افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

اختصاص 3 میلیون دلار به واردات تاکسی برقی

  • کد خبر : 122112
اختصاص 3 میلیون دلار به واردات تاکسی برقی

به گزارش بازار، حسن کریمی سنجری در نشست «توسعه حمل و نقل عمومی خودروهای برقی در کشور: نیازها و سیاست ها» در موسسه مطالعات و تحقیقات بازرگانی، با بیان اینکه تدوین سند توسعه خودروهای برقی در کشور در حال تدوین است، از جمله: موضوعاتی که در این سند باید دیده شود، توانمندی ها و محدودیت […]

به گزارش بازار، حسن کریمی سنجری در نشست «توسعه حمل و نقل عمومی خودروهای برقی در کشور: نیازها و سیاست ها» در موسسه مطالعات و تحقیقات بازرگانی، با بیان اینکه تدوین سند توسعه خودروهای برقی در کشور در حال تدوین است، از جمله: موضوعاتی که در این سند باید دیده شود، توانمندی ها و محدودیت های کشور، تامین برق، زیرساخت های شارژ، استانداردهای شارژ و مدل اقتصادی توسعه خودروهای برقی است.

وی با بیان اینکه در بحث مدل اقتصادی باید بررسی کنیم که در کشورهای دیگر به ویژه چین که در این زمینه پیشتاز است چه اتفاقی افتاده و چه مدل اقتصادی دارند، گفت: بر این اساس می توان تصمیم گرفت که چه خودروهایی را وارد کنیم و از چه استانداردها و پروتکل هایی استفاده می شود. بخشی از این سوال در مرکز پژوهش های مجلس و بخشی در مرکز تحقیقات و مطالعات بازرگانی در حال بررسی است.

کریمی سنجری با بیان اینکه سه میلیون دلار ارز به واردات تاکسی های برقی تخصیص داده شده و این خودروها از طریق شرکت های خودروسازی وارد می شود، تصریح کرد: طبق برنامه زمان بندی شده خودروسازان باید 60 درصد تعهدی را که در رابطه با خودرو انجام می دهند تا پایان زمان پرداخت کنند. تا پایان سال خودروی الکتریکی را که امضا کرده‌اند در ناوگان حمل‌ونقل بگنجانند.

مدیر پروژه خودروهای برقی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه در مورد خودروهای هیبریدی این راه میانبری برای گذار از خودروهای سوخت فسیلی به خودروهای تمام الکترونیکی است، گفت: شاید کشورهای پیشرفته در ابتدا اعتماد لازم را به خودروهای برقی نداشتند و به همین دلیل در ابتدا از خودروهای هیبریدی استفاده کردند، اینکه آیا ایران باید همین مسیر را طی کند یا مستقیماً به سمت خودروهای برقی برود چالشی است که باید در سند توسعه دیده شود. ماشین های برقی

وی با بیان اینکه دنیا نسبت به توسعه خودروهای برقی مساعد بوده و ایران چاره ای جز پیمودن همین مسیر ندارد، اظهار کرد: هدف از این مسیر تنها صرفه جویی در مصرف بنزین نیست، بلکه کاهش هزینه های بهداشتی و زیست محیطی است. عواقب استفاده از سوخت های فسیلی در نظر گرفته شده است.

کریمی سنجری در پایان تصریح کرد: شرکت های خودروسازی خصوصی نیز باید خود را آماده کنند تا در پنج سال آینده حداقل 30 درصد از تولید خود را برقی کنند. زیرا در غیر این صورت از بازار عقب می مانند. علاوه بر این، شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در توسعه پلت فرم خودروهای الکتریکی خواهند داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=122112

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.