افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

اختراع سنسور چاه در آتش نشانی اصفهان/ساخت نیروگاه خورشیدی در ایستگاه ها+فیلم

  • کد خبر : 375410
اختراع سنسور چاه در آتش نشانی اصفهان/ساخت نیروگاه خورشیدی در ایستگاه ها+فیلم

به گزارش رکنا از اصفهان؛ محمدمهدی مقدزاده مدیرعامل سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حمله رژیم بعث عراق به پالایشگاه آبادان در 16 اسفند 59 و شهادت جمعی از آتش نشانان. . وی با نامگذاری این روز به عنوان روز آتش نشان گفت: در شش […]

به گزارش رکنا از اصفهان؛ محمدمهدی مقدزاده مدیرعامل سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حمله رژیم بعث عراق به پالایشگاه آبادان در 16 اسفند 59 و شهادت جمعی از آتش نشانان. . وی با نامگذاری این روز به عنوان روز آتش نشان گفت: در شش ماهه نخست سال 8 هزار و 690 عملیات امداد و نجات و اطفای حریق داشته ایم که از این تعداد 3 هزار و 952 مورد حادثه، 3.99 مورد آتش سوزی و 1639 مورد خدمات ایمنی بوده که 45 درصد آن حادثه بوده است. 36 درصد خدمات آتش نشانی و 19 درصد خدمات امنیتی.

وی افزود: مجموع تماس های انجام شده با سامانه 125 در 6 ماهه امسال 313 هزار و 859 تماس بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریباً 6 درصد است. همچنین در تمامی عملیات ها حدود 4 هزار نفر از آتش سوزی و حوادث نجات یافتند که نسبت به شش ماهه سال 1381 افزایش 76 درصدی نجات یافتگان را نشان می دهد.

مدیر کل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: بیشترین تعداد بازماندگان مربوط به گروه های سنی 25 تا 40 سال بوده است. امسال به دلیل قطعی برق، تعداد حوادث مربوط به محبوس شدن در آسانسور بسیار زیاد بود و این حوادث مربوط به فشار بالای تابستان بود، بنابراین تیم های عملیات امداد و نجات موتوری را فعال کردیم.

وی افزود: سازمان آتش نشانی روزانه با 47 آتش سوزی و حادثه در سطح شهر اصفهان مواجه است که میانگین نجات یافتگان در این حوادث روزانه به 22 نفر رسیده است.

مقدزاده افزود: بر اساس آمار از مجموع تصادفات یک هزار و 491 مورد انسداد آسانسور، 416 حادثه رانندگی، 50 حادثه کوهستان، 898 مورد نجات حیوانات، 612 مورد انسداد اماکن، 296 مورد رفع خطر مارها بوده است. و 5 مورد غرق شدگی با احتساب آمار مربوط به شش ماهه اول سال جاری.

وی با اشاره به آمار بالای آتش سوزی در ساختمان های تجاری و مسکونی در اصفهان تصریح کرد: در اصفهان معمولاً علت آتش سوزی در ساختمان های تجاری و مسکونی نشت گاز است و طبق آمار آتش سوزی ها معمولا در اواسط روز اتفاق می افتد. .

مقدزاده افزود: امسال 2 هزار و 856 آتش نشان برای استقرار در نقاط پرتردد شهر در ساعات پرتردد تعیین شده اند و 2 هزار و 991 گشت امنیتی در نیمه نخست امسال با 28 درصد افزایش نسبت به شهر اصفهان انجام شده است. به سال گذشته .

وی در خصوص سایر اقدامات سازمان آتش نشانی در سال جاری گفت: ارائه ساعات آموزش شهروندی به 110 هزار نفر، بررسی 243 نقشه معماری پس از دریافت پروانه ساخت، ارائه 602 مورد تاییدیه پایان کار و بازدید از 4471 طرح ایمنی و… اقدامات آتش نشانان در نیمه اول سال جاری صورت گرفت.

Image_20240925_114626_391مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شهر اصفهان به 41 ایستگاه آتش نشانی نیاز دارد که از این تعداد 27 ایستگاه در حال حاضر در سطح شهر فعال است و یک ایستگاه در شرف بهره برداری است. احداث ایستگاه های آتش نشانی در مناطق 9 و 13، مجتمع ناژوان و مجموعه نمایشگاه های بین المللی امیر کبیر نیز در دستور کار شهرداری اصفهان قرار دارد.

و افزود: از جمله اقدامات مهم این سازمان است.

مقدزاده از اختراع سنسور چاه در سازمان آتش نشانی اصفهان خبر داد و گفت: این سنسور با قابلیت شناسایی 5 گاز در چاه و انتقال صدا و تصویر یکی از دستاوردهای بزرگ سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان است که در نقطه ثبت اختراع و عملیات نجات را تسهیل می کند.

در ادامه مجتبی حسین پور معاون پشتیبانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان به روزترین تجهیزات را در اختیار دارد و به ویژه در دو سال اخیر توانسته مقام اول را در کشور در زمینه تامین تجهیزات هدیه به خود اختصاص دهد.

و افزود: از جمله اقدامات انجام شده خرید پهپاد اکتشافی و آتش نشانی، خرید نردبان به ارزش 120 میلیارد تومان و تامین تجهیزات انفرادی آتش نشانان با هزینه 120 تا 200 میلیون شلیک به ازای هر نفر است. این رشته

معاون پشتیبانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی استان اصفهان ادامه داد: از دیگر اقداماتی که در حوزه تجهیزات سازمان آتش نشانی انجام شده است به روز رسانی ماشین آلات قدیمی و خرید ماشین آلات جدید است. همچنین از سه ماه گذشته تاکنون تحقیقاتی در خصوص شناسایی و خرید تجهیزات جدید انجام شده است.

اصفهان/بهمن راعی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375410

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.