افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

اختصاص سهمیه خانواده شهدا در آزمون استخدامی فراگیر – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 138128
اختصاص سهمیه خانواده شهدا در آزمون استخدامی فراگیر – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اسماعیل هاشملومعاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با تخصیص سهمیه های قانونی برای خانواده های شهدا و ایثارگران در یازدهمین آزمون مشترک فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی کشور گفت: جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان. شهدا و جانبازان بیست و پنج درصد و بیشتر […]

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اسماعیل هاشملومعاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با تخصیص سهمیه های قانونی برای خانواده های شهدا و ایثارگران در یازدهمین آزمون مشترک فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی کشور گفت: جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان. شهدا و جانبازان بیست و پنج درصد و بیشتر و فرزندان و همسران آزادگان با یک سال و بیش از یک سال اسارت و برادران و خواهران شهدا که متقاضی استخدام در دستگاه های دولتی هستند، می توانند وضعیت تحصیلی و استخدامی خود را در سامانه ثبت نام کنند. فرم فونداسیون سامانه فرصت های استخدامی بدون مراجعه حضوری به بنیادها، بهره مندی از جذب و گزینش استخدامی از محل های تعیین شده در ستون سهمیه (25 درصد) و سایر ایثارگران مشمول ستون سهمیه (5 درصد).

هاشملو وی افزود: در این آزمون استخدامی سازمان بهزیستی کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان زندان و اقدامات تربیتی و امنیتی، سازمان سنجش آموزشی، صندوق بیمه خسارت بدنی و دانشگاه حضور دارند که فرهنگیان فرصت مناسبی برای داوطلبان دارای یک دیپلم. لیسانس و برخی رشته ها برای بهره مندی مختص دانشگاه است.

وی بیان کرد: با عنایت به محدودیت های استخدامی در دستگاه های دولتی و کثرت رشته های تحصیلی مشمول ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، شرکت در آزمون استخدامی و رقابت بین داوطلبان مزایا الزامی است. از فرصت های شغلی و از سهمیه بهره مند شوند.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه رای دیوان عدالت اداری نیز بر این مهم تاکید دارد، تصریح کرد: بنابراین مشاغل در پست های انتخابی متناسب با تعداد رشته های تحصیلی است. و محل سکونت آنان و با توجه به تقاضای موسسات و با در نظر گرفتن محدودیت فرصت های کاری برای برخی از رشته های تحصیلی، ثبت نام وضعیت تحصیلی و شغلی ایثارگران مشمول تعیین گردیده است سامانه سجایا همواره بوده است. مورد تاکید این اداره کل قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برگزارکننده آزمون مذکور مرکز آزمون جهاد دانشگاهی است، لذا متقاضیان می توانند از روز یکشنبه مورخ 09/05/1402 با مراجعه به سایت مرکز مذکور به نشانی http://www در این آزمون شرکت کنند. به نشانی hrtc .ir مراجعه کرده و با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای این آزمون قبل از اتمام مهلت ثبت نام مراحل ثبت نام را طی کرده و با آمادگی کامل با سایر داوطلبان به رقابت بپردازید و مراحل بعدی جذب را ادامه دهید .

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران برخی بانک ها و شرکت های غیردولتی از جمله پالایشگاه ها، پتروشیمی ها و شرکت های فولادی را به عدم رعایت سهمیه های قانونی برای خانواده های معزز شهدا و ایثارگران محکوم کرد. بیان کرد: این اداره کل در راستای رعایت سهمیه های استخدامی، توسط کلیه نهادهای موضوع ماده 2 قانون جامع، نهایت تلاش خود را برای ارائه خدمات به ایثارگران انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد: حل معضل بیکاری این عزیزان تنها از طریق اشتغال قابل ارائه نیست، به همین دلیل تفاهم نامه هایی با مراکز آموزشی و فنی برای ارتقای سطح مهارت و دانش تخصصی ایثارگران متقاضی منعقد شده است. به برنامه اجرای طرح های کارآفرینی و خوداشتغالی به منظور اخذ مجوزهای لازم کار و همچنین دریافت تسهیلات اشتغال، ارائه کار کافی و پایدار.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=138128

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.