افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

اختصاص 540 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای 96 پروژه در آستارا – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 34069
اختصاص 540 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای 96 پروژه در آستارا – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت رضایی پور یکشنبه شب در جلسه کمیته برنامه ریزی آستارا اظهار داشت: تلاش دولت بر این است که پروژه های نیمه تمام به اتمام برسد و از شروع پروژه های جدید خودداری شود. فرماندار آستارا با بیان اینکه اعتبارات شهرستان با توجه به شاخص جمعیت و وسعت سرزمینی کم است، […]

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت رضایی پور یکشنبه شب در جلسه کمیته برنامه ریزی آستارا اظهار داشت: تلاش دولت بر این است که پروژه های نیمه تمام به اتمام برسد و از شروع پروژه های جدید خودداری شود.

فرماندار آستارا با بیان اینکه اعتبارات شهرستان با توجه به شاخص جمعیت و وسعت سرزمینی کم است، افزود: باید پیگیری های لازم انجام شود تا با توجه به شرایط منطقه، اعتبارات نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار سال گذشته و امسال تقریباً مشابه است، گفت: اعتبار شهرستان در سال گذشته 510 میلیارد ریال بوده اما امسال 540 میلیارد ریال است و با وجود این کار در حال انجام است.

تخصیص اعتبار عمرانی حدود 800 میلیارد ریال توسط دولت

رضایی پور ادامه داد: اعتبار عمرانی اختصاص یافته از سوی دولت برای شهرستان آستارا تقریباً 800 میلیارد ریال بود که با توجه به تلاش های نماینده آستارا در مجلس و پیگیری هایی که در سطح شهر و روستا دارند باید اعتباری دریافت می کردند تا بتوانیم اقداماتی را انجام دهیم و از این رو 250 میلیارد ریال اعتبار در اختیار نماینده قرار گرفته است.

اضافه شد: 9 پروژه در این منطقه شامل آسفالت و بهسازی معابر شهرستان آستارا، آسفالت پشت محله می باشد. لوندویلتوسعه اورژانس بیمارستان شهید بهشتی، بهسازی مجموعه ورزشی شهید مرحبا و سپاه، احداث قطعه پل در روستا باور نکردنیتوسعه زمین ورزشی شهرک. ویرمونیتامین آب شرب روستای عباس آباد و تامین و تکمیل تجهیزات و امکانات آب شرب روستا شاتون این است که کار شما با اختصاص اعتبار انجام می شود.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه کار 13 پروژه با پیشرفت فیزیکی 10 تا 90 درصد با پیشرفت فیزیکی رئیس جمهور در حال انجام است، گفت: از جمله ساخت و تکمیل ساختمان محیط زیست آستارا، شبکه تلویزیونی پرقدرت، بزرگراه رشت – آستارا، بزرگراه آستارا – تالش، پایانه راه آهن آستارا، پایانه راه آهن آستارا، پایانه راه آهن آستارا، تالار تکمیلی آستارا است. ساختمان گروه مرزی آستارا حیران بهسازی و انسداد فیزیکی مرز. ، تکمیل خط لوله گاز رشت – چولند، سازمان رودخانه مرزی آس تارا چای به اتمام پروژه فاضلاب آستارا، تکمیل بند لاستیکی و استخر ورزش بانوان آستارا اشاره کرد.

وی همچنین به حدود 4 میلیارد و 390 میلیارد ریال اعتبار از سفر رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: نزدیک به 4 هزار میلیارد ریال تعهد وزارت نفت و 5 هزار میلیارد ریال نیز تسهیلات بانکی است و مجموع اعتبارات شهرستان آستارا در حوزه شهرستان، استان، کشور و سفر رئیس جمهور در سال 1402 به 14 میلیارد ریال می رسد.

رضایی پور مجموع اعتبارات اختصاص یافته به آستارا در سال جاری را در مجموع 540 میلیارد ریال برای 96 پروژه سطح شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: 250 میلیارد ریال برای 9 پروژه در اختیار نماینده و 13 میلیارد و 390 میلیارد ریال برای 13 پروژه سفر رئیس جمهور است.

افتتاح بزرگراه آستارا – آستارا تا شش ماه آینده

ادامه: پروژه های بین بین المللی علاوه بر اینها پروژه هایی مانند پل جدید مرزی خودرویی که قرار بود 18 ماهه تکمیل شود اما در 12 ماه اجرا شد، بزرگراه آستارا – آستارا که یک مسیر ترانزیتی است و 3.18 میلیارد ریال اعتبار برای آن اختصاص یافته است و پیش بینی می شود تا 6 ماه آینده به بهره برداری برسد.

فرماندار آستارا به پروژه راه آهن آستارا اشاره کرد و گفت: آذربایجان برای اجرای این پروژه قریب به 60 میلیون یورو متعهد شده و تاکنون حدود 38 میلیون یورو هزینه کرده است و برای تکمیل آن درخواست شده است تا تسهیلات جدیدی به پروژه اضافه شود.

وی افزود: پل فلزی قدیمی با قدمتی حدود 80 سال ارتباط آستارا در ایران و آستارا در جمهوری آذربایجان را تسهیل می کند و بیشترین ارتباطات تجاری از این مسیر است که برای بهسازی و بازسازی آن 190 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

رضایی پور با بیان اینکه آستارا شرایط خاصی دارد و نظر بر این است که اعتبار بیشتری به حوزه آب و فاضلاب برای ارتقای کیفیت آب شرب و مدیریت فاضلاب شهری اختصاص یابد، افزود: سال ها پیش اعتبار آبفا آستارا حدود 200 تا 300 میلیارد ریال بود و سال گذشته بیش از 2650 میلیارد ریال از محل اعتبار سفر رئیس جمهور تخصیص یافت و کار در حال انجام است و پیگیری های لازم در حال انجام است اما مسئولان آب و فاضلاب باید تلاش خود را بیشتر کنند تا پروژه ها هر چه سریعتر آماده افتتاح شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34069

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.