املاک غیرمجاز نسبت به پلمپ و تعطیلی شرکت اقدام کند. ضمناً سازمان تعزیرات حکومتی نیز موظف است برای رسیدگی خارج از وقت اقدام کند.

ضرورت ساماندهی 13 هزار بنگاه املاک غیرمجاز در 5 استان کشور

روسری وی گفت: استان هایی که در حال حاضر بیشترین تعداد شرکت های غیرمجاز را دارند شامل استان تهران با حدود 8000 بنگاه معاملاتی غیرمجاز، خراسان رضوی با 2000 شرکت غیرمجاز، مازندران و خوزستان هر کدام با 1000 شرکت غیرمجاز و قم با 800 شرکت غیرمجاز است.

وی تصریح کرد: با ساماندهی شرکت های غیرمجاز که در 5 استان وجود دارد، تعداد شرکت های غیرمجاز در کشور به کمتر از 3 هزار شرکت کاهش می یابد. از این رو انتظار می رود پلیس محلی با ورود به محل ساخت و ساز نسبت به پلمب واحدهای غیرمجاز اقدام کند.

این مسئول ادامه داد: در برخی استان ها کمتر از 100 شرکت غیرمجاز وجود دارد که استان های مرکزی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ایلام، قزوین، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی، زنجان و گلستان هستند.

دبیر کارگروه بازار املاک گفت: لازم است متقاضیانی که به موسسات مشاور املاک مجاز مراجعه می کنند قرارداد خود را ثبت کنند زیرا در غیر این صورت چنانچه همان قرارداد در بنگاه دیگری به صورت رسمی ثبت شود، ملاک عمل خواهد بود. . .

تشدید نظارت بر بنگاه های معاملات ملکی در ماه های خرداد، تیر و مرداد

وی با بیان اینکه ماه های خرداد، تیر و مرداد برنامه تشدید نظارت بر مشاوران املاک برای فصل نقل و انتقالات است از مردم خواست قراردادهای اجاره خود را نزد بازاریان املاک امضا کنند. با مجوز رکورد

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=298632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.