به گزارش رکنا، مهندس مجید رستمی افزود: یک خط مترو این شرکت کار خود را از سال 2001 آغاز کرده است و در 22 سال گذشته بارهای زیادی را به دوش کشیده است.

وی تاکید کرد: با توجه به مقررات و همچنین برای حفظ کیفیت خدمات و افزایش ایمنی مسافران، قسمت باز این خط نیاز به اصلاح و بازنگری دارد. از آنجایی که در تعطیلات شهریور ماه حجم مسافران کاهش می یابد، درخواستی به شورای تامین و عرضه ارائه شد. شورای ترافیک استانداری تهران پیشنهاد شد منطقه شوش به شهرری در روزهای جمعه و تعطیل بسته به میزان عملیات بهسازی بسته شود.

رستمی در ادامه گفت: تلاش ما این است که عملیات بهسازی را با کمترین تعطیلی ممکن انجام دهیم و هر 5 ایستگاه به صورت همزمان تعطیل نشوند. به عنوان مثال، جمعه گذشته فقط دو ایستگاه تعطیل بود.

معاون عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران و هما افزود: برای رفاه حال شهروندان در روزهایی که خدمات دهی با محدودیت مواجه است هماهنگی های لازم با سازمان اتوبوسرانی برای جابجایی مسافران انجام شده است.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، در نهایت اعلام شد: محدودیت سرویس دهی خط یک و ایستگاه هایی که مسافر را نمی پذیرند، به صورت هفتگی به اطلاع شهروندان می رسد. و مسافران گرامی، ایستگاه های خط 1 جنوب می توانند قبل از سفر از طریق سایت شرکت بهره برداری مترو از این اخبار و زمانبندی خدمات مطلع شوند.